1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Informatie gezocht over Amerika

Discussie in 'Noord-Amerika' gestart door Fred., 28 dec 2004.

1. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

In de Zomer van 2005 (Augustus-September) ben ik van plan om naar Amerika te gaan.
    Op 3 weken kan je toch al wel een stukje zien denk ik.
    Ik zou graag wat gezien hebben.. Daarom dacht ik een een begeleide rondreis.

Maar wat is nu juist het mooiste?
    En waar is het meeste te zien? in het noorden of in het zuiden of...?

Misschien dat mensen die daar al geweest zijn mij wat meer kunnen vertellen.

Ik dacht aan
    - Grand Canyon + National Park
    - Kennedy Space Center
    - Hollywood
    - New York
    - ...

2. linda

linda New Member

Hoi Fred

Ik kan je wel zeggen wat ik mooi vond, maar iedereen zijn smaak verschilt hé.
    Mijn man en ik zijn al drie keer gaan rondzwerven in Amerika.
    De laatste maal hebben we Florida bezocht en ik moet je zeggen, we vonden het westen allebei het mooist.
    In het westen hebben we veel Nationale Parken bezocht zoals:
    Grand Canyon
    Bryce Canyon
    Zion Canyon
    Yosemite park
    Yellow stone
    Four Corners
    Dan ook nog:
    Las Vegas
    San Francisco
    Een aantal cowboy dorpjes en wat spooksteden.
    Hollywood en Beverly Hills
    Mount Rushmore en waarschijnlijk ook nog een aantal dingen waar ik nu dadelijk niet kan opkomen.
    Wij zouden dadelijk terug gaan, zo is ons dat meegevallen.
    Maar niet iedereen heeft dezelfde smaak natuurlijk.
    Wij hebben alles met de huurauto gedaan, als je alles met tussenvluchten doet kan je natuurlijk het hele land doorkruisen.
    Maar met de auto zie je wel veel meer van het land.

Groetjes
    Linda

3. Fred.

Dank je wel Linda :D

Ik wil zeker al verschillende Nationale parken bezoeken.
    Ik heb al gelezen dat die zeer mooi zijn.

Ja een auto huren lijkt mij ook wel wat, maar altijd zo ver rijden vind ik minder. Ik zit liever in een bus.
    Maar dan heb je natuurlijk het nadeel dat je niet kan stoppen wanneer je wil...
    Met de auto heb je veel meer vrijheid maar je moet dan ook weer je weg kennen.

Welke steden weet ik nog niet juist... zal er een beetje van afhangen hoe ver het van elkaar licht...
    Wand de afstanden zijn daar precies niet zo klein :roll:

4. Reiziger

Reiziger New Member

Kan je heel veel informatie geven aan de hand van mijn vorige 14 reizen naar de USA.
    Ik denk er zelfs over om dit jaar terug een reisje in elkaar te boxen naar de Westkant van de USA (Las Vegas - San Francisco en de natuurparken hierrond), op voorwaarde dat ik nog minstens 3 medereizigers kan bijeenkrijgen.
    Groeten.

Reiziger

5. Fred.

Ik kwam het volgende tegen en dat leek mij wel een interessante route

http://www.vtb-reizen.be/thema/vtbreizen/RONDREIZEN/80_81_VTB0405.pdf

6. Reiziger

Reiziger New Member

Kan zeker als basis dienen. Toch zijn er nog andere bijkomende mogelijkheden voor een lagere prijs.

7. Martine

Martine New Member

8. Fred.

Ik kwam nog een zeer interessante site tegen....

http://www.gazelleworldwave.com

er staat en prachtige reis bij NATIONAL PARKS OF THE WEST

Aangezien ik hier gehoord heb dat het westen het mooiste is en je zeker de nationale parken moet bezoeken maakt deze veel kans :)

Iemand ervaring met gazelleworldwave.com ?

9. globe-traveller

globe-traveller New Member

Gazelle world wave is meer een doorverkoper van reizen.

Je zal zien dat de georganiseerde reizen altijd door een derde partij worden uitgevoerd.

Ikzelf ben 2x met www.suntrek.com op reis geweest. De eerste keer was de sunshine trail (308B), het jaar daarop the Canadian Rockies.
    Hoe het e.e.a. in mekaar zit lees je zelf eens best op hun site, maar je zal een gans andere reis maken dan dat je met een autocar gaat omdat zij met max. 12 reizigers gaan.
    De meeste van hun reizen zijn camping reizen maar er is ook een luxeversie, maar zoals gezegd meer op hun site.
    Hun brochure is ook in het nederlands verkrijgbaar.

Een concurrent van hen is www.trekamerica.com wordt verkocht daar oa Joker dat trouwens ook een aanbieder is van kleine maar dan wel Vlaamse groepsreizen.

Het verschil tussen die 2 en Joker is dat Joker nogal de wandelschoenen aantrekt, waar dit bij de andere veel minder het geval is.

En dan is er nog www.contiki.com da's dan met lijftijdsbeperking van 18-35 jaar en in een grote bus.

Al deze operators zijn internationale gezelschappen m.u.v. Joker die enkel op de vlaamse markt zit.

Alle 4 zijn ze gezellig en zéér leuk om te reizen, voor Joker is enige wandelervaring gewenst en is comfort / luxe niet het uitgaanspunt.
    Suntrek/trekamerica zijn zéér leuk om internatiole medereizigers te ontmoeten en avontuur staat voorop op een laid back manier, een laundry shuttle of movie shuttle zijn geen uitzondering.
    Contiki is de luxe versie, zowiezo altijd in hotels weliswaar gedeelde kamers maar een groot verschil met een Joker reis en enige nadeel hiervan is dat je 1/ grote groepen hebt 2/ de trips compatibel zijn zo zal je op een reis van 3 weken misschien 2à3x nieuwe mensen verwelkomen of afscheid nemen van medereizigers.

Wat de streken betreft om te gaan ontdekken zijn Oost - en/of westkust zeker aan te bevelen, het middenstuk is laat ons zeggen minder interessant, tenzij je graag de muzieksteden aandoet en zéér lange afstanden aflegt.

in 3 weken kan je mooi LA-SF-LV en aanliggende nationale parken bezoeken, heb je 4 weken kan je ook 1 weekje oostkust aandoen, 3 dagen NY, 3 dagen DC en één reisdag waar je zeker Philadelphia moet gaan bezoeken.

Mijn aanbeveling, als je de mogelijkheid hebt om zelf een auto te huren/sturen, DOEN. Misschien niet in het oosten maar zeker in het westen, Amerika is nog steeds een droom om met de wagen te rijden.

Hopelijk heb je hier wat aan,

Groeten, Pascal

10. Fred.

Bedankt Pascal

Hiermee ben ik weer veel meer te weten gekomen...
    Ik heb een stapel papieren afgedrukt en ik ga het eens bekijken....

Er zitten verschillende interessante dingen tussen...

Ja,... een auto huren...
    Daarvoor moet je met meerdere personen zijn denk ik. Als ik daar op men eentje moet rondrijden :roll: :? (en dan heb ik nog gehoord dat je 25 jaar moest zijn om een auto te huren) en ik ben dan nog maar 23 jaar.

11. lynn

lynn New Member

Dus jij gaat meestal alleen mee met van die groepsreizen, hoe gaat dat dan precies in zijn werk? Want ik heb altijd wel schrik dat ik bij koppels ga terechtkomen, of nog erger, bejaarden :D

Nee serieus, die reizen naar Cuba en Isla Margarita waren dat ook groepsreizen? Vooral het laatste zag er mij heel tof uit, wel vrij duur, met die boottocht en dat vliegtuigtripje. Of vergis ik me?

12. Fred.

Cuba was een groepsreis.
    Maar die heb ik samen met een kennis gedaan, hij was toen ook alleen. Maar nu niet meer. En nu heeft hij geen tijd meer om op vakantie te gaan. :?

Maar er zit natuurlijk vanalles in de groep... In Cuba hadden we 2 oudere mensen (niets op tegen) die alles opschreven in een boek en heel de dag de gids achterna liepen om toch maar niets te missen. En die mens nog wat lastigvallen met extra vragen over vanalles en nog wat... (was er niet zo blij mee heb ik later in de kroeg gehoord) :roll:
    Maar de rest van de groep was echt goed...
    De meeste zijn koppels. We waren toen met 13 denk ik en er was 1 alleenstaande man bij.

Isla Margarita was geen groepsreis, maar we hebben in het hotel mel enkele uitstappen genomen (via de reisorganisatie) Sommige met begeleiding van de reisorganistatie en sommige met een locale reisgids. onderandere Canaima.
    In Canaima hadden we een oudere man in de groep die zijn schoenen verloren was ergens op een berg :LOL:
    Aangezien er 2 gidsen bij ons waren is er 1 gids met de groep verder gegaan en 1 is bij die man gebleven.
    Hier zijn we zelfs met zen 4 kenissen heen geweest.
    Dus toch een beetje groepsreis... :)
    Zeker een hotel in de Stad (Porlamar) nemen als je daar heen gaat... wij hadden dat niet en viel een beetje tegen...

Voor Isla Margarita heb ik € 1299 betaald voor 13 dagen bij Interconfort (jan. 2004)
    En voor Cuba € 1504 (Best-Tours) (jan. 2003)

Als je met zen 2 bent kan je natuurlijk al wat sfeer maken... Maar als je echt niemand kent en je terecht komt tussen koppels. :roll: Ja...
    Ik heb het nog niet meegemaakt. Maar ik denk dat er meestal wel mensen zijn die ook alleen gaan.
    En ook niet alle koppels zitten heel de dag verliefd naar elkaar te kijken natuurlijk.
    Er waren in onze groep in Cuba ook koppels waarmee we goed konden praten of iets gaan drinken.

Beide reizen waren inderdaad heel plezant.
    Vooral het stukje Venezuela dat ik gezien het (Canayma) Zal ik iedereen aanraden.

13. lynn

lynn New Member

Hmm, misschien zal ik dan ooit wel eens de sprong wagen.

Het zal nog niet voor direct zijn want organisaties zoals Joker en Kris Kras doen wel toffe dingen, maar wel vrij duur :?

In ieder geval bedankt voor de info :)

14. Fred.

Ik ben dus vandaag naar het reisbureau geweest om de reis vast te gaan leggen.

Wat blijkt nu, alles zit al vol voor september 2005 :shock: :eek: :cry:
    voor deze reis.
    Binnenkort moet je je reis al een jaar op voorhand gaan vastleggen. :x

USA hoogtepunten van het Zuidwesten
    http://www.vtb-reizen.be/thema/vtbreizen/RONDREIZEN/80_81_VTB0405.pdf

En ik wou deze absoluut doen :cry:
    Zou er nog iets vergelijkbaar zijn? of zou ik toch nog meekunnen via een andere organisatie?

Ik ga eens kijken of ik nog iets vind wat er een beetje op trekt, desnoods via Nederland.

15. linda

linda New Member

Hoi Fred

Wij zijn ook via Schiphol gegaan. De prijs van de trein zat in ons vliegtiket inbegrepen. De trein stop onder het vliegveld, het is makkelijk te vinden.
    Wij vinden de service op Martin Air wel niet zo goed.
    Maar ja, dat hebben we er dan maar bijgenomen.

Linda

16. Fred.

In shiphol ben ik ook al geweest. Maar toen hebben zo ons met een busje tot ginder gedaan. (is daar wel een stukje groter dan in Zaventem)
    Martinair, dat is die firma waar de vliegtuigen uit elkaar vallen... Vorig jaar bij mij gebeurt... Een paar zetels voor ons viel er een kap van het plafond, gelukkig zat er niemand onder :shock:

Maar ik denk zelfs dat ik nog iets beters gevonden heb 8) via jetair

Western Discovery + uitbr. Hawaii
    http://www.jetair.be/nl/DIGITALEBROCHURES/USACANADA05/PDF/090-091_WesternUSA_NL.pdf

+ Hawaii 8) :dance: :shake:
    Nu maar hopen dat mijn nicht (gaat ook mee) vakantie kan krijgen voor 22 dagen. 8)
    Mijn baas weet dat al :yummie: :hump:

17. globe-traveller

globe-traveller New Member

Hey Fred.,

Komt er geen vervolgverhaal? Gaat de reis nu door en staat Hawaï nu ook op het programma?

Ik vind dat altijd leuk om te voorbereidingen en beslommeringen daaromtrent te lezen, vergelijk dan met eigen verhalen enzo...

Pascal

18. Fred.

19. angel

angel New Member

Wij zijn vorig jaar met de Camper door het westen van Amerika getrokken, van San Francisco, Yosimite, Las Vegas, Grand Canyon, Bryce, Zion, Monument Valley naar L.A. Ik kan het je aanbevelen vooral de parken!!! Het is adembenemend.

20. Fred.

Ja, die toer gaan we ook ongeveer doen...
    Het ziet er inderdaad adembenemend uit, ik kan bijna niet meer wachten.
    Ik heb al een massa informatie gekregen en gevonden die ik binnenkort op het forum plaats.

Ook komt er na de reis een groot reisverslag met heel veel foto's 8)

Deel Deze Pagina