Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

ga je mee naar Peru (Bolivië) in juli'09?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MariekeS

New Member
Hey,

Ik ga in juli '09 naar Peru, en misschien een klein stukje van Bolivië. Nu zou ik liever niet met een bestaande organisatie reizen. Niet alleen is dit veel duurder, maar ik wil vooral mijn eigen zin kunnen doen en soms naar minder voor de hand liggende dingen gaan dan wat de doorsnee toerist bezoekt. Maar om nu helemaal alleen te gaan, dat zie ik precies toch ook niet zo goed zitten, onder andere omdat ik geen Spaans spreek. Ik hoop toch nog snel een paar woordjes te kunnen leren voor vertrek, maar in het gezelschap reizen van één of meerdere Spaans sprekende mensen, lijkt me bijzonder handig, maar dat Spaans spreken is dus geen "must"!

Wat me het meest in Peru aantrekt? De natuur! Ik hou enorm van bergen! Maar daarnaast wil ik natuurlijk ook kennismaken met de cultuur. Mijn ideale vakantie is een mix van beide. Ik las ook graag enkele sportievere momenten in, zoals wandelingen en een kleine trekking in de bergen, maar ik kan ook genieten van relaxen en ontspannen, alhoewel dat niet te lang hoeft te duren, omdat ik vooral veel wil zien, doen en beleven.

Ik zou dus graag met één of meerdere mensen samenreizen, maar tegelijkertijd ben ik op mijn vrijheid gesteld. Ik zoek vooral iemand om samen vervoer mee te delen, om samen een logement mee te zoeken,... Samenreizen wil voor mij dus niet zeggen dat we per sé alles samen doen.

Ik verblijf liever in low-budget logementen dan in grote hotelketens. Niet dat dit laatste er niet eens mag bij zijn (misschien om dan eens proper te kunnen douchen;-)), maar zo denk ik dat het gemakkelijker is om de plaatselijke bevolking en cultuur te leren kennen. Bovendien stilumeren we zo de plaatselijke economie in plaats van de internationale!

Sorry, ik heb geen tijd/zin om mijn profiel hier in te vullen. Ik ben een vrouw van 30 jaar, maar als je meer info wil over mij, kan je me terugvinden op Facebook (zoeken naar Marieke Sels). Als je me uitnodigt via Facebook, moet je wel even vermelden dat het is omdat je eventueel samen wil reizen, anders weet ik niet waar het over gaat en weiger ik.

Groetjes,

Marieke

Laatst bewerkt:
peru/bolivië

Dag Marieke,

Als je in augustus nog in Peru bent kunnen
we dan eventueel samenreizen . In juli ben ik er al
maar dan trek ik serieus de bergen in. Als je wil
kan je gerust mee.

laat maar iets weten op mail.wdr@gmail.com (ben 31j)

Hallo Lonelyplanet,

Ik las hier op het forum al dat je ook iemand zocht om mee naar Peru te gaan in juli. Heb je al iemand gevonden dan waarmee je de bergen intrekt? Wat bedoel je met "dan trek ik serieus de bergen in"? Ga je dan een trekking maken? Van hoeveel dagen en waar juist? Ik hou zelf ook wel van trekkings, maar een hele maand is te lang voor mij. Ik heb maar een maandje de tijd, en behalve genieten in de bergen en natuur, wil ik ook de cultuur van Peru leren kennen.

Maar misschien kan ik een aantal dagen met je mee op trekking? Hangt ervan af wat je gaat doen. Ik heb wel een redelijke conditie (ga 3x per week fitnessen) en ik heb ook al wat ervaring met wandelen in bergen. In december ben ik nog van Pokhara naar Muktinath gestapt in Nepal: trekking van 2 weken in bergen: veel geklommen en gedaald, soms op één dag, gestapt op grote hoogte, maar we bleven steeds net onder de sneeuwgrens. Ik heb dus geen ervaring met wandelen in sneeuw of wandelen met van die ijzers onder mijn voeten. En ik huur meestal ook een drager om mijn rugzak niet zelf te hoeven meesleuren: daar ben ik net niet sportief genoeg voor en ik ben maar 1m60 en 50kilo, dus je ziet dan eerder een wandelende rugzak dan een vrouw met een rugzak ;-). Je mag me steeds je reisprogramma van juli doormailen, misschien interesseert het me wel!

Groetjes,

Marieke

Namaste Marieke!
Ik heb precies hetzelfde gevoel als ik jouw omschrijving lees, overmeesterd door de bergkriebel, natuur boeit me ook meer dan cultuur, maar sta er wel voor open, het avontuurlijke, daar ben ik niet bang voor.
In augustus had ik plannen om naar Peru te gaan, maar dus ook nog op zoek naar iemand die met me mee wil trekken, iets nieuws gaan verkennen, idem dito, organisaties nogal duur en dan doe je idd niet wat je wilt
laat je iets van je horen??
ciao
emilie

Hey Emilie,

Wanneer vertrek je naar Peru? Ik ben daar enkel in juli en niet meer in Augustus. Als onze reisdata overeenkomen, kunnen we misschien wat samendoen.

Groetjes,

Marieke

PS: dit is wat ik al in gedachten had, maar ik ben flexibel, dit is maar een eerste idee:
Machu Picchu kan natuurlijk niet ontbreken. Ik zou dit eerder voor het einde van de reis willen houden en eventueel koppelen aan een trekking van een vijftal dagen. Een trekking in de Andes moet er voor mij echt bij zijn. Ik geniet pas echt van de natuur als ik er in wandel. Er gewoon even doorrijden is voor mij niet genoeg: dan kan ik het evengoed op TV zien.
Wat ik nog zou willen doen: Pisco, Ica (woestijn met zandduinen), eventueel Ballestas-eilanden, Nazca, Arequipa (vooral de natuur in omgeving: warmwaterbronnen, lavastromen,...), kleine trekking in Colca Canyon + in buurt warmwaterbronnen van La Calera met prachtig zicht, Titicameer en Urosrieteilanden, als er tijd is La Paz in Bolivië, dan over Altiplano naar zoutvlakte van Uyuni, vulkanisch eiland Inca Wasi,...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...