Guatemala en Belize of Honduras en Belize?!

Discussie in 'Midden-Amerika' gestart door M1991, 29 nov 2015.

?

Guatemala en Belize, of Honduras en Belize?

1. Guatemala en Belize

0 stem(men)
    0,0%
  2. Honduras en Belize

0 stem(men)
    0,0%
  1. M1991

M1991 New Member

Hoi allemaal,

Komende zomer ga ik graag met mijn vriend op vakantie in Belize. Echter, omdat het een relatief klein land is zouden we het graag combineren met een ander land, ofwel Guatemala, ofwel Honduras.

Nu hoor ik graag van mensen die ervaring hebben in deze landen welk van de twee zij aan zouden raden!

We zijn allebei al enkele keren eerder wezen backpacken, mijn vriend is Antilliaans dus gaat redelijk door voor een Midden-Amerikaan, hij spreekt wel Spaans, ik niet.

Groetjes!

2. AdriaanDB1988

AdriaanDB1988 New Member

Hallo,

heb je al iets geboekt voor Belize? Ik heb namelijk interesse, maar ik vind er niet al te veel over. Qua prijs dan. En dat is toch wat belangrijk is om te weten en misschien heb jij een prijsindicatie voor mij. En wat wil je allemaal in Belize doen?

Groetjes,
    Adriaan

3. M1991

M1991 New Member

Hi Adriaan,

Ik heb nog niks geboekt in Belize. Wij gaan meestal backpacken en boeken onze overnachtingen gewoon ter plekke. Overigens heb ik wel verschillende blogs bekeken waaruit blijkt dat een dagbudget (eten, drinken, trips, accomodatie, openbaarvervoer etc.) ongeveer 50 euro zal zijn (als backpacker). De prijzen zijn vergelijkbaar met Costa Rica heb ik begrepen.

Tot noch toe heb ik een paar mooie afgelegen eilandjes gevonden waar ik graag een paar dagen heen ga om te snorkelen, wat plekjes om te chillen in de carebbean vibe, wat mooie jungle tochten en stukjes bootreis over het water.. Verder heb ik me ook nog niet heel erg verdiept. Inmiddels heb ik wel de vliegtickets gekocht, dus binnenkort schaf ik ook wel een lonely planet aan. Dan kan ik je ook meer vertellen over prijzen voor accomodaties. Of kijk eens op de facebook pagina backpackers NL.

Succes!

4. LaViajera

LaViajera Member

Belize is een vrij arm land, maar dat zou je aan de prijzen ter plekke niet zeggen (tenminste: niet in Belize City en Key Caulker). Ik denk inderdaad ook dat de prijzen over het algemeen vergelijkbaar zijn met die van Costa Rica.

Ik ben in de 3 landen geweest, maar heb nog niet overal rondgetrokken als toerist. Ik vind op het eerste zicht dat Guatemala en Honduras qua bevolking en cultuur redelijk vergelijkbaar zijn, maar veel heb ik in beide landen niet gezien.

5. Philip Vertriest

Philip Vertriest New Member

Persoonlijk zou ik je Guatemala aanraden, dat lijkt me iets veiliger en je zal qua natuur en cultuur zeker niet op je honger blijven. Honduras blijft toch gevaarlijk, al heeft Guatemala sterk de achtervolging ingezet. Maar laat je niet afschrikken, om positieve ervaringen te beleven, moet je soms negatieve trotseren ;)
    Zelf woon ik in Nicaragua, ook een parel en een pak veiliger ;)

Philip V.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie