india in de zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lienne

New Member
hoi,
ik ben op zoek naar iemand die samen Incredibly India wilt bezoeken of gedeeltelijk.
Ik vertrekken vanaf 1 juli tot 25 augustus ..
Planning: niet teveel op voorhand, ik dompel me graag in de plaatselijke cultuur van het land... en als je eens zin hebt om ergens langer te blijven, ben je ook niet gebonden!
mijn voorkeur: Noordelijk India...

Heb jij ook zin om in het land van de kleuren rond te neuzen laat het maar weten :)

groetjes

Hallo,

Ik ben wel geinteresseerd om een reis naar India te maken.
Hoe oud ben jij? en van waar ben jij ergens?

Misschien moet je uw mailadres eens doorgeven en kunnen we eens mailen.

Groeten,
Ellen

!

Hoi lienne,
ik zou ook graag eens rondtrekken in India (eventueel wel nog een ander land erbij nemen), ik zou wel enkel in de maand juli kunnen gaan. Moest ik geen herexamens hebben is augustus erbij ook nog mogelijk!

Groetjes,
Laure

Hey,

Ik was al aan het kijken om een reis te maken naar het Noorden van Indië gedurende de maand juli. Ik heb zelf nog geen echte ervaring met reizen, vorig jaar voor het eerst een verre groepsreis gemaakt met Joker naar China. Daar heb ik echter veel mensen gesproken in hostels die via de lonely planet hun eigen ding doen en dat leek me toch nog leuker... ik ben daarvoor dan wel ook op zoek naar 1 of meerdere reisgenoten.

Geen potentiële reisgenoot hier want ik ben in februari/maart het voorbije jaar naar India en Nepal gegaan maar ik wil toch ff benadrukken dat je moet weten waar je aan begint. India is een apart land dat zeker de moeite is om te bezoeken maar ik zou wel 2x nadenken voordat je er als Westerse vrouwen alleen gaat rondtrekken. Handtastelijkheden op de metro zijn standaard en kledij die voor ons heel gewoon is, is daar absoluut ongezien voor vrouwen. Toen ik een fort bezocht in jeansbroek en t-shirt met mouwen en gemiddelde halsuitsnijding kreeg ik de opmerking "cover youself". Wij waren dan nog in een groepje van 6 met 2 mannen waarvan 1 afkomstig van Sri Lanka, die door Indiërs werd gezien als "een van hen". Knieën en schouders laten zien is ook absoluut not done, 't is maar dat ge 't weet. ;)

Indië

Ik ben ook geen potentiële reisgenoot maar ben 2 jaar geleden een maand naar Noordelijk Indië geweest. We waren met 2 vrouwen en enkel in Dehli hebben we het even moeilijk gehad. Voor de rest zijn de mensen daar volgens onze standaarden 'opdringerig', maar onveilig heb ik me nooit gevoeld!
Als je naar het Noorden gaat, zou ik aanraden om Haridwar te gaan doen. Vond ik echt een zalige stad.

Hi Lienne
Ik wil je geen "horror scenario's" beschrijven, maar denk aan de temperaturen rond die periode. Het is een open oven !
Ik ben ook in India geweest en dikwijls accommodatie regelen zonder iemand bij; geen last van ongepaste gedraag meegemaakt; het geheim : wees zeker en straalt het ook naar buiten toe; doe alsof je daar woont en alles kent.
Laat je niet afpluimen; zelfs in hotels moet je afbieden, en hard; de circus die ze altijd voeren dient gewoon om meer euro's van je te krijgen. Ik kan je garanderen dat bij hun thuis niemand op sterven na dood ligt, de kinderen zijn zeer gezond en zijn vrouw is zeker weten niet ziek. Dit allemaal zijn trucjes om veel meer te verdienen zonder iets te doen.
Hard zijn !
Als je je ergens niet veilig voelt, ga weg ( over dag) en installeer je waar je denkt en voelt dat het te doen is.
Als je ergens een goede accommodatie vindt, eis ( als een koningin - neen, ik overdrijf niet, zo moet het) dat je de kamer ziet en absoluut niet aarzelen om iets properder te krijgen : lakens, etc.
Als ik je nog van enige hulp kan zijn, ik sta ter je beschikking:smile:.
Groetjes
Gecko

P.S. Als je "safe" wilt spelen wat kleding betreft, ofwel draag je een losse broek met een t-shirt ( zonder decolleté), ofwel kun je kopen ( zeer goedkoop) iets die op hun vrouwelijk traditionele kleding trekt. Hoe simpeler, hoe beter...:)
In het algemeen, de Aziaten houden van beleefdheid + glimlach; dit wilt niet "zeggen" dat je moet alles toegeven; hard zijn kan perfect in combinatie met beleefd zijn + glimlach. Ben je niet beleefd en hard, dan ga je niets bereiken.
Vrouwen aanvallen is een zeldzame gebeurtenis in India; volg op TV wat is de reactie van Indiase bevolking m.b.t. de recente verkrachting : zelfs mannen in hongerstaking, protesten overal, enz.
Als een werelddeel veilig is, dan is Azië wel. Uit ervaring.

Laatst bewerkt:
India

Hoi Lienne,

Ik overweeg ook India, maar gedurende max. 1 maand (in de periode juli-augustus).

Ben je nog op zoek naar een reispartner of heb je die ondertussen al gevonden?

Ik heb er geen idee van hoe oud je bent, of je leeftijdsgrenzen trekt qua medereizigers.

Ik ben een mannelijke leerkracht van 39 jaar.

Groetjes,
Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan