Juli 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

racheladk

Member
Ik ben studente (25j) en ik hoop dat ik deze zomer 3 maanden vakantie heb (zonder her-examens eind augustus). Ik zou graag een volledige maand juli in het buitenland willen besteden.

Eerst dacht ik aan een roadtrip doorheen Italië, of Spanje, maar dat mag zelfs Zuid-Amerika zijn. Ik heb ook een zekere interesse in Azië. De bestemming staat nog niet vast. Ik zou dit graag willen overleggen met mijn reisgenoot/reisgenoten, maar deze heb ik nog niet. Dus als iemand met mij mee wil reizen zou dat super zijn.

De ingrediënten voor mijn vakanties zijn meestal zon, natuur, cultuur, eten, plaatselijke bevolking, wandelen, relaxen, een avondje uitgaan... . Dus een beetje van alles eigenlijk. Ik ben nogal een actieve reiziger, maar ik hou er ook wel eens van om een dagje uit te blazen/niets te doen.

Meestal verblijf ik in hostels, campings en guest families, maar een B&B/klein hotelletje tussendoor lijkt mij ook wel eens fijn. Dus ik reis vooral low budget.

Als iemand interesse heeft om samen met mij een tripje uit te stippelen en deze in juli (4 volle weken) te realiseren, hou me dan op de hoogte...

Hopelijk tot snel!

Hey Rachel!

Ik zag dat je had gereageerd op mijn berichtje en toen zag ik jou berichtje hier staan. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Zuid- Amerika en vooral Peru en Chili.
Ik kan ook enkel de maand juli. Ook tot nu toe nog geen herexamens, maar ik verwacht er misschien nog wel eentje.

Ik zie dat je al veel ervaring hebt met verre reizen en lijkt me super, want persoonlijk is dit de eerste keer dat ik zo'n reis onderneem.

Mijn verwachtingen : low budget, backpacking, coachsurfing bij de locals, actie, plezier, nieuwe mensen leren kennen, avondje uit en zoveel mogelijk zien van het land tijdens die 3 of 4 weken.

Hoi Rachel en Eline,

Ook ik heb plannen in juli 2011 rond te trekken, bij voorkeur voor 3 weken (4 kan eventueel ook nog). Ik heb de voorbije jaren al veel gereisd, alleen en met vrienden, maar deze zomer zou ik graag met een klein groepje 'onbekenden' rondtrekken. Zowel Zuid-Amerika en Zuid Oost- Azië spreken me aan, maar ook een roadtrip door de Balkan zou ik zien zitten.
Ik ben ook 'n studente uit Leuven, 23 jaar en ben helaas al geteisterd met 1 herexamen.
Ik geef ook de voorkeur aan rondtrekken met plaatselijk vervoer en couchsurfen/jeugdherbergen als logies. Het zou dus sowieso een lowbudget trip moeten worden waarbij we zoveel mogelijk van het betreffende land te zien krijgen.
Dus ik zou het zeker zien zitten samen te bekijken wat we kunnen doen, waar en wanneer! :)

Groetjes, Nathalie

Hoi Rachel, Eline en Nathalie,

Ik ben een 22-jarige student uit Gent. Ik was ook van plan om in jullie een reis te maken een beetje zoals jullie concept. Ik hou ook van backpacking en lowbudget reizen. Ik heb wel reeds twee herexamens maar die zijn uiteraard pas voor september. Dat moet wel lukken.
De bestemming maakt voor mij niet zo heel veel uit. Maar ook ik heb nog niet ver gereisd. Dus Zuid-Amerika lijkt me zeker en vast fijn.
Wat moet zo een reis voor mij omvatten? Allereerst verscheidenheid. Natuur. Cultuur. Gezelligheid. Nieuwe mensen leren kennen. In Europa ben ik ook al eens zonder tent met vrienden gaan rondtrekken, en dan de spanning elke avond om een slaapplek te vinden. Echt zalig! Verder ben ik nog een naturist, niet dat ik dat rond de klok doe hoor. Ik weet niet of iemand van jullie er een probleem mee heeft?
Alleszins laat iets weten!

groetjes, Sebastien

Zomer 2011

Hallo,

Vorig weekend heb ik Eline ontmoet, samen met Mark. We hadden het idee om naar Borneo/Maleisië te gaan. Nu hebben we 2 weken de tijd om individueel na te denken over onze plannen.
Wij dachten rond 4 juli een vlucht te nemen (vanuit Düsseldorf) richting Kuala Lumpur met tussenstop in Dubai. We zouden ook een trein nemen naar de highlands van Maleisië. We zouden dan in het deel Sarawak en Sabah rondreizen, waarvoor wij binnenlandse vluchten moeten nemen. Kleine binnenlandse vluchten boeken we via www.airasia.com, dit komt zeer goedkoop uit!
We zouden in hostels logeren, soms in longhouses, wie weet zelfs met een tentje op het strand!
We proberen eigenlijk zo goedkoop te reizen. Je mag mij altijd een privébericht sturen als je meer wilt weten over ons. Dan zet ik je in onze gemeenschappelijke mail. De plannen zijn er al, maar het staat nog niet vast.

Groetjes
Rachel

Hoi!

Ik weet niet of jullie nu al vaste plannen hebben, maar ik (22-jarige studente uit Gent) ben nog steeds op zoek naar een of meerdere reisgenootjes. Ik had eerst mijn oog laten vallen op Vietnam, omdat ik al in Thailand en Sri Lanka ben geweest. Uiteindelijk heb ik beslist dat het niet zoveel uitmaakt waar ik heen ga, zolang het maar een combinatie van cultuur, natuur en genieten wordt. Als jullie er nog iemand bij kunnen hebben, mail me dan gerust: [email protected]

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan