GR 20 Corsica

Discussie in 'Zoek een reisgenoot' gestart door Lilydebruxelles, 14 jan 2018.

1. Lilydebruxelles

Lilydebruxelles New Member

Halllo,

Ik ben een sportieve vrouw, 47 jaar en ik woon in Brussel.

In juli ( 2e helft) wil il graag de GR20 doen in Corsica.

Zin om mee te wandelen ? Laat maar weten.

groetjes,

Lily

2. Ellen 1977

Ellen 1977 New Member

Dag Lily !

Ik ben bijna 41 en hou van GR routes en wil wel eens kennis maken?

Ik heb ooit de Santiago-route gedaan, op mijn 23ste, vanaf de Franse grens, en ook in 2011 vanaf Toulouse tot deel in Spanje. Telkens met een goede vriendin.

Ben ook vele jaren in de zomer met mijn ouders in de bergen gaan stappen, dus het kriebelt wel!

vriendelijke groeten!
    Ellen

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2018

3. Jan1977

Jan1977 New Member

Hey Lily!

Ik man 40jaar, ben ook van plan om de GR20 te doen, maar dacht die volgend jaar te doen, dit jaar zou ik de Camino doen in Portugal (Porto - Santiago)
    Weet als je de GR20 doet, dat it een drukke periode is juli, en dat je best een tent meeneemt voor het geval de herberg vol zou zitten.
    Best de GR20 niet onderschatten, want is de zwaarste GR in Europa.
    ps ik woon in Dilbeek en werk te Ganshoren

groetjes
    Jan

4. Lilydebruxelles

dag Jan,

Bedankt voor de tips. Ik had al vernomen dat het in juli best druk kan zijn. Maar ben gebonden aan deze periode ( 16/7-6/8)omwille van werk en andere praktische redenen.
    Mocht je toch zin hebben om de GR20 dit jaar te doen, laat maar weten.
    Ben ondertussen al eens gaan grasduinen in informatie over de route Porto - Santiogo. Lijkt me ook heel mooi en boeiend. Ik begin zelfs wat te twijfelen :)

Ik woon in Jette en werk in Laken, Brussel centrum ( Marollen) en Anderlecht.

Als je zin hebt om eens af te spreken om ideeën uit te wisselen, of om samen een of andere wandeling te maken ter voorbereiding, laat maar weten

groetjes,

Lieve

5. Shelly40

Shelly40 New Member

Dag Lily, Jan, Ellen,

Hier nog een geïnteresseerde leeftijdsgenoot (40 jaar, v) om een GR-route te wandelen in de zomer. Vorig jaar heb ik een stuk van de West Highland Way gedaan in Schotland maar voor de rest eigenlijk nog maar enkel in de Ardennen daguitstappen.
    De GR-20 lijkt dan misschien wat te zwaar voor mij en zoals Jan zegt vrij druk in de zomer. Van Porto naar Santiago spreekt mij bijvoorbeeld wel aan of een GR in Frankrijk.
    In juli of augustus kan ik mij gemakkelijk vrijmaken voor 1 à 2 weken.
    Als er iemand van jullie (of allemaal) eens wil(len) samenkomen ter kennismaking, laat maar iets weten!

Groetjes,
    Sara

6. Shelly40

Shelly40 New Member

September of oktober zou eigenlijk ook gaan :)

7. Ellen 1977

Ellen 1977 New Member

Shelly, Jan, ik heb met Lily afgesproken, ik stuur jullie een privé conversatie....

8. Ellen 1977

Ellen 1977 New Member

Sara bedoel ik...

9. Adel

Adel New Member

Beste Lily, en Jan, Ellen en Sara,

Ik ben een vrouw van 40 jaar en was van plan deze zomer de Gr20 te stappen. De periode die jij opgaf Ellen, past perfect in mijn plaatje.
    Ik zocht reeds vluchten op en vond er één die vertrekt 17 juli vanuit Charleroi naar Calvi en op 4 augustus die terugkeert van Figari naar Charleroi.
    Een vriend van me deed de tocht twee maal en hij raadde toch aan enkel dagen extra te rekenen, wat betreft pech onderweg vb. Namelijk heeft hij drie nachten vastgezeten in een refuge, wegens barslechte weersomstandigheden. Indien je dan krap de tocht rekent, is het zonde dat je hem niet kan uitstappen.
    Indien jullie deze periode plannen om te gaan zou ik het heel fijn vinden met enkele leeftijdsgenoten de tocht aan te vatten.
    Ik ben woonachtig in Erpe-Mere en werk in Sint-Lambrechts-Woluwe.

Groetjes
    Adel

10. reissmurf

reissmurf New Member

Hey, ben 48j man uit Leuven,
    moest er iemand interesse hebben in stukje van route santiago de Compostela te stappen in Spanje van 4-18 september, kan in combinatie met cultureel bezoek aan Bilbao, Santander en A coruño. Laat maar weten!!!

11. Carl72

Carl72 New Member

Dag Lily,
    ben een man van 45j en was ook van plan de GR20 dit jaar te doen. Heb al eens het zwaarste noordelijke deel gedaan en dan verder via de Mare e Monti.
    Qua moeilijkheidsgraad valt het best mee, de GR20 heeft zo'n zware reputatie omdat veel mensen onvoorbereid de GR20 als eerste trektocht doen, en dat kan dan wel tegenvallen. Maar goed voorbereid met een lichte rugzak is dat echt wel te doen hoor. Het is natuurlijk geen strandwandeling ;-)
    Jan heeft wel gelijk, Juli en Augustus is het heel druk en ook warm. Maar ik kan ook enkel in die periode gaan jammer genoeg.
    Laat maar weten of je nog plaats hebt voor een medereiziger.

12. Lilydebruxelles

dag Carl,

Ik heb besloten om de GR 20 volgend jaar te doen ( ook in de grote vakantie) . Heb nu via reisforum kennis gemaakt met een aantal mensen, waarvan we met 3 zeker de route Porto - Santiago gaan doen.
    We vertrekken op 19 juli en keren terug op 4 augustus. Zie hieronder vluchtgegevens, ja, die liggen ook al vast.
    Ryanair 1386
    CRL naar OPO 19 jul., 13:15
    Ryanair 1387
    OPO naar CRL 4 aug., 08:40

Maar als je zin en tijd hebt om mee te stappen, welkom !

Ook als je ondertussen eens wil gaan wandelen, laat maar weten. Vorig weekend ben ik met een aantal mensen ( ook leren kennen via reisforum) gaan wandelen aan de Belgische kust. We hebben 55km gewandeld op 2 dagen. Zalig.

Laat maar iets weten .

groetjes,

Lieve ( is m'n echte naam. Ik heb een aantal Franstalige vrienden, maar die kunnen Lieve niet goed uitspreken, vandaar m'n nickname Lily )

13. Carl72

Carl72 New Member

Dag Lieve en reisgenoten,
    Ik heb toch een voorkeur voor de GR20 ;-) Maar ik ben zeker geïnteresseerd om op voorhand samen met jullie te gaan wandelen, ik moet mij tenslotte ook voorbereiden. Laat maar weten waar en wanneer jullie nog eens op stap gaan!
    Ik ben trouwens ooit in Porto geweest, als je de tijd hebt moet je zeker een bezoek inplannen van de kelders van Sandeman, dat is de moeite! Daar liggen flessen Porto uit de tijd van Napoleon!
    Groetjes,
    Carl

14. Elkanova

Elkanova New Member

Dag Lieve, Ellen, Jan en Sara,
    Ik woon en werk in Brussel en ben ook regelmatig op zoek naar leuk reisgezelschap en wandelvakanties. Momenteel kan ik jammer genoeg geen lange reis plannen de komende maanden, maar het lijkt me wel fijn eens kennis te maken met (enkelen) onder jullie om te zien of het klikt en we misschien in de toekomst iets samen kunnen plannen.
    Voor dag- of weekendtripjes tussendoor ben ik trouwens ook altijd te vinden!
    Groetjes,
    Elke

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie