HELP: eerste keer backpacken, het liefst in Engeland

Yvette

New Member
Hoi allemaal,

Ik zou heel graag eens willen gaan backpacken. Engeland lijkt mij ideaal om mee te beginnen. Nu wil ik wel een weten, wat zijn leuke routes om te lopen. Zelf had ik bedacht tussen East Sussex en Canterbury te lopen (ongeveer 80 km) en daarna de trein te pakken voor een paar dagen Londen en Cambrigde. Als ik op google maps kijk moet ik voor deze route een heel stuk langs de A265 lopen en dat lijkt me minder.. Wat raden jullie aan? Weten jullie een fantastische route langs leuke dorpjes, langs weinig snelle wegen enz. enz. Mag ook in een heel ander gedeelte van Engeland zijn, maar liever niet boven de 150 km.

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes,
Yvette

DriesVdV

New Member
Hey Yvette

Ook al is dit bericht al enkele maanden oud, ik wil toch nog reageren. Als je met "een heel ander gedeelte van Engeland" ook Schotland bedoelt, dan raad ik dit ten volste aan. Je zal er natuurlijk bijna uitsluitend natuur zien en het is een stuk bergachtiger, maar als dat iets is wat je wil doen, is het zeker een ongelooflijk goede keuze.
Ik ga binnen anderhalve maand ook naar Schotland. Ik ga daar de bekendste van alle routes doen: de West Highland Way. Een mooie, misschien iets te lange, route. Alles is goed aangeduid met altijd een duidelijk pad.
Natuurlijk is dit mijn mening. Je ziet maar wat je doet, maar in ieder geval: backpacken is zeker de moeite!

Groetjes,
Dries

Bovenaan