Ik zoek een reisgenootje! (20-25 jaar)

Discussie in 'Zoek een reisgenoot' gestart door Fabienne de Saire, 9 jun 2018.

1. Fabienne de Saire

Fabienne de Saire New Member

Hallo!
    ik ben opzoek naar een reisgenootje van mijn leeftijd (ik ben 23), die het leuk vindt om samen op reis te gaan en nieuwe toffe ervaringen wil opdoen.
    Welk land of welke periode en voor hoelang is allemaal bespreekbaar.
    Ik heb nu de tijd om voor enige tijd lekker te genieten van al het moois de wereld te bieden heeft.
    Ik heb een Inidsche roots. Veder ben ik heel spontaan & positief. Het belangrijkste is dat er een klik is met degene waarmee ik op reis ga. Graag wil ik dan van jou weten waar je interesses liggen, hoe je bent als persoon en waarom jij een reismaatje zoekt!

2. Sofian

Sofian New Member

Hey Fabienne,

Vandaag mijn laatste examen achter de rug. Ik zit in mijn tweede bachelor psychologie. Ik heb dringend nood aan ontspanning.
    Dat kan ik het best door er even op uit te trekken. Ik zoek een reismaatje omdat ik het leuk vind om met twee te reizen. Ik reis liever met twee dan met een groep. Vorig jaar ben ik alleen naar Londen geweest voor vier dagen. Het was
    boeiend maar veel te eenzaam.
    Ik ben een rustig persoon, ik hou van de natuur, cultuur en van een boeiend gesprek. Een uitdaging ga ik ook niet uit de weg. Ik ga wel niet zo graag uit.
    Het maakt mijn niet zo veel uit waar de reis naar toe gaat. Als het maar leuk en interessant wordt.

Mocht je interesse hebben, aarzel dan niet om mij te contacteren.

Sofian

3. Fabienne de Saire

Hey Sofian,

tof dat je me een berichtje stuurt. Zo te lezen hebben we dezelfde interesses.
    Net als voor jou, geldt voor mij ook dat ik liever met iemand samen reis, dan alleen of in een groep..
    Je wilt er dus even op uit trekken, moet ik dan denken aan een week, twee weken of langer? En je hebt vast wel een voorkeur voor een bestemming?
    Ik geniet zeker van natuur en een goed gesprek en vermijd liever hele toeristische aangelegenheden..

Ik hoor het wel van je ;)

4. Sofian

Sofian New Member

Hey again Fabienne,

Aan hoe lang op reis gaan denk jij eigenlijk? Ikzelf denk aan een drietal weken, misschien een maand of nog iets langer. Ik zou het liefst zo snel mogelijk willen vertrekken, begin juli dus.
    Of in september.
    Het hangt af van mijn tweede zit. Ik moet zeker 2 vakken opnieuw doen. Ik heb een heel academiejaar nagedacht over welke richting ik precies uit wil. Ontspanning staat dus voor mij op dit moment op de eerste plaats.
    Ik denk aan landen in Europa. Er zijn nog wel wat verborgen parels te ontdekken, zoals Montenegro (nog voor veel mensen onbekend). De Oost-Europese landen spreken mij ook wel aan. Ik denk hierbij aan Oekraïne (ook wel het klein Mongolïe genoemd).
    Een supermooi land en totaal niet toeristisch. Wat mij tof lijkt, is een trip door meerdere landen. Dat kan met de bus of met de trein.

Als dit je nog steeds aanspreekt, laat het me weten. Ik ben benieuwd naar jouw interesses.

Sofian

5. Fabienne de Saire

Oost Europa is niet direct wat mij aanspreekt.. dan zou ik liever Zuid Europa ontdekken. Alhoewel landen buiten Europa meer mijn voorkeur hebben.
    Ik wil er zelf ook wel even uit.. 3 weken of langer, afhankelijk van de bestemming etc.
    Toch denk ik niet dat we dezelfde wensen hebben, dus lijkt het mij niet slim om samen te gaan.

Mocht je binnenkort je reis door Oost Europa maken, veel plezier!

6. Sofian

Sofian New Member

Ik heb mijn interesse wel vermeld, maar dit wil niet zeggen dat ik niet opensta voor andere bestemmingen.
    Ik ben nog jong en heb nog veel te ontdekken. Ik vind het wel jammer want iemand vinden met dezelfde persoonlijkheid om samen mee op reis te gaan, is niet zo evident.
    Aan welke landen buiten Europa denk je eigenlijk?

7. Fabienne de Saire

Ik wil graag richting Indonesie, Australie of Zuid Afrika.. en ik wil ook nog heel veel zien en ontdekken. Andere landen ook mogelijk, maar Europa trekt mij gewoon niet zo erg op dit moment, dat is het meer.
    Deze landen treffen wel enige voorbereiding, en het liefst ga ik ook zo snel mogelijk weg. Dus ik vind het lastig om een goede keus te maken..

8. Sofian

Sofian New Member

heb gauw even info opgezocht over deze drie topbestemmingen
    simulatie vlucht Indonesië: 939 euro; al geluk geen regenseizoen in de zomer: start pas in september, inentingen: DTP en hepatitis A, leven supergoedkoop
    simulatie vlucht Australïe: 1113 euro, geen inentingen nodig, leven iets duurder dan in Belgïe of Nederland
    simulatie vlucht Zuid-Afrika: rond de 1000 euro, inentingen DTP en hepatitis A, leven niet duur

Mijn broer wou dit jaar naar Indonesië en heeft een hele reis uitgestippeld. ik bel hem vanavond voor meer informatie. Hij heeft al heel wat van de wereld gezien en kan mij zeker meer vertellen.

Trouwens, ik heb gekeken naar vluchten met een vertrek op 5 juli via skyscanner.

Vind je een vertrek op 5 juli ok? of wil je nog vroeger weg? Je hoort snel van me!

9. Fabienne de Saire

Ik schrik wel van de prijzen, ik weet zeker dat dat goedkoper moet kunnen!
    Meestal kijk ik op paperflies voor goedkope vliegtickets.. als een van de bestemmingen op korte termijn toch wel erg duur blijkt, dan ergens anders heen vliegen? En wellicht doorreizen?

Met Indonesie ben ik wel bekend, vanwege mijn roots maar ook omdat ik al eens in Bali ben geweest. Dat deel waar ik toen verbleef, was heel beperkt, weinig echt gezien en veel toerisme. Ik wil nu richting de andere eilanden. Ben wel benieuwd naar de reis die broer heeft uitgestippeld..

Australie is wellicht toch wat te duur voor mijn budget, dus laten we die toch maar skippen..
    Vertrekdatum maakt mij niet zoveel uit.

Wat van de wereld heb jij eigenlijk al gezien?

10. Sofian

Sofian New Member

Ik heb Polen gezien (Auschwitz 1 en 2), Slovenïe (Ljubljana), Kroatïe, Montenegro, Portugal, Frankrijk, Londen en Marokko.
    Mijn broer heeft onderstaande link gestuurd.

Indonesia: Itinerary for 3 or 4 weeks – Travel Blog

Ik denk dat het Indonesië gaat worden.

11. Fabienne de Saire

Hoe zie je het eigenlijk voor je? Wil je alles van te voren plannen?

12. Sofian

Sofian New Member

Nee, niet alles van te voren plannen. Dat neemt het avontuurlijke van de reis weg. We moeten wel een start hebben. het is een lange vlucht. Het is niet zo'n goed idee als we dan nog een slaapplaats moeten zoeken. Ik neem de lonely planet mee, de meest handige en volledige reisgids.

Het eerste wat we moeten weten is hoelang deze reis zal/kan duren.

Ik denk dat we beter eens afspreken om alles te bespreken. Wanneer past dit voor jou?

13. Sofian

Sofian New Member

puur praktisch, bij een snel vertrek:

- is je reispas nog geldig? indien ja, bekijk dan tot wanneer; indien niet, zo rap mogelijk bij het gemeentehuis nieuwe aanvragen, pas na 7 werkdagen krijg je die; 2 pasfoto's nodig en 75 euro
    - bij de Indonesische ambassade in Brussel visum halen; mss kunnen we daar afspreken als je dit een goed idee vindt
    - de nodige vaccinaties laten zetten bij de huisarts
    - is je reisverzekering uitgebreid genoeg om medische kosten te dekken?

14. Sofian

Sofian New Member

Ik ben nu wel de hele tijd over Indonesië bezig, maar ik weet niet of je nog aan Zuid-Afrika denkt. Ik heb ondertussen nog eens prijzen van vluchten bekeken. Een vlucht naar Jakarta, met een vertrek op 10 juli en een terugkeer op 08 augustus kost 714 euro; een vlucht naar Johannesburg met dezelfde vertrek- en terugkeerdatum kost ongeveer 1100 euro (zie site Jetcost).
    Bij de Indonesische ambassade wisten ze me te vertellen dat een visum niet nodig is als de reis minder dan 30 dagen duurt. Als de reis tussen 30 en 60 dagen duurt, kost een visum 45 euro.
    Voor Zuid-Afrika is een visum niet nodig als de reis korter dan 90 dagen duurt. Je reispas moet aan het einde van je reis wel nog 6 maanden geldig zijn.

Ik hoor graag wat je hierover denkt. Als we redelijk snel moeten vertrekken, moet ik zeker morgen een nieuwe reispas aanvragen.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie