Ik wil weg, maar hoe en wat?

Discussie in 'Wonen en werken in het buitenland' gestart door Nicole94, 28 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicole94

Nicole94 New Member

Dag allemaal,

Ik ben vorig jaar afgestudeerd (MWD) en ik wil ontzettend graag naar het buitenland, andere culturen en landschappen verkennen, mensen ontmoeten en ervaring opdoen binnen Social Works.
    Wat mij opvalt is dat er een aardig prijskaartje aan hangt, zodra je met een organisatie iets regelt. Laatst zag ik voor vrijwilligerswerk ergens in Europa, dat je al meer dan 3000,- betaald voor 6 weken. Ik begrijp wel waarom dat zo is. Maar ik vraag mij af of er mensen zijn die tips/ervaringen hebben, is het bijvoorbeeld mogelijk om zonder hulp van een organisatie naar het buitenland te gaan en daar te werken? Wat is wijsheid daarin?
    Ik vind het moeilijk om concrete stappen te zetten, waardoor mijn dromen eigenlijk maar dromen blijven. Dat is zonde!

Hoop dat iemand met mij mee kan kletsen hier over :)

Gr Nicole

Joyce1992 vindt dit leuk.

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

3. nicky24

nicky24 New Member

Heey

Ik zou da ook graag doen gewoon et tussen uit voor een jaartje of zo in het buitenland werken voor een doel da mag gerust voor kost en inwoonst zijn gewoon werken en alles op een rijtje kunnen zetten ook help ik graag anderen mensen zie soms dan naar die prijzen van vrijwilligers werk vind die jammerlijk duur ook ben ik op zoek naar iets.

Mvg Nicky

4. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Moest ik vrijgezel zijn, geen verplichtingen hebben, geen werk, ...
    Dan zou ik ook terug weg zijn voor een tijdje, en eventueel vrijwilligerswerk doen via websites.
    Ik kwam verschillenden tegen in Zuidoost Aziƫ die bijvoorbeeld een maandje op een biofarm werkten in Cambodja, of Engels (zeer basic) leerden aan kinderen in Vietnam, ... Deze personen deden dit met helpx.

5. thevilla

thevilla New Member

ik zoek iemand die me kan assisteren met marketing werk, onze online vermeldingen, foto-collages, CEO verbeteren, NL-Engelse vertalingen, maar ook tuinwerk en huishoudelijk werk en dergelijke. Een beetje afwisselend dus. Het is tegen kost en inwoning op het platteland in Zd.Italie.

nicky24 vindt dit leuk.

6. Joyce1992

Joyce1992 New Member

Hallo,

Ik ga 4 januari naar Zanzibar, Tanzania. Ik ga daar 7 weken vrijwilligerswerk doen voor een project van sos kinderdorpen. Het viel mij ook op dat de meeste organisaties vrij prijzig zijn. Ik betaal nu voor 7 weken ongeveer 1500 euro en verblijf voor dat bedrag ook nog in een mooi vrijwilligershuis :)

Groetjes,
    Joyce

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie