juli 2017 - Scandinavië hike / kanotrip

Status
Niet open voor verdere reacties.

donaldje

Active Member
Gegroet reizigers

Ik zou deze zomer graag terug richting Scandinavië trekken. Drie jaar reeds ben ik gaan wandelen in de Noorse bergen (Hardangervidda 2x en Jotunheimen 1x) recreatief: dus rustig genieten van landschap, wildkamperen, niet te veel toeristisch doen.

Dit jaar dacht ik eens Zweden te doen.. midden net boven dat grote meer van Karlstad heb je wat rivieren en meren waar we zouden kunnen kanovaren voor enkele dagen tot een klein weekje. Er zijn daar ook veel wandelgebieden waar je kunt wildkamperen: geen bergen maar vooral bossen. Het ljkt me wel wat, maar alleen is maar alleen. Het zijn uiteraard maar ideeën, niets is geboekt tot dusver, maar de tijd begint toch stilaan te dringen als we goedkope vluchten/ lokale treinen en kanomaatschappij en zo willen boeken.

Ik zoek dus enkele reisgenoten, liefst voor beide delen van de reis: kano en hiking. Voorlopig zou Kris (forum) al meegaan voor beide delen en zijn vriendin voor het hike-gedeelte (dus we gaan iets moeten zoeken voor tussenstop tussen beide reisdelen. Verder hadden we al contact met twee andere forummers: toffe gasten, maar ze konden pas laat juli ten vroegste vertrekken, en qua timing zitten we echt wel in juli.

Laat wat horen, ook als je twijfelt. Het zou een genieten-van-de-natuur-trip moeten worden, geen roadtrip en geen cultuurreis en steden bezoeken of zo. Rustig tempo.

Groeten en geniet van het zonnetje vandaag!

Donald

Gegroet daar!

We zijn met drie (een vierde moet door ongeval afhaken) om twee weken in Zweden van de natuur en omgeving te genieten. scenario (kanotocht van enkele tot 5 dagen met flexibele oppikplaatsen) alsook daarna low-budget hiken met vriesgedroogde maaltijdzakjes en wildkamperen in het zuiden van Midden-Zweden (een berghut kan ook wel eens gebruikt worden onderweg, maar dan gaat het budget naar omhoog) staan zo goed als vast (nog niets geboekt, maar wel binnenkort, zeker de vliegtickets) periode is tijdens bouwverlof in juli.
Geïnteresseerd om mee te gaan? Laat gerust wat weten.

Fijn verlengd weekend!
Donald (en Kris en Tinneke)

Gegroet daar

Zoals je misschien al wel leest en vermoedt ben ik al eventjes aan het zoeken, contacten leggen en het regelen voor mijn zomerreis naar Zweden. Gisteren zijn de vliegtickets geboekt (Ryanair maakt het heerlijk goedkoop zodat het lowbudget kan worden in het toch duurdere Zweden)

Periode: 9juli / 16 juli - 24 juli 2017

Eerste 5 dagen wil ik kanovaren. Ik heb al contacten gelegd dat het met wildkamperen maar ook met voorzieningen langs enkele stops en variabel oppikplaatsen als het zou tegenzitten (het weer, omstandigheden enz)

Daarna hiken met backpack de bergslagsleden.se zou ik wil wandelen. Is in etappes van 14 tot 24 km per etappe met telkens wel wat bewoning als vertrekpunt per etappe = biedt mogelijkheid om daar eens in b&b of zo te overnachten, ook al zou ik merendeel toch ook willen wildkamperen daar. Niet teveel supermarkten leegplunderen daar (kan wel eens maar dat maakt het weer duurder) maar vooral met die kant-en-klare-zakjes die je hier in decatlon/as adventure kunt kopen.

Wie? We zijn reeds met drie personen: twee kerels (30 en 36) die beide items doen en dus 9 juli vertrekken. Een dame (ook rond de 30) komt achterna 16 juli voor enkel het hikinggedeelte.

Als er nog mensen geïnteresseerd zijn deze redelijk low-budget (maar je beslist zelf hoe je wilt eten en overnachten natuurlijk) reis willen meedoen, reageer, dan zien we wel verder. Tickets Ryanair staan op dit moment goedkoop maar die prijzen veranderen natuurlijk snel.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan