1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Israël veilig?

Discussie in 'Midden-Oosten' gestart door Phara, 21 mei 2015.

1. Phara

Phara New Member

Rondom mij (België) zie ik opeens verschillende mensen reizen naar Israël. Dit staat nog altijd hoog aangeschreven op mijn to do-lijst maar ik dacht dat het niet veilig was op dit ogenblik.
    Nu ik ga zoeken naar rondreizen in Israël vind ik toch maar bitterweinig aangeboden reizen... toch niet zo veilig?
    (ik vroeg het net aan de buurmeisjes en ze vertelden me dat er niks van onveiligheid was te merken!)

Ik hoor graag jullie eraring

2. Gecko

Gecko Active Member

Hi Phara

Ik ben niet naar Israel geweest, maar ik heb een reis gepland naar Libanon en Iran, met Turkije als springplank.

Wat je kunt doen is kijken wat onze BuZa erover 'zegt':

http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/azie/israel_en_de_palestijnse_gebieden/ra_isra_l.jsp

En als je beslist om te vertrekken, neem het adres van de Belgische Ambassade in Tel Aviv mee...you never know...;)
    En als ik verder voor je iets kan doen... zeer graag :)

Groetjes uit Kolasin ( Montenegro )
    Gecko :)

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2016

3. Gecko

Gecko Active Member

Hi Phara

Er is een kleine 'schaduw' : de moslimlanden reageren nogal negatief ( tot weigeren een visum te geven ) als ze een Israëlische visum in je internationale paspoort zien; als je, na deze reis, een andere land wilt bezoeken, vraag een andere paspoort aan of verklaar je huidige paspoort ( met de Israëlische visum ) verloren. Het is veiliger...tja, de internationale politiek...;)

Groetjes ( same place, same country :) )
    Gecko :)

Dimitri25 vindt dit leuk.

4. Phara

Phara New Member

Bedankt Kecko voor je antwoorden!
    Maar wat als reisagentschappen ze gewoonweg niet aanbieden, dan gaat een mens zich natuurlijk de vraag 'Waarom?' stellen...
    Ik heb verschillende reisagentschappen gemaild om te horen wat hun mening is.

5. Gecko

Gecko Active Member

Er zijn niet echt veel Israël lovers en alles heeft met de situatie van Israël op wereldniveau te maken.... Je hebt toch een oplossing : individueel gaan.;) Je vrijheid boven alles. Vrij om te staan waar je wilt en zo lang als je wilt... niemand programmeert je vakantietijd (y)

6. Gecko

Gecko Active Member

7. Dimitri25

Dimitri25 Member

Ik zou niet naar de Gaza-strook/westelijke Jordaanoever trekken ;-) indien je dat toch van plan bent zou ik het zeker niet melden aan grensposten/douane/... (Bij binnenkomen van Voor de rest zou ik ook bij aankomst mijn aanwezigheid melden bij de Belgische ambassade en hen op de hoogte houden van elke grote verplaatsing . En btw, het visum geven ze op een apart document (de reden is al door gecko verteld he. Zo kun je nog steeds elk land binnen met je huidige paspoort.

Het zuiden van de oude stad , issawiya (Jeruzalem)wordt afgeraden, de oude stad in het geheel op een vrijdag afgeraden (vrijdaggebed), palestijnse grondgebieden (westelijke Jordaanoever) uiteraard oppassen als je toch daar moet zijn, consulaat België contacteren of course :p

In de toeristische gebieden is er gewoon wa kleine criminaliteit

8. Gecko

Gecko Active Member

Ha, Dimitri, denk je dat ik iemand ga inlichten wat ik ga doen en waar ik ben als ik naar Libanon en Iran ga ? Ik heb ooit een artikel geplaatst op het forum wat de ambassade en/of consulaat voor je kan doen... niet veel, hoor...triestig, maar zo is het. En als ze iets doen, gaat je dubbel en dik, eens terug in België, terug betalen. Kijk niet ver dan Nepal - een echte tragedie, er waren ook Belgen daar...: resultaat - wat van hun gerepatrieerd ( diegene die ze snel gevonden hebben, natuurlijk ), de andere zijn zelf naar België terug gekomen; wat hebben ze nog gedaan ? een telefoonnummer ter beschikking gesteld. Big deal ! :mad::mad: That's it, folks !!
    Spijtig genoeg, heb ik ervaring ermee, nooit positief...

Wat Israël betreft, aan de grens tussen Egypte en Israël ( aan de Rode Zee ), hebben ze, in grote letters op spandoeken geschreven : We stempelen je paspoort niet ! :rolleyes:

Ik weet dat je bedoeling goed is en je wilt een collega helpen, maar spijtig genoeg, onze ambassades en/of consulaten 'denken' niet zoals je ...;), vriendelijk, behulpzaam, klaar om de Belgische burgers uit nood te halen...

Groetjes uit Bar ( Montenegro )
    Gecko :):)

9. Gecko

Gecko Active Member

Hi Phara

Hier vindt je je vliegtuigticket voor Tel Aviv : http://news.vakantiepiraten.nl/ov?mailing=1A9ND2KM-1DGS12J0&m2u=1A9T2IU2-1A9ND2KM-9M3IH2

Groetjes uit Bar ( Montenegro )
    Gecko :)(y)

10. Dimitri25

Dimitri25 Member

Phara: negeer dan maar mijn post.

11. Gecko

Gecko Active Member

Mornin' Dimitri

Waarom negeren ? Het is je mening...iedereen is vrij om zijn/haar mening te hebben :)(y)
    Ik heb toch problemen met sommige collega's die denken dat ze alles beter weten dan wie dan ook...Fout ! Niemand weet alles. En daarom zijn we hier samen, om elkaar te helpen, nietwaar ? ;)

Happy Sunday ! :):)

Groetjes van een gecko uit Bar ( Montenegro ) :)

12. Dimitri25

Dimitri25 Member

Waarom negeren? Omdat jij veel meer reiservaring hebt en beter weet waar je over spreekt. Anderzijds, het is zoals je zegt: iedereen heeft zijn eigen mening/idee/manier. :cool:

bedoel je collega's op dit forum of op uw werk?

13. Gecko

Gecko Active Member

Yep. En ik blijf overtuigd dat niemand weet alles ;):), reptielen inbegrepen ;):LOL:

14. Dimitri25

Dimitri25 Member

Heb ik hier ergens laten blijken dat ik een 'alles-weter' ben misschien?

15. Gecko

Gecko Active Member

Nee, je niet...er zijn andere alles-wetende...ik geef nooit namen, het is mijn stijl niet. Ik help als ik kan en weet, en je doet het ook.:)

16. Gecko

Gecko Active Member

17. Gecko

Gecko Active Member

Niets ermee te maken ?! Bloody sure it has...:mad:

18. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Deel Deze Pagina