Info gezocht Peru - Huaraz

kohraya

Active Member
Heeft iemand info betreffende een trektoch in de streek van Huaraz (centraal Peru)?
Individueel, met gids of hoe dan ook. Zijn er lodges of moet alles met tent en eigen kookgerei? Prijzen? Welke zijn de mooiste tochten?
Laat maar komen ...

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Hier zit misschien wel wat in...
Er zitten toch een paar dagen Huaraz bij

[DLMURL]http://www.vtb-reizen.be/thema/vtbreizen/RONDREIZEN/96_99_VTB0405.pdf[/DLMURL]

Hier zit misschien ook wel wat in..
Wandelreizen - Wandelwaaier

Koning aap reizen heeft er ook verschillende
[DLMURL]http://www.koningaap.nl/www/index.php?m=reisaanbod&s=_latijns&regio=58[/DLMURL]

nog meer Peru
http://www.snp.nl/ProductGroups/Inv...ryId=148&WorldPartId=17#CountryCategories

Ik hoop dat je hiermee al wat verder komt.
Als je nog niet vertrokken bent. ;)

Laatst bewerkt:

kohraya

Active Member
Hoi Fred,

Mercikes voor info (je hebt er weer werk van gemaakt ;) )
De interessantste dingen die op die sites werden aangekaart, had ik reeds aangevinkt in m'n Lonely Planet. Maar altijd fijn om op zo'n manier bevestiging te krijgen van je keuzes.
Ik vertrek pas eind juli. Praktische info blijft dus welkom. Eventueel ook over het zuiden van Peru, dat ik zo ver mogelijk probeer te bereizen na een trekking in Huaraz.
Het zal echter in een snel tempo moeten gebeuren, want ik heb maar 4 weken ter plekke.
Eén vraagje daarom: iemand enig idee of er een korte weg bestaat van Cusco naar Lima over land? Dus niet helemaal weer naar 't zuiden en zo langs de kust weer naar Lima? Of hoeveel kost een vliegticket?

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Hier kan je misschien vinden wat een vliegticket kost.

http://www.enjoy-peru-flights.com/p...peru-domestic-flights-flight-cusco-lima.shtml

Als je wat meer tijd hebt kan je ook de bus nemen.
dan moet je wel even door de bergen.

dit heb ik gevonden

Flying between Cusco and Lima takes about one hour and is by far the easiest way to travel. Basically the high mountainous Andes lie directly between these two cities so you either fly over them or take a long winding detour around them. The bus route is usually southwards towards Lake Titicaca then westwards towards Arequipa. You then follow the Pan-American highway northwards via Nasca and Pisco to Lima. This is a good option if you have plenty of days to break up the journey by possibly visiting the Lake Titicaca, Arequipa, Nasca and the Ballestas Islands on the way to Lima. If you don't have long in Peru and you don't want to spend a day and two nights on a bus then take a flight. There is a more recent road connecting these two cities that goes westwards from Cusco to Abancay and Nasca and then north to Lima. This route is particularly scenic and mountainous and remains in the category of 'adventure travel'.

By Plane

There are many daily flights between Cusco and Lima. All flights depart in the mornings because the weather is usually better and the pilot needs to see where he is going as he navigates a few tricky mountains after taking off from Cusco. The views out of the right hand windows are particularly good of snow-capped Salkantay about 10 minutes after take-off but you can't always decide which seat you get allocated. The flight time is about 50 minutes. If you really can't afford to miss you flight then we suggest taking one of the early flights before 09:30 since later flights often become delayed or cancelled particularly during the wet season in the highlands (January to March). Airline companies operating this route are Lan Peru www.lanperu.com, AeroContinente www.aerocontinente.com, TACA www.taca.com and TANS www.tansperu.com.pe

By Bus

Bus companies in Cusco sell tickets Cusco to Lima but you will find that most buses go to Arequipa first where you will have to take a connecting bus on to Lima. There may be very long periods between these connecting buses and you will probably have to change bus. Quite often you will find that the bus from Cusco to Arequipa travels overnight (to avoid the high temperatures during the day) arriving early in the morning. The onwards bus to Lima may also depart in the evening and arrive early in the morning in Lima, allowing you to spend all day visiting Arequipa. You can store your bags at the bus station but always take your valuables with you. Cruz del Sur operate this route but are by no means the only company or the best. Buses depart Cusco from the main bus station known as the 'Terminal Terreste' which is a 10 minute taxi ride from the main plaza. Don't try to walk. Our best advice is to take a taxi down to the bus station the day before you want to travel and book your ticket. This will also give you the opportunity to check out the buses and the various services on offer.

The more direct route from Cusco to Lima via Abancay and Nasca takes about 24 hours. It is a stunning ride with magnificent scenery but the road has many sharp and dangerous curves making it hard to recommend to all but the adventure traveller. Ten years ago this route used to be full of bandits and terrorists and tourists who made this trip usually wrote books about it afterwards! but luckily everything is quite safe now apart from the dangerous bends.

kohraya

Active Member
Dit is precies het soort info dat ik nodig heb om m'n reis voor te bereiden.
Ik zal ter plekke wel zien hoe ik het verder uitwerk (en wie weet post ik m'n ervaringen wel ;) ).

Dankjewel Fred!

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
kohraya zei:
Dit is precies het soort info dat ik nodig heb om m'n reis voor te bereiden.
Ik zal ter plekke wel zien hoe ik het verder uitwerk (en wie weet post ik m'n ervaringen wel ;) ).

Dankjewel Fred!
geen probleem 8)

kohraya

Active Member
Ik ben nu in m'n laatste week.

Reisschema is heel anders verlopen dan voorop gesteld.

Begonnen in Cuzco, met datgene wat ik het liefste doe ... RAFTEN. Keigoeie rivier gevonden met class 4 en 5 rapids, de Apurimac.
Daarna wat ruïnes gaan bezichtigen in de omstreken met het openbaar vervoer en te voet. Ook naar Salinas geweest waar je "zoutpannen" kan zien (lijkt een beetje op Pamukale in Turkije). Heel speciaal om te zien hoe de mensen daar aan zoutwinning doen.
De Machu Pichu heb ik met de trein gedaan. Dag op voorhand vertrokken en hotelletje gedeeld met een paar andere trekkers zodat ik er als de kippen was de volgende ochtend om de toeristenstroom voor te zijn. ' s Nachts omstreeks 4h00 aan een korte beklimming begonnen (low budget he, zo spaarde ik me weer de busrit uit) en om 6h00 ging de poort open. Geweldig zicht, echt sprookjesachtige en mysterieus zo in de ochtendnevel.

De volgende ochtend weer op pad, onderweg de ruïnes van Ollantaytambo bezocht, en met de nachtbus naar Puno waar ik 's morgens aankom rond 6h00 en ik m'n eerste overval meemaakt. Ze waren met drie om hun trucje uit te voeren. Gelukkig had ik snel in de gaten dat er iets niet pluis was en ook kwam de politie aangerend toen ik me druk begon te maken. Niks gestolen dus, maar wel weer een ervaring rijker.

Daar ook weer ruïnes bezocht (minder geslaagd) en een dag het Titicaca meer op om Los Uros te bezoeken en nog een ander (echt) eiland. Te toeristisch, maar wel mooie bevolking met hun kleurige klederdracht.

Dan weer een nachtbus naar Arequipa, mooie stad met vele oude kerken en gebouwen maar een minder mooie kathedraal. Niet zo mooi als die van Cuzco (ook een mooie stad trouwens).
Drie dagen naar de Colca canyon geweest (waarvan 2 dagen te voet door de canyon) en daar wat dorpjes bezocht en naar een viewpoint om de condors te zien.
Daarna mijn letterlijke en figuurlijke hoogtepunt van de reis: de beklimming van El Misti. Een vulkaan van 5825m hoog. Geen verschijnselen gehad van hoogteziekte, maar wel afzien wegens de ijle lucht op deze hoogte. Maar het uitzicht was on-voor-stel-baar mooi. De inspanning meer dan waard. We waren met 2 groepen, en van de in totaal 14 expeditieleden hebben er maar 6 de top gehaald. Blij dat ik erbij was.

Weer een nachtbus later bevind ik me in ... jeetjes ... een niet uit te spreken plaatsje nabij Ica, een oase in de woestijn, omgeven door gigantische duinen. Reden van mijn bezoekje hier: SANDBOARDEN ... cool, maar niet zo tof als snowboarden. Enne, nu, een paar dagen later, haal ik nog steeds zand uit m'n oren.

Van daaruit naar Pisco om de islas Ballestas te bezoeken die vol zit met vogels allerlei maar vooral zeerobben. met massa's liggen ze op het strand. En het hele eiland stinkt naar de vogelpoep (guana).

's Namiddags door naar Lima en dan weer op de nachtbus naar Huaraz waar ik deze ochtend ben aangekomen. M'n tijd zit er zo goed als op, en met al die nachtbussen en nachtelijke vertrekuurtjes voor trektochten, slapen op de grond e.d. ben ik dood en doodop. Geen trektocht meer voor mij dus. Alhoewel dit de mooiste streek ervoor is in Peru.
Ach ... Ik hou het voorlopig met 2 excursies van 5 euro 't stuk (ja, m'n geld is ook op) en dan nog 2 daagjes rusten vooraleer ik weer naar Lima vertrek voor m'n terugvlucht.

Voila, ff kort samengevat. Wie weet plaats ik wel wat foto's als ik terug thuis ben.

Adios!

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
amaai kohraya volgens mij hebt ge afgezien jongen. :mrgreen:

zo veel nachtbussen en dan nog die zware trektochten en raften en sandboarden. :wtf:

Als ik het je zo hoor vertellen ziet het er wel de moeite uit. :D

kohraya

Active Member
Het was idd de moeite, en zoals beloofd ... hier komen de pics ;)

Zonder woorden, iedereen herkent dit wel:

Nogmaals ... met een echte Inca erbij :LOL:

De grappigste lama die ik tegen kwam

Zoutterassen bij Salina

Ook de kinderen werken mee

Over kinderen gesproken ... een lieverdje

Een close upje

Kleurig geklede mensen op Los Uros, de drijvende eilanden van het Titicaca meer

De Colca Canyon

De vulkaan "El Misti"

Op de top ... 5825m!

Op de Islas Balestas

Het strand ligt er vol van

Zelfde plaats

Eén van de vele meren in de streek rond Huaraz

Het zijn maar enkele pics, maar hopelijk geven ze een beeld van wat je aan moois kan verwachten in Peru.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Geweldig!
Prachtige foto's loveit

Ik heb het gevoel dat ik iets gemist heb.:kwijl: :kwijl: :kwijl:
Dit doe je toch niet op een weekje veronder stel ik? weekje of 3,4? 8)

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
kohraya zei:
4 (vermoeiende) weken ... reizen is lijden ;)
Kan ik best geloven :mrgreen:
Maar ja, je hebt toch zeer mooie dingen gezien en mogen meemaken.
Zoiets maakt bij mij altijd alles goed.
Rusten kan je thuis ook.:LOL:

Bovenaan