Juli/augustus N&O-Europa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom Gent

New Member
Goeiedag reizigers! Wegens slechte vakantieplanning dit jaar viel recent een eventuele vakantie deze zomer in duigen. Bovendien zou het de eerste keer worden zonder reisgezel. Nochtans wil ik er dolgraag vantussenuit. Ik heb tot mijn groot geluk al veel van de wereld kunnen zien, steeds low-budget (rugzak, kamperen of lagekost-hotelletjes naargelang de bestemming), steeds met reisgezell(inn)en die net als ik een groot hart voor de natuur hebben, en die drang hebben om te willen weten hoe de rest van de wereld eruit ziet, zeker de natuur, maar ook de cultuur en het dagelijkse leven. Ik kan (en wil) 2 tot liefst 3 weken weg in de periode tussen 16/07 en 12/08 (mogelijk tot 23/08, cf. werk). Noord- en vooral Oost-Europa lonkt (en is, gezien de snelle ‘planning’ nog best goed bereikbaar (ik denk aan Ryan Air!)); er is daar zoveel mooie natuur, en zoveel ander moois dat om de aandacht roept (tochten in de eindeloze bossen, zovele verschillende steden en volkeren, onterecht onbekende einders, ...). Ik zou het ideaal vinden moest een reisgezel van +/- mijn leeftijd met gelijkaardige (of andere, verzoenbare!!!) plannen mee zo’n reis willen maken (ik heb een lichte, beetje irrelevante voorkeur voor een reisgezellin, maar dat is zonder bijbedoelingen - dat klikte tot nu doorgaans best). Wat voor iemand ben ik zelf? Ik ben 31, jong en open van geest, onvermoeibaar optimistisch, levensgenieter (wel niet van het type dat de parties gaat opzoeken), en oja, ik hou van een vrolijke blije wereld :). Mail ‘ns, wie weet wat voor plannen er uitgebroed kunnen worden? Groetjes! Tom

Hoi Tom,

Ik las jouw oproep en dacht dat klinkt goed; 'natuurliefhebber en low budget reizen'. Voor mij zou dit de eerste keer worden om op deze manier een reis te maken. Tot nu toe heb ik met zus, vrienden of met een reisorganisatie gereisd.
Mijn plan was om eind juli naar Noorwegen te gaan met vriendin maar dit gaat onverwachts niet door. Het kan bij mij alle kanten op, Zuid-Europa, Italië / Spanje ben ik ook nog niet uitgekeken.
Mezelf in het kort: 27 jaar, lief, positief, ondernemend, geniet van kleine dingen en houd van wandelen afgewisseld met cultuur.

Ik hoop op een reactie!

Groet, Sophie

Reis?

Hoi Sophie,

Al bedacht of het iets voor je zou zijn - zulke reis? Of andere suggesties?

(laat snel iets weten; ik kijk uit naar concretere reisplannen indien mogelijk)

Groetjes,
Tom

reis

Hey Tom,

gezien mijn rugzak de laatste twee jaar, omwille van verbouwingen (die beroemde/beruchte baksteen!), wat onder het stof is komen te liggen, smeekt hij (of zij, maar mag ik dan gaan voor hij?) om wat frisse lucht! Zoals steeds bevat hij (of zij dus) een stevig paar schoenen, een bikini (ik beken: groot of klein, koud of warm,.. elk watertje moet ik doorzwommen hebben), een vel papieren voor mijn reiskrabbel, mijn mini-reis- yathzee en een zak winegums (een mens kan niet zonder de nodige proviand). Verder neem ik mee: veel goesting en een dosis gezonde nieuwsgierigheid! Ik bezoek wel eens kerken en tempels, maar geniet des te meer van een stuntelig gesprek met de plaatselijke ezeldrijver, de zon op mijn rug of de regen die in mijn schoenen sijpelt (al mag dat dan liefst geen dagen duren).
Deze week spring ik even in voor mijn collega die zijn reiskriebels volgt, maar daarna zie ik een reisje wel zitten.

Annelies

Reis

Oeps Tom en Sophie,

zie ik net dat jullie misschien al het één en ander bedisseld hebben (moet ik toch eens leren iets verder door te lezen). Weet niet of jullie ondertussen al tussen de finse fjorden dobberen (misschien een frisse duik overwegen?), maar indien er niets van terecht gekomen is of jullie alsnog moeten vertrekken, hou me op de hoogte!

Groetjes Annelies

Einde forumdiscussie

We vertrekken weldra op reis - reageren hoeft dus niet meer!
Dankje aan iedereen die reageerde,
Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan