Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Keuzes!

• Onderwerp starter Onderwerp starter flow
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flow

New Member
Hallo allemaal!
Mijn naam is Floris, 36 jaar en kom uit Groningen. Ik had hier al eerder een berichtje over een reis naar Costa Rica in september geplaatst maar heb te horen gekregen dat het best toeristisch is daar en veel Amerikanen waardoor ik nu twijfel om toch voor een andere optie te gaan..
3 opties, 1 dus Costa Rica, 2 combi Guatemala en Belize, 3 combi Panama en Colombia. Wie heeft er tips en wie heeft evt interesse ook die kant op te gaan?
Aangezien ik een alleenstaande papa ben kan ik niet langer dan 16 dagen van +/_ 10 tot +/_ 26 september. (Wil ook niet langer anders moet ik die kleine te lang missen )
Alleen reizen vind ik prima trouwens, mocht ik hier toevallig wel iemand treffen met dezelfde interesses en waar het mee klikt, dan kan samen ook leuk zijn!

Ik hoor het wel!

Costa Rica is inderdaad het meest toeristische van jouw 3 opties en de laatste jaren is San Jose nogal Amerikaans geworden met shopping malls, Amerikaanse hotelketens met bijhorend ontbijt (inclusief wegwerp bordjes),... Al is er natuurlijk ook wel een reden waarom er zoveel mensen komen .Panama lijkt qua natuur redelijk hard op Costa Rica (al zijn er uiteraard ook wel wat verschillen). Panama is ook behoorlijk westers en je kan er dus behoorlijk comfortabel en veilig reizen. Naar Guatemala moet je vooral voor de cultuur. Guatemala is over het algemeen een beetje minder veilig en minder comfortabel om te reizen (maar ik wil je geen schrik aanjagen hoor, ben er meermaals geweest, heb nooit iets meegemaakt, terwijl ik wel bestolen ben in Costa Rica ). Er zijn wel binnenlandse vluchten van Guatemala City naar Tikal, wat wel interessant kan zijn als je maar 16 dagen gaat. In tegenstelling tot de andere landen, heeft Belize een Creoolse bevolking (ze spreken daar dus ook Engels) en is het land daardoor op alle vlakken wel een beetje anders dan de buurlanden, vind ik. Redelijk arm land, maar de logies waren er toch net iets duurder dan in de buurlanden. Ik ben zelf alleen in Belize City en Caye Caulker geweest, maar veel meer ga je ook niet kunnen doen als je wilt combineren met Guatemala.
Colombia is heel authentiek en zeker ook de moeite waard (al ga je zonder Spaans niet ver geraken), maar ik zou het echt niet combineren met Panama. De landen in Midden-amerika zijn ook veel kleiner dan Colombia, dus ik zou persoonlijk eerder daarvoor opteren voor een reis van 16 dagen (al zijn er ook veel binnenlandse vluchten met lage kostenmaatschappijen in Colombia). Naar Panama en Colombia kan je rechtstreeks vliegen met KLM, misschien ook iets om rekening mee te houden als je een redelijk korte reis maakt .

Alvast veel plezier!

P.S. Mijn info dateert van pre-COVID, is mogelijk niet allemaal accuraat meer .

Waarderingen: flow
We hebben met een ervaringsdeskundige te maken, zou je bijna willen meenemen als gids
Maar bedankt voor de waardevolle info! Ben ik wel benieuwd welke keuze jij zou maken als je maar 16 dagen hebt..?

Haha... Ik ben een dure gids hoor... (grapje ). Ik zou naar Panama gaan, ben daar zelf ook iets meer dan 2 weken alleen geweest (al was het niet mijn bedoeling om alleen te gaan) en ik vond dat voldoende. Maar het hangt er ook vanaf wat je het liefste doet/ziet.

Haha nou drinks on me dan maar
Heb me net even ingelezen en ben om! Activiteiten die ik nu voor ogen heb zijn snorkelen met de walvishaai, duiken, coiba nationaal park, jungle tochten, een 4x4 huren en ergens een leuk feestje pakken
Maar snel een beetje Spaans gaan leren..
Nogmaals bedankt voor de tips!

Graag gedaan! In Panama geraak je overigens nog redelijk goed weg met Engels op de toeristische plaatsen (denk ik toch, ik spreek altijd Spaans ).

Waarderingen: flow
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...