Jordanië - april/mei/juni 2018

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bruno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruno

Member
Dag reisliefhebbers,

Ik ben begin dit jaar afgereisd naar Eilat (Israël) met de intentie om even het strand en de zon op te zoeken en ondertussen nieuwjaar te vieren ook. De temperaturen waren in die periode nog niet van die aard om lang aan het strand te blijven liggen, dus heb ik de reisplannen al gaande weg aangepast.

Op de originele planning was een uitstap naar Petra (jordanië) voorzien, maar dit is er dus niet van gekomen. Ik zou dit nu willen rechtzetten en zou graag in het voorjaar 2018 naar Jordanië willen afreizen. Ik plan om een 2-tal weken naar Jordanië te gaan. Het reisschema ligt niet vast en is bespreekbaar. Ik had zoiets in gedachten:

Rondreis JORDANIË - 10 dagen
Single Reis Cultuurschatten van Jordanië
Wat te doen in Jordanië: de 10 beste activiteiten - TripAdvisor

Vliegen zou ik doen met Ryanair rechtstreeks naar Eilat (Israel). Dit kan reeds voor 30 euro enkel. Reken dus ongeveer op een goede 100 euro (2 x 30 euro + evt. bagage) voor de vluchten. Je hebt voor Israel geen visum nodig, voor Jordanië wel. Dit kost ongeveer 70 euro en dien je op voorhand in Brussel te regelen. Eilat ligt net aan de grens met Jordanië.

Qua overnachtingen wens ik het goedkoop te houden: hostel, evt. gedeelde kamer in b&b (aparte bedden uiteraard), overnachting in tent in Wadi-Rum/Duna (is echt een belevenis naar het schijnt!). Ik wens af te sluiten met enkele dagen in Aqabba/Eilat om toch even te genieten van een goed boek aan het strand, eens snorkelen, ...

Ik zou het leuk vinden moest ik hier min. 1 reisgezel voor vinden, max. 3 reisgezellen om de groep bijeen te kunnen houden. De reisgezellen zijn bij voorkeur rond mijn leeftijd, of in de leeftijdsgrens 25 - 37 jaar. Man/vrouw maakt me niet uit, zolang jullie enthousiast en positief ingesteld zijn. Een beetje zin voor avontuur zijn pluspunten ;-)

Laat maar horen als er interesse is!

Hallo Bruno,

Naar Jordanië reizen staat ook op mijn verlanglijst, tijd om deze bestemming eens aan te kruisen!

Ook hier interesse om de cultuur te ontdekken, met zin voor avontuur, en af te sluiten met nog een paar dagen relaxen.
Een +/- tiendaagse reis lijkt me een aangename verpozing tussen het werken door.

Qua periode dien ik met e.e.a. rekening te houden, maar met wat plannen zijn er misschien wel mogelijkheden.
Houd me gerust op de hoogte - graag!

Beste groet,
Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan