Japan en Zuid-Korea

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie89

New Member
Ik ben een vrouw, 27 jaar oud, en woon in West-Vlaanderen. Ik wil al een tiental jaar heel graag naar Japan en Zuid-Korea, omdat de cultuur, taal, muziek ed. mij erg boeit. Elke dag ben ik wel op een of andere manier met deze landen bezig, al is het maar een paar liedjes beluisteren of een nieuw woordje leren.

Omdat ik geen ervaring heb met verre reizen (nog nooit op een vliegtuig gezeten), vrij snel nerveus word op mijn eentje en meestal totaal uit de boot val als ik in groep ben, hoop ik al lang van iemand tegen te komen waar het mee klikt die met mij mee zou willen gaan. Voorlopig is dat nog niet gebeurd, dus dacht ik van het hier maar eens te proberen. :)

Wat ik zeker wil zien/doen:
  • Seoul
  • Tokyo
  • DMZ
  • Met de boot van het ene land naar het andere (waarschijnlijk Busan - Fukuoka of omgekeerd)
Optioneel:
  • Busan, Gyeongju, Jeonju, Jeju Island
  • Osaka, Fukuoka, Hiroshima, Nagasaki, Kyoto, Okinawa
  • Ikzelf zou graag een K-pop of J-pop concert meepikken, maar daar moet je zeker niet mee naartoe als je dat niet wil.
  • Suggesties van jouw kant zijn altijd welkom.
Ik zoek iemand van ongeveer dezelfde leeftijd (pakweg 24-34), man of vrouw maakt niet uit.

Belangrijk: Ik ben zeker niet van plan om halsoverkop de reis te boeken. Ik zou graag een eindje praten en zien of er een klik is tussen ons, vooraleer we de stap zetten. Ten vroegste denk ik aan lente 2017, maar 2018 is zeker ook nog goed. Voel je je aangesproken, laat dan zeker iets weten. :)

Darion

New Member
Hallo Nathalie89,

Hier een berichtje van iemand die ook al meerdere jaren voorkeur heeft voor Japan en Zuid-Korea.

Mijn forum naam is Darion en ik ben een man.

Ik kom uit Nederland maar ik ben ook benieuwd naar Japan & Zuid-Korea

Ik heb ook de wens om beide landen te bezoeken op 1 reis omdat de cultuur, taal, muziek mij ook erg boeit.

Net zoals jij ben ik liefhebber van beide landen, ik kijk vaak naar Japanse en Zuid-Koreaanse films en series.
Zelfs ben ik ook fan van K-pop, (Shannon Williams, IU, Sistar, Exid, Monsta X, Got7, Girls Generation) maar daarnaast ook van J-pop.

Ik heb door de jaren trucjes geleerd voor reizen naar Azië.

Als je de goede vliegreis sites kunt vinden dan kom je ver met je droom.
Ik kan je zeer goed aanraden om de site Skyscanner te gebruiken, daar vind je de beste aanbiedingen en dat meen ik echt.

Ik weet dat er 1 vliegmaatschappij die pas vanaf 17 oktober dit jaar goedkope vluchten aanbied naar Zuid-Korea.

LOT Polish Airlines die ook vanuit Brussel vliegt, daar ben je maximaal 500 euro kwijt aan een retourvlucht.

Ikzelf ben woonachtig in Nederland en voor mijzelf is het dan maar maximaal 440 euro vanaf Amsterdam schiphol.

LOT Polish Airlines vliegt in maar 14 uur van Amsterdam of Brussel naar Zuid-Korea met een korte stop in Polen.

Dus ja deze vliegtuigmaatschappij vliegt ook in 2017 nog goedkoop.

Een betere en goedkopere reis maatschappij vindt je niet zo snel meer.

Het beste is om tijdens de lange reis in Zuid-Korea een reis vanuit Seoul naar Tokio te plannen aangezien je vanuit Seoul naar Tokio een retour maar 175 p.p kost.

Een handige site is ook: Homestay.com

Bij deze site kan je gezinnen in Zuid-Korea en Japan vinden die een kamer hebben en je dan de echte beleving kan beleven bij een gezin.

Het beste is om een reis te combineren, een deel in een hostel of hotel en dan een week of 1 of 2 bij een gezin logeren.

Zo maak je een reis leuker en goedkoop ook nog.

Ik ben zelf 34 jaar en woonachtig in Nederland in de provincie Gelderland.

Ik ben een rustig persoon en hou ook van reizen tussen de steden van Seoul naar Busan en van Tokio naar Osaka.

Ik ben ook van plan om binnenkort zo een reis te maken en beide landen te bezoeken op een verre trip.

Dus ik zou graag met je in contact willen komen om gezellig te praten over zo een reis. Wie weet kunnen we elkaar helpen met tips.

Ik heb er geen verwachting bij en ik sta gerust open om het eerst bij een gesprek te houden. Ik ben bereid om jouw kant op te komen als je wat wilt weten over het reizen.

Vriendelijke groet Darion

BartD

New Member
Met Qatar Airways kan je ook heel goedkoop naar Tokyo en zoals Darion zegt, éénmaal ginder kan je best lokaal vliegen.
(Ik vertrek op 5 november voor 4 dagen naar NRT... gewoon voor mijn Tierpoints en ben ik Platinum hihi)

yakamoz

Active Member
In 2017 plan ik Japan en Zuid-Korea te doen. Nu ben ik 3 weken in Maleisië en Singapore. Welke maanden zijn het beste om het Verre Oosten aan te doen? Voor hoelang ga je idealiter?

yakamoz

Active Member
Vliegtickets vandaag geboekt voor eind maart heenvlucht en eind april terugvlucht:

- heen: BRUSSEL to SEOUL
- terug: TOKYO to BRUSSEL

Bet95

New Member
Hoi Nathalie, ik wil ook al heel lang het verre oosten zien, is er nog plaats voor 1 iemand? :)

Kevin Verhoeven

New Member
Om een of andere reden kan ik geen bericht sturen (zie hier: [DLMURL="https://reisforum.net/threads/geen-berichtveld.14020/"]Geen berichtveld?[/DLMURL]) Als je wil, mag je mij een bericht sturen, hopelijk lukt dat wel!

Laatst bewerkt door een moderator:

Barbara2600

New Member
Hallo

Ik zie dat je bericht al een paar maanden oud is maar probeer toch maar eens.
Ik ben 28 (bijna 29) jaar en speel nu al een tijd met het idee om een reis naar Zuid-Korea te boeken. Maar een probleem is dat ik niemand ken die mijn interesse deelt. Ik zie het niet zitten alleen te gaan en ook een georganiseerde groepsreis zie ik niet echt zitten aangezien dit vaak aan hoge snelheid is. Ik zou, net als jij, ook graag Zuid-Korea en Japan bezoeken.
Ben al een tijd geïnteresseerd in Azië en volg dit jaar voor tweede jaar Japans in avondschool en probeer Koreaans op mijn eentje te leren. Kijk zelf ook naar Koreaanse en soms Japanse series.
Dus mocht je nog iemand zoeken of je bent van plan met een groepje te gaan, dan heb ik zeker interesse.

Groetjes
Barbara

Syt

Member
Mocht er hier concrete plannen uitkomen, dan ben ik ook zeer geinteresseerd. Ik ben dit jaar in Japan geweest met een groepsreis en dat was geweldig! Wil zeker terug! Zuid-Korea lijkt mij ook supergaaf!

Nathalie89

New Member
Ik ben ondertussen plannen aan het maken voor een reis samen met Darion. Persoonlijk reis ik liever met 1 persoon in plaats van in groep, dus ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Maar als er een tweede groepje uit dit topic komt dat samen ook plannen maakt, waarom niet zou ik zeggen. :)

sofia

New Member
Hi Barbara en Syt

Japan en/of zuid korea lijkt mij ook wel leuk. Ben er nog nooit geweest en weet er nog niet zo heel veel over, maar maakt me wel nieuwsgierig.
Heb al wel andere verre reizen gemaakt naar Azie, Zuid Amerika, Afrika, ... dus zelf een reis uitstippelen schrikt me niet af. Ik hou wel van een mix aan cultuur, natuur en relaxen.
Ik ben 34j, uit de Kempen (Belgie)

Moest er iemand nog op zoek zijn naar een reisgenootje, laat maar weten. Kunnen we kijken of we dezelfde interesses hebben.

Groetjes Sofie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan