1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

info

Discussie in 'Australië & Nieuw-Zeeland' gestart door oswald, 15 okt 2004.

1. oswald

oswald New Member

zoek allerlei info, we zouden graag volgend jaar naar australië gaan, zoals het weer, bezienswaardigheden, allee alles hé

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Hallo oswald,

dan moet je zeker deze 2 sites eens bekijken

Dit vind ik één van de beste sites over Australië
    Prachtige site met veel info.
    http://www.australie.nu

En als je nog meer info nodig hebt.
    http://australie.pagina.nl

Australie ziet er een prachtig land uit, ik heb het nog niet gezien met mijn eigen ogen, maar laten we hopen dat dat nog komt. :D

3. globe-traveller

globe-traveller New Member

Vorig jaar heb ik een rondreis gemaakt van een maand met Contiki.

Deze bestond in feite uit 2 delen, nl de oostkust van Sydney tot Cairns en the red centre van Alice Springs tot Darwin.

De oostkust is nogal toeristisch, zij hebben eigenlijk het beste klimaat waardoor ook het grote meerendeel van de Aussie's daar wonen.
    Ik ben vertrokken in Sydney bij 24°C (begin nov) en in Darwin was dat een zéér goeie 30 plus met dien verstande dat je daar in de tropen zit, dus vochtigheid troef.
    Prachtige stranden, maar vanaf een bepaald noordelijker gelegen punt zo goed als leeg, jellyfish..... kroko's en/of haaien.....

Wat je zeker moet gedaan hebben is de Sydney harbour bridge climb, een aanrader.
    Deze zijde is echt een relax, strand, shopping mall vakantie.

Na 2 weken naar AS gevlogen, da's natuurlijk direct helemaal anders, gedaan met de zandstranden met palmbomen, maar stof en hitte, zeg maar tegen de 40°C, maar wel droog, ik kan me niet herinneren te hebben gezweet daar, ik kwam zelfs 's nachts wakker van de droge lucht.
    En nog straffer, kledij laten drogen aan een lijntje is daar sneller droog dan een ritje droogtrommel.....

Daar moet natuurlijk Uluru aka Ayers Rock op het programma staan.
    Alhoewel prachtig weer, was er zowel bij zonsopgang als de zonsondergang een sluier voor de zon. 's ochtends een echte, 's avonds een champagne waas...... :LOL:
    We zijn er ook rondgelopen, bijna 10km en bestoven door een laagje rood stof, goed te doen, 't is helemaal vlak om te gaan maar je moet het wel voor dag en dauw doen, anders, vertrekken na 10 uur 's ochtends zou ik niet aanraden.

En wat er te beleven valt tussen AS en Darwin, ewel, niet veel, da's dus 1500km bijna hetzelfde landschap. Darwin is dan weer tropisch, dus daar zweet je weer liters per dag af, maar kun je ook weer niet in het water omwille van de kroko's.....

kleine greep uit het schema wat we ook gezien hebben;
    Sydney, Surfers Paradise, Brisbane, Byron Bay, Great Barrier reef, Whitsundays, Long Island, Cairns, Alice Springs, Uluru, Darwin,...

Wat we/ik zoals gedaan hebben;
    Bridge climb, Great Barrier reef, niet ge wild waterraft -afgelast-, niet Uluru beklommen -te veel wind-, zonsondergang Kakadu National Park -Crocodile Dundee film 1!!- quad biking in de outback, evm...

Conclusie; mooi en gemakkelijk land om te bereizen maar niet mijn topbestemming. Wilde al jaren gaan, heb het voor een deel gezien, maar heb niet de neiging meer te zien of terug te gaan.
    grootste oorzaak: te weinig verschillend landschap, te droog en de afstanden, wel, in Amerika rij je misschien lange afstanden maar daar......

Deel Deze Pagina