Booking.com

Goedkoop reizen in Europa

JKL

New Member
Daar zitten wel een aantal goede aanbiedingen bij. Ik heb vorig jaar met de trein in europa gereisd was ook wel echt super gaaf, zo van stad naar stad en het is ook niet super duur. Dit jaar heb ik via een vergelijkingssite een super goedkope vakantie naar Portugal gevonden, dus nu ga ik daar eens lekker in de zon liggen.

Voor goedkope vakanties kan je ook eens kijken bij veilingssites als vakantieveiligen.nl. Wel ga ik altijd van te voren naar Zoover om te kijken wat de beoordelingen zijn van de betreffende bestemming.

evans

New Member
Is het niet goedkoper om met ryanair te vliegen? Ik heb zelf tickets voor 5 euro heen en terug naar londen en 50 euro naar Girona.

richee

Well-Known Member
Is het niet goedkoper om met ryanair te vliegen? Ik heb zelf tickets voor 5 euro heen en terug naar londen en 50 euro naar Girona.
Inderderdaad, normaal is dat goedkoper, maar let wel op.
Als je met ryanair vliegt moet je online inchecken en liefst zonder bagage, als je met bagage incheckt dan is het te overwegen om wel met SN Brussels of enige andere maatschapij te vliegen.

cubber

Member
Ryanair is supergoedkoop! Als je de site goed in de gaten houdt kun je bijna naar elke bestemming in Europa voor 5 euro heen en terug!
Ideaal voor citytrips, je neemt gewoon een kleine valies mee als handbagage!

Lise

Well-Known Member
Ryanair is supergoedkoop! Als je de site goed in de gaten houdt kun je bijna naar elke bestemming in Europa voor 5 euro heen en terug!
Ideaal voor citytrips, je neemt gewoon een kleine valies mee als handbagage!
Ik ben nog altijd aan 't wachten tot Marrakech mee in de aanbiedingen zit. ;)

Lieveke1987

New Member
tips

Hey,

ik heb overlaatst eens een keertje nagedacht over hoe ik goedkope citytripjes kan maken in Europa. Hier zijn de tips die mij ook hielpen.

Tip 1: Regel alles zelf, waarom zou je extra betalen via een reisbureau of touroperator. Het internet is je vriend en met een beetje zoekwerk vind je al snel wat je nodig hebt. Ben je een beetje bang dat het internet niet veilig is? Google de site een keer en kijk wat voor beoordelingen je ervan vindt. Staat de site vanboven bij google, kan je er al bijna zowiezo van uitgaan dat het veilig is.

Tip 2: Vervoer hoeft niet per sé in alle luxe, vlieg met een lowcost airline zoals ryan air (http://www.ryanair.com/nl ) of easyjet (http://www.easyjet.com/asp/nl/boek/index.asp?la... ). Je gaat maar enkele dagen, dus echt veel bagage heb je niet nodig. Shampoo en dergelijke hebben ze op je bestemming ook wel, dus dat moet je niet meesleuren.

Tip 3: Hotels zijn duur, waar je ook gaat. Een bekend alternatieve methode voor accommodatie is een hostel, maar deze zijn natuurlijk niet altijd even net en luxueus. Daar heb ik de oplossing voor, in de meeste steden kan je ook appartementen huren voor korte periodes tegen een zeer redelijke prijs. Zoals bij rental in rome (http://www.rentalinrome.com/nl.htm ) bijvoorbeeld, je kan er voor een lage prijs al een prachtig appartement vinden in het centrum van de stad. Je hebt er alles wat je nodig hebt, keuken, badkamer en bed. Voor de extremisten onder jullie, kan je ook het volgende proberen: http://www.sleepinginairports.net , moet je helemaal niets betalen.

Tip 4: Waarom 25€ betalen voor een maaltijd die je zelf ook wel kan maken. Het is natuurlijk wel leuk om een keertje lekker uit te eten, maar dat hoeft zeker niet altijd. Zoek een lokale supermarkt en koop daar alles wat je nodig hebt. Het zal je flink wat kosten besparen.

Tip 5: Voor jongeren is er bijna overal korting, vergeet dan ook nooit je studentenkaart of paspoort. In Europa geldt het op vele plaatsen dat jongeren tussen 18 en 25/26 jaar genieten van een korting.

Tip 6: Vermijd openbaar vervoer zolang je kan. In de grootste steden zoals Parijs is het natuurlijk niet te vermijden aangezien de grootste bezienswaardigheden ver uit elkaar liggen, maar in Rome of Firenze bijvoorbeeld heb je het openbaar vervoer niet nodig. De historische centra zijn soms redelijk beperkt en dus perfect haalbaar te voet. Je kan al je wandelingen van tevoren uitstippelen op de kaart, zodat je zeker geen extra kilometers doet. Tevens is het natuurlijk fanatastisch voor de gezondheid.

Groetjes
Lieve

richee

Well-Known Member
He leuk die tips, zeker handig.
Maar slapen op een airport lijkt mij niet geweldig, probeer eens couchsurfing.org, gratis overnachting, gratis gids door locale mensen in de taal die je wenst en niet altijd alleen maar in het engels of zo, vaak ook in het nederlands. Voor transport kan ik ook hitchhiking.org aanbevelen, het is trager als vliegen, maar zeker niet duurder, en soms zelfs gratis. Probeer google hiervoor ook eens, ik weet zeker dat er nog tal van anders soortgelijke sites zijn.

Ook zou ik iedereen willen vragen om hier in de andere richting aan mee te doen. Waarom zoek je niet iemand die met je mee wil rijden naar madrid en de brandstof kosten delen of gewoon een gezeldschap nodig om naar copenhagen tegaan zodat je onderweg niet in slaap valt. Ook is het leuk om mensen bij je thuis uit te nodigen om te blijven slapen en ze jou stad te laten zien.
Zo kan iederen uit ieder land goedkoop op vakantie in europa en de wereld.
En altijd, niet iedereen is gemeen of gevaarlijk, gebruik je gezond verstand en zeg gewoon NEE als je het niet vertrouwd, het is geen schande.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan