Is Colombia gevaarlijk?

Discussie in 'Zuid-Amerika' gestart door Sander Bruintjes, 11 sep 2015.

Tags:
?

Kun je in Colombia veilig reizen?

1. Ja, voor de oplettende reiziger is het veilig

2 stem(men)
    100,0%
  2. Nee, je moet Colombia echt overslaan

0 stem(men)
    0,0%
  1. Sander Bruintjes

Sander Bruintjes New Member

Zelf word ik soms wel een beetje moe van die vraag. Als expat die al een tijdje in Colombia (Bogota) woont. Want wie in Colombia reist of leeft, weet dat het hier lang zo slecht niet is als de meeste mensen denken. Het slechte imago van Colombia stamt vooral nog uit de jaren negentig. Anno 2015 is er veel ten goede veranderd. In de toeristische gebieden kun je - zeker als je de normale reisregels hanteert (loop niet te koop met je rijkdom, neem alleen officiƫle taxi's en wees voorzichtiger als het donker is) - veilig over straat. Natuurlijk zitten er tussen die ruim 40 miljoen Colombianen ook een aantal misperen, dus 100% garantie op een feilloze vakantie is er nooit. Maar uit eigen ervaringen en van vrienden en familie die hier ook gereisd hebben, kan ik zeggen: je kunt in Colombia veilig reizen. Wat vinden jullie?

2. LaViajera

LaViajera Member

Ik ben het volledig met je eens! Was er al een paar keer geweest voor werk, maar ben er recent ook op vakantie geweest en heb me geen enkel moment onveilig gevoeld. Er zijn andere landen in Zuid-Amerika waar ik me al onveiliger gevoeld heb...

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie