Ik zoek iemand die van fietsen en reizen houdt!

Discussie in 'Zoek een reisgenoot' gestart door SW90, 4 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SW90

SW90 New Member

Hoi!

Ik kom net terug van een fantastische fietsreis in Zuid- India. Dit heb ik samen gedaan met mijn vader, oom en tante.
    Omdat dit eenmalig zo uitkwam en het mij ontzettend goed bevallen is, wil ik graag weer een reis te fiets maken!
    Niet iedereen(lees niemand) in mijn omgeving ziet zo'n vakantie zitten. Als vrouw alleen ben je toch kwetsbaar op de fiets en daarom doe ik een poging hier, je weet maar nooit!
    Het lijkt mij leuk om een volgende keer in Thailand, Laos, Vietnam of Cambodja te fietsen(of gewoon allemaal). Maar wat mij betreft staan alle mogelijkheden nog open. Ook wat vertrek datum betreft. Het liefst wel tijdens de winter in Nederland:) Oh en ik wil toch wel minimaal 4 weken weg.
    Zoals je leest heb ik nog geen concreet plan, eerst maar eens even kijken of ik iemand vindt die mij wil vergezellen.
    Dus, houd jij van reizen, fietsen en beleef je ook plezier aan afzien? Dan hoor ik graag van je!

2. sven 123456

sven 123456 New Member

ik heb ook een fietszoekertje geplaatst tijdje terug, voor deze zomer richting istanbul te fietsen, moest je daar interesse in hebben. zoekertje is onlangs gezet dus makkelijk terug te vinden. jou idee klinkt super maar op het moment niet voor mij. mvg , sven

3. robbert

robbert New Member

Wat een gave oproep:) Ben zelf ook afgelopen zomer in India geweest. Hoe zal je het vinden om te gaan fietsen in midden Amerika voor een langere tijd. Doe zelf aan race fietsen en het lijkt mij geweldig om daar het continet te gaan ontdekken te fiets in ongeveer 6 maanden.

4. twowheeler

twowheeler New Member

Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam kan je als vrouw gerust alleen fietsen! Ik ben verschillende vrouwelijke solo-fietsreizigers tegengekomen in de regio vorig jaar. Mocht je meer info willen over routes daar mag je me gerust contacteren.

Kristof

5. TimBer

TimBer New Member

Hey!
    ik was op het forum wat aant rondneuzen en kwam bij jou zoekertje uit.
    Ik vroeg me af of je nog steeds fietsreizen maakt en op zoek bent naar reisgenoten. Sinds enkele jaren bn ik ook helemaal verkocht voor het reizen per fiets. In mijn vriendenkring krijg ik ook niemand gemotiveerd.
    Heb jij nog fiets plannen voor dit jaar?
    Ik hoor het graag !

Tim
    tim1983b@gmail.com

6. sven 123456

sven 123456 New Member

hoi tim , ben een beetje aan het twijfelen maar ergens denk ik er wel over na, zou heel graag mijn hond nog eens meenemen op reis. was wel een voetreis indertijd met hond. fietsen heb ik altijd zonder gedaan. moest ik beslissen te gaan zou ik misschie zo een fietskarretje nemen voor de hond mee te nemen. enigste nadeel is waarschijnlijk dat het zeer traag zal vooruitgaan als ie in het karretje zit. hij weegt 25 kilo. te voet is ook een optie maar wel traag. als je zegt dat je het niet erg vind als het slechts traag vooruit zou gaan zou ik met de fiets wel overwegen. hang op het ogenblik niet vast aan werk. had het idee de kust van de atlantische te volgen belgie, frankrijk, spanje. lijkt je dit iets? groetjes

7. Bart Van Hemel

Bart Van Hemel New Member

Hey,

Ha India, prachtig hé...Ben ik backpackend door gereisd...en een hele tijd blijven hangen ook :)

Ik hou enorm van fietsen en ik doe alles wat mogelijk is met de fiets.
    In juli ga ik mijn eerste fietsvakantie maken, van hier (België, Leuven, 20 min van Brussel) naar Milaan, Italië.
    Met tentje etc.
    In de winter zou ik dan naar Portugal gaan met de trein om van daar aan een langere trip te beginnen met (eind) bestemming India.

Ik was niet van plan een fietspartner te zoeken, maar al surfend naar fietsvakantie-informatie zag ik jouw zoekertje en een mailtje is dan snel gestuurd :)

Wie weet spreekt mijn plan jou wel aan...

Groetjes
    Bart

8. maureen jean

maureen jean New Member

hallo,
    ik had me ingeschreven voor een 29 daagse reis naar vietnam maar kreeg gisteren de bevestiging dat deze niet doorgaat want ik ben de enige deelnemer. heb uren gezocht naar een gelijkaardige groepsreis, maar die is er niet.
    gisterenavond heb ik dan maar een vliegtuigticket geboekt naar vietnam.
    ik vertrek op 7 juli, kom toe op 8 juli en mag dan een week gaan werken als vrijwilliger (ong 500 euro voor die week, heel duur maar in mijn ogen een fantastische ervaring waar ik al heel lang van droom) in een NP in Ho chi min (project met apen. heb de goedkeuring enkele dagen geleden gekregen) in vietnam, daarna ga ik vietnam rondtrekken. ik denk dat een maand meer dan genoeg is om het land te bekijken. op 13 aug heb ik een vlucht terug van Hanoi naar brussel.
    ik wil alles uit een dag halen (dus zeker niet uitslapen tot de middag), hou van cultuur, natuur,...ik ben gek op fotograferen en maak dus heel wat foto's (van de natuur, lokale mensen, kinderen, dieren,... en ook mezelf en reismaatjes natuurlijk) ik hou niet van uitgaan, maar het stoort me niet dat reismaten dat doen en ik op de avond alleen op de kamer ben en een boek lees of wat tater met andere toeristen.
    voor mij geen dure hotels, wel backpackers, jeugdherbergen, dorms... als ik met twee reis, kan een goedkope kamer met eigen badkamer evenzeer. na enkele nachten goedkoop kan er ook wel eens een duurdere nacht af. of bv een exursie ter plaatse geboekt met overnachting inbegrepen kan zeker. ik kijk een beetje wat het beste uitkomt.
    ik boek niets op voorhand, behalve de eerste nacht en de vliegreis heen en terug.
    ter plaatse is openbaar vervoer voor mij het ideale, of gedeeld taxirijden (kan met lokale of met andere toeristen.
    ik heb al heel wat ervaring in het reizen: indonesie, maleisie en myanmar heb ik samen met een vriendin gedaan en zelf in elkaar gestoken. ook won ik de hoofdprijs voor een reisverslag van myanmar.
    heb je zin om eens af te spreken en eens te bekijken wat kan en niet, laat het me weten... ik woon in grimbergen, tegen brussel
    ik kijk erg uit naar een vakantiemaatje (had er eentje maar is nu reisbegeleider geworden en gaat deze zomer voor het eerst als reisbegeleider op pad, mijn ander reismaatje heeft geen vakantie) ikzelf werk als opv in een internaat en heb alle schoolvakanties. maar ik ga één keer per jaar deftig op reis en dat is de zomer voor mij.
    voor mij enkel de zomermaanden vakantie, maar misschien dat je dat ook ziet zitten en ja, voor mij is 4 weken ook een minimum

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie