inentingen voor Roemenie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miabelle

New Member
Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen of het nodig is om inentingen te halen voor Roemenie? Mijn vriend en ik gaan wat rondreizen (waarschijnlijk de gebaande paden) en ik las dat het aanbevolen wordt?
Zijn er verder nog slimme tips die jullie misschien kunnen geven over wat je mee moet nemen daar naar toe?
Ik heb nogal een zwakke maag, zal dat een probleem zijn???

Alvast bedankt!!!! ;)

GRoetjes
Mirjam

Daarvoor moet je bij het instituut voor tropische geneeskunde zijn.

Voor dit land is volgende informatie beschikbaar:

Roemenië:

Gele koorts: GELE KOORTS vaccinatie is niet vereist.

Malaria: Er is geen MALARIA.

Diarree:

Diarree is een frequent probleem op reis. Zelfs wanneer men in goede omstandigheden reist, ontsnapt men er niet steeds aan. Enkele raadgevingen en de juiste geneesmiddelen in de reisapotheek zijn zeer nuttig.

Raadpleeg in elk geval de aparte rubriek over reizigersdiarree in GEZOND OP REIS. Daar worden de maatregelen besproken om diarree te voorkomen, en indien nodig correct te behandelen.

Vaccinaties:

Op reis gaan is verder een ideale gelegenheid om zich in orde te stellen met de TETANUS-, DIFTERIE- en POLIOvaccinatie. Deze infectieziekten zijn immers volledig te voorkomen door middel van vaccinatie. Een herhalingsinenting is tien jaar geldig. Gezien de difterie-epidemie in de vroegere USSR, is het zeker van belang om zich in orde te stellen wat betreft de DIFTERIEvaccinatie.

HEPATITIS A vaccinatie is aangeraden aan iedereen die in minder goede hygiënische omstandigheden reist, zeker indien men er langdurig verblijft.
In vele omstandigheden is vaccinatie tegen HEPATITIS B aangeraden.
In specifieke omstandigheden dient ook vaccinatie tegen BUIKTYPHUS en

TEKENENCEPHALITIS te worden overwogen.
Dit alles dient individueel met uw arts of met de arts van een reisadviescentrum te worden besproken.
http://www.who.int/ith

http://www.itg.be/itg/GeneralSite/G...&Step=Step2&Country=Romania&B1=Go

voor een zwakke maag kan je best gewoon iets gaan halen bij de aphotheek of bij de dokter.

Maar over het algemeen valt het in Europa nog goed mee hoor.

Ik zelf heb vorig jaar voor Venezuela 4 spuiten gehad :)
Hapatitis A,B & C en Gele koorts.
Dat was dan ook omdat we in de brouse gezeten hebben...
In de touristische gebieden zijn geen inentingen nodig.

Hey hartstikke bedankt voor je reactie! Deze informatie is duidelijker dan wat ik gelezen had tot dusver. Het lijkt me dus niet nodig (en als je ziek wordt kan je altijd weer naar huis, toch?). Weer een zorg minder!

Miabelle zei:
Hey hartstikke bedankt voor je reactie! Deze informatie is duidelijker dan wat ik gelezen had tot dusver. Het lijkt me dus niet nodig (en als je ziek wordt kan je altijd weer naar huis, toch?). Weer een zorg minder!

inderdaad... neem een goeie verzekering en je hebt nooit problemen.

Ikzelf heb al een paar jaar Europe Assistance, nooit problemen mee gehad.
Maar er zijn er nog genoeg andere....

Ik heb al van mensen gehoord dat ze met een gebroken been via europe assistance een hele rij zetels op het vliegtuig kregen om terug naar huis gevlogen te worden.

Maar ik raadt je toch aan enkele geneesmiddelen mee te nemen om de simpelste dingen te vermijden zoals diaree of zo.
Het is niet plezant als je ziek naar huis moet komen.

Nooit in het donker rijden

Let op in Roemenië dat je nooit door de dorpjes in het donker gaat rijden !
Mensen lopen over het straat zonder te kijken, paarden met kar zonder verlichting op de baan enz.. Verder een prachtig land en kwa eten is het zoals overal een beetje opletten. Zijn er zelf al een aantal keren geweest en nooit problemen gehad. Let er ook op waar je je wagen achter laat, de mensen hebben niets ginder en kunnen wel alles gebruiken :) Hebben wij ook nooit last van gehad maar je neemt wel best altijd alles uit de wagen.
Goede reis

Let op in Roemenië dat je nooit door de dorpjes in het donker gaat rijden !
Mensen lopen over het straat zonder te kijken, paarden met kar zonder verlichting op de baan enz.. Verder een prachtig land en kwa eten is het zoals overal een beetje opletten. Zijn er zelf al een aantal keren geweest en nooit problemen gehad. Let er ook op waar je je wagen achter laat, de mensen hebben niets ginder en kunnen wel alles gebruiken :) Hebben wij ook nooit last van gehad maar je neemt wel best altijd alles uit de wagen.
Goede reis

Dit bericht is van 2005!
Gelieve niet meer op oude berichten te reageren. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan