Kanotocht en hike Noorwegen periode 9/7 - 1/8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kris86

Member
Hallo daar mede avontuurlijke reizigers!

Sinds enkele jaren maak ik samen met een goede vriend die ik ook via dit forum leerde kennen avontuurlijke trektochten met tent en rugzak doorheen de mooie natuur van Scandinavië, Noorwegen.

Vorig jaar combineerde we onze trektocht voor het eerst met een kleine kano trip en dat willen we dit jaar uitgebreider doen.

Zoals elk jaar gaan we op zoek naar toffe enthousiaste mensen die ons mee willen vergezellen op avontuur.

Ons plan

Periode ergens tussen 9/7 - 1/8
Tijdsduur ongeveer 14 dagen ( 4 dagen kanotrip, 10 dagen hiken)
Locatie Noorwegen

Met een lage kostenmaatschappij vliegen we tot net buiten Oslo waarna we met shuttle bussen tot in Oslo zelf rijden om daar de eerste nacht in een hostel door te brengen.
Bij het krieken van de dag maken we dan weer gebruik van het welgeoliede openbaar vervoer om tot op onze bestemming te geraken waar we beginnen met onze meerdaagse kanotocht.

Onze bestemming is een bed & breakfast dat al jaar en dag gerund word door een Vlaams koppel die hun hart in Noorwegen verloren hebben.
Na een leuke kennismaking volgt een kleine eerste stevige wandeling om het gebied te verkennen waarna we terug keren naar de bed & breakfast om van een welverdiend stevig avondmaal te genieten gebaseerd op de Noorse keuken maar ook met een lekkere Belgische toets eraan.
We overnachten voor de laatste keer in een comfortabel bed, genieten nog even van het luie leven met een uitgebreid ontbijt en daarna halen we onze kano’s op bij hetzelfde Vlaamse koppel.

Vanaf hier begint ons kano avontuur, gepakt en gezakt met alle onze spullen zullen we 4dagen varen waarbij we elke avond een gezellig plekje op de oever zoeken om de tent op te zetten voor de overnachting.
Ook voor het eten zijn we op onszelf aangewezen en maken we gebruik van onze lekkere stevige buitensportvoeding.

Onze kanotocht net als onze hiketocht nadien zijn geen races, we peddelen en we stappen om te genieten van alle prachtige natuur dat dit gebied ons te bieden heeft.

Op het einde van onze kanotocht laden we onze kano’s op een ferry die ze handig terugbrengt naar het Vlaamse koppel.

Vandaar uit zouden we beginnen wandelen voor ongeveer 10 dagen, vermoedelijk eindigend bij de Trolltunga ( de trollentong zoals die genoemd word in Noorse Folklore.
Dit adembenemend zicht moet iedereen minstens 1 keer in zijn leven gezien hebben.

Wiens interesse ik heb kunnen wekken hoor ik graag reageren.

Ik en mijn maatje zijn beide net 30tigers geworden van Heist op den Berg en Tienen.
We staan open voor iedereen, of je nu veel, weinig of geen ervaring hebt met dit soort reizen we maken er samen een leuke avontuurlijke levensveranderende reis van.

Tot snel!

donaldje

Active Member
Dat is prachtig uitgeschreven Kris!
Toch nog even dit bericht onder de aandacht brengen en naar boven duwen. Wie heeft er zin om mee te gaan backpacken met enkele dagen kano in de Noorse fjorden? Er is al een duidelijk plan, maar dat is niet te nemen of te laten natuurlijk! Wel de periode en het doel om van de Noorse natuur te genieten low budget!

donaldje

Active Member
Er zou een derde geïnteresseerde kerel zijn, via wereldwijder forum waar deze post ook staat.
Vinden we hier nog een vierde? Lijkt dan een ideaal groepje! Waar zitten die avonturiers? :-D

WhoDaresWins

New Member
Goed bezig jullie.
Doen jullie dit elk jaar? Heb zelf geen ervaring met dit soort tochten. Hobbymatig doe ik wel een beetje aan bushcraft wildkamperen in NL maar nog nooit een echte tocht in het buitenland.

Ben zelf van plan begin volgend jaar naar Noorwegen te gaan en gewoon met een rugzak de " wildernis" in te trekken. Heb verder nog niet echt een plan maar weet wel dat ik dit gewoon moet gaan doen. Het liefst ga ik alleen maar met een klein groepje lijkt me toch ook chill.

Hebben jullie mischien wat tips voor me? Zijn jullie nog op zoek naar een ( redelijk onervaren) reisgenoot?

Gr

Dominiquez

New Member
Beste avonturiers. Welke data gaat jullie trip nu door? Ik sta zeker open om die periode te gaan.
Graag wat meer info dus.

Grt

donaldje

Active Member
Lol chicks
Twee reacties vandaag opeens.

Reis ligt intussen vast. Vluchten zijn geboekt met Ryanair 12 tot 26 juli. We zijn met drie op dit moment.

Kanotocht leek wat moeilijk in de bergen en is een raftingdag geworden, begin van reis, dus 13e juli. Daarna vrij om te hiken in Jotunheimen en enkel rekening houdend dat de vlucht terug 26e is.

Als er nog interesse zou zijn, is afspreken om te checken of er wat gelijkgesteldheid is en dan evt verdelen gezamenlijk materiaal zoals tent en kookgerei.

Wij zijn van Leuven (38v), Tienen(35m) en Heist opdehill. (32m). :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan