Hi Lienne
Ik wil je geen "horror scenario's" beschrijven, maar denk aan de temperaturen rond die periode. Het is een open oven !
Ik ben ook in India geweest en dikwijls accommodatie regelen zonder iemand bij; geen last van ongepaste gedraag meegemaakt; het geheim : wees zeker en straalt het ook naar buiten toe; doe alsof je daar woont en alles kent.
Laat je niet afpluimen; zelfs in hotels moet je afbieden, en
hard; de circus die ze altijd voeren dient gewoon om meer euro's van je te krijgen. Ik kan je garanderen dat bij hun thuis niemand op sterven na dood ligt, de kinderen zijn zeer gezond en zijn vrouw is zeker weten niet ziek. Dit allemaal zijn trucjes om veel meer te verdienen zonder iets te doen.
Hard zijn !
Als je je ergens niet veilig voelt, ga weg ( over dag) en installeer je waar je denkt
en voelt dat het te doen is.
Als je ergens een goede accommodatie vindt, eis ( als een koningin - neen, ik overdrijf niet, zo moet het) dat je de kamer ziet en absoluut niet aarzelen om iets properder te krijgen : lakens, etc.
Als ik je nog van enige hulp kan zijn, ik sta ter je beschikking

.
Groetjes
Gecko
P.S. Als je "safe" wilt spelen wat kleding betreft, ofwel draag je een losse broek met een t-shirt ( zonder decolleté), ofwel kun je kopen ( zeer goedkoop) iets die op hun vrouwelijk traditionele kleding trekt. Hoe simpeler, hoe beter...

In het algemeen, de Aziaten houden van beleefdheid + glimlach; dit wilt niet "zeggen" dat je moet alles toegeven;
hard zijn kan perfect in combinatie met beleefd zijn + glimlach. Ben je niet beleefd en
hard, dan ga je niets bereiken.
Vrouwen aanvallen is een zeldzame gebeurtenis in India; volg op TV wat is de reactie van Indiase bevolking m.b.t. de recente verkrachting : zelfs mannen in hongerstaking, protesten overal, enz.
Als een werelddeel veilig is, dan is Azië wel. Uit ervaring.