Hallo Nathalie89,
Hier een berichtje van iemand die ook al meerdere jaren voorkeur heeft voor Japan en Zuid-Korea.
Mijn forum naam is Darion en ik ben een man.
Ik kom uit Nederland maar ik ben ook benieuwd naar Japan & Zuid-Korea
Ik heb ook de wens om beide landen te bezoeken op 1 reis omdat de cultuur, taal, muziek mij ook erg boeit.
Net zoals jij ben ik liefhebber van beide landen, ik kijk vaak naar Japanse en Zuid-Koreaanse films en series.
Zelfs ben ik ook fan van K-pop, (Shannon Williams, IU, Sistar, Exid, Monsta X, Got7, Girls Generation) maar daarnaast ook van J-pop.
Ik heb door de jaren trucjes geleerd voor reizen naar Azië.
Als je de goede vliegreis sites kunt vinden dan kom je ver met je droom.
Ik kan je zeer goed aanraden om de site Skyscanner te gebruiken, daar vind je de beste aanbiedingen en dat meen ik echt.
Ik weet dat er 1 vliegmaatschappij die pas vanaf 17 oktober dit jaar goedkope vluchten aanbied naar Zuid-Korea.
LOT Polish Airlines die ook vanuit Brussel vliegt, daar ben je maximaal 500 euro kwijt aan een retourvlucht.
Ikzelf ben woonachtig in Nederland en voor mijzelf is het dan maar maximaal 440 euro vanaf Amsterdam schiphol.
LOT Polish Airlines vliegt in maar 14 uur van Amsterdam of Brussel naar Zuid-Korea met een korte stop in Polen.
Dus ja deze vliegtuigmaatschappij vliegt ook in 2017 nog goedkoop.
Een betere en goedkopere reis maatschappij vindt je niet zo snel meer.
Het beste is om tijdens de lange reis in Zuid-Korea een reis vanuit Seoul naar Tokio te plannen aangezien je vanuit Seoul naar Tokio een retour maar 175 p.p kost.
Een handige site is ook: Homestay.com
Bij deze site kan je gezinnen in Zuid-Korea en Japan vinden die een kamer hebben en je dan de echte beleving kan beleven bij een gezin.
Het beste is om een reis te combineren, een deel in een hostel of hotel en dan een week of 1 of 2 bij een gezin logeren.
Zo maak je een reis leuker en goedkoop ook nog.
Ik ben zelf 34 jaar en woonachtig in Nederland in de provincie Gelderland.
Ik ben een rustig persoon en hou ook van reizen tussen de steden van Seoul naar Busan en van Tokio naar Osaka.
Ik ben ook van plan om binnenkort zo een reis te maken en beide landen te bezoeken op een verre trip.
Dus ik zou graag met je in contact willen komen om gezellig te praten over zo een reis. Wie weet kunnen we elkaar helpen met tips.
Ik heb er geen verwachting bij en ik sta gerust open om het eerst bij een gesprek te houden. Ik ben bereid om jouw kant op te komen als je wat wilt weten over het reizen.
Vriendelijke groet Darion