Booking.com

Jongerentravel Calella

Emmatjeuh

New Member
Hey iedereen,

Dit jaar ga ik naar Calella (Spanje) met JT

-Iemand ervaringen met Calella? do's en don't?

-En leuke plekjes, leuke dingen om te doen?

Alvast bedankt! :)

Lauren92

New Member
Hallo! De zone Costa Brava vind ik erg leuk, ben al op veel plaatsen geweest in die zone, van Empurabrava tot Blanes en lloret etc. De zone heeft veel geschiedenis en geweldige stranden. Ik beland graag in Blanes omdat het een prachtig vissers dorp is. De laatse keer dat ik er was had ik een staanplaats op Camping Bella Terra dat is me erg bevallen. Hier kunt u kijken: Camping aan de Costa Brava - Camping Bella Terra Bungalow Park

SWi

New Member
Ik wil even iets kwijt over Jongerentravel!
Dit jaar is mijn dochter (16 jaar) voor de 1ste x met een vriendin op reis gegaan in het buitenland. We hadden gekozen voor Jongerentravel omdat we ons wel konden vinden in hun "verkoopspraatje" Ze kozen voor de Young Spirit formule (15-17 jaar) en gingen een weekje naar Calella in Spanje. We hadden goed op tijd geboekt en waren al enkele maanden verder toen we een mail kregen dat ze niet genoeg inschrijvingen hadden voor die reis en dat we dus iets anders moesten kiezen. Ofwel ander hotel ofwel andere reisperiode. We kozen voor hetzelfde hotel maar dan een week later. Oké alles werd aangepast en weer 2 weken later kregen we een mail dat het hotel vol zat en dat ze niet zeker waren of ze er nog bij konden. Weer een week later kregen we dan toch de bevestiging dat het in orde was geraakt. In Calella aangekomen was er niet eens een kennismakingsmoment en de monitoren stelden zich amper voor. Ze zijn met z'n allen naar het strand gegaan en daar zeiden ze : doe maar waar jullie zin in hebben! Uiteraard trekt iedereen dan met zijn eigen vrienden op want de rest kennen ze totaal niet. Dit kon aan de hand van een leuk spel al voor een heel andere groepssfeer zorgen. Ook de andere dagen werd er amper iets met de kinderen ondernomen. Ze kregen veel vrij (oké, dit stond in hun praatje ook vermeld maar "beperkte vrijheden" interpreteer ik toch anders dan elke dag voormiddag en/of namiddag vrij tenzij er een excursie was geboekt) De monitors hadden totaal geen gezag over deze groep. Er was een heel grote vriendengroep mee die alles verziekt heeft voor de andere kinderen. Ze kropen over de balkons!! gooiden met eten in het restaurant van het hotel, waren straalbezopen, zeer luidruchtig,... De moni's hebben niet enkel deze groep hierover aangesproken maar hebben dan maar de hele groep over dezelfde kam geschoren. Niet leuk als je aangepakt wordt voor iets waar je niets mee te maken hebt. Terwijl de kinderen op excursie waren zijn er controles op hun kamer geweest om in hun privéspullen te kijken of er geen drank aanwezig was! Dit mogen zij dus absoluut niet doen! er bestaat nog zoiets als privacy! Ik heb er totaal geen probleem mee dat ze die controles uitvoeren maar dit moet wel gebeuren met de kinderen erbij!! Midden in die week is er 1 monitor naar huis vertrokken wegens onenigheid met de andere moni's dus bleven er nog maar 2 soms 3 over voor een groep van 50!!! kinderen. De kinderen werden altijd zéér laattijdig en heel onduidelijk geïnformeerd voor een activiteit waardoor ze vaak veel later konden vertrekken en hun "extra betaalde" uitstap véél korter werd (de prijs bleef uiteraard hetzelfde) 1 moni vertelde ook tegen de meisjes over haar sexavontuur van de nacht ervoor met een monitor van een andere groep en de laatste nacht hebben er twee 15-jarige!!! meisjes (toen al redelijk beschonken) tegen 1u 's nachts stiekem het hotel verlaten, een taxi genomen naar een stadje verderop...een half uur rijden van het hotel!) zijn daar zwaar op stap geweest en kwamen tegen 5u 's ochtends terug aan in het hotel! De begeleiding wist van niets, zij hebben het de dag erop vernomen van de nachtbewaker van het hotel! Ik mag er niet aan denken wat er met hun had kunnen gebeuren!
Ik weet wel dat mijn kind NOOIT meer met Jongerentravel zal reizen en dat wij veel geld hebben uitgegeven aan een rotvakantie voor hun want uiteindelijk hebben ze daar maar wat rondgehangen, er was geen leuke groepssfeer omdat de moni's daar totaal geen moeite voor hebben gedaan en de uitstappen die ze gedaan hebben waren altijd superkort omdat alles vierkant draaide! Uiteraard hebben wij hierover ons beklag gedaan bij de organisatie zelf maar zij duwen alle verantwoordelijkheid van zich af en geven de schuld aan "de moeilijke groep"!

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan