David Via Ferrata
New Member
Hallo,
Ik ben David, 39 jaar uit Antwerpen. Tussen 22 en 27 september ga ik hiken rond Trentino in Italië. Ik heb meer dan 15 jaar ervaring in Via Ferrata, ofwel "klimmen en wandelen tussen de rotsen terwijl je beveiligd bent aan een ijzeren kabel".
Dit jaar wil ik dagtochten doen met de laagste moeilijkheidsgraad (groen/geel). Ik dacht dat het wel tof zou kunnen zijn, als iemand meegaat op dit avontuur. Iedereen met een verstandelijk vermogen boven de 18 jaar is welkom ... ;-)!
Wat ik geheel gratis te bieden heb:
). Het gaat dus puur om het klimmen en de vakantie aub.
Als deze oproep je nu reeds alle antwoorden heeft gegeven om effectief te vertrekken, dan hebben we een deal.
Laat maar iets horen via mail, ik ben benieuwd!
Met sportieve groet,
David
Ik ben David, 39 jaar uit Antwerpen. Tussen 22 en 27 september ga ik hiken rond Trentino in Italië. Ik heb meer dan 15 jaar ervaring in Via Ferrata, ofwel "klimmen en wandelen tussen de rotsen terwijl je beveiligd bent aan een ijzeren kabel".
Dit jaar wil ik dagtochten doen met de laagste moeilijkheidsgraad (groen/geel). Ik dacht dat het wel tof zou kunnen zijn, als iemand meegaat op dit avontuur. Iedereen met een verstandelijk vermogen boven de 18 jaar is welkom ... ;-)!
Wat ik geheel gratis te bieden heb:
- Volledig georganiseerde en uitgestippelde dagtochten.
- Kennis van de streek en taal.
- Zon (als het weer het toelaat ...
), water (3 meren) en La Bella Italia con Dolce Cuccina. - Een wagen(tje), benzine (of diesel
) en de tolwegen. - Logies (aparte bedden in een appartement), tenzij je voor eigen rekening in een eigen appartement wil slapen.
- Mijn Vlaams accent en flauwe moppen over Nederlanders.
- Je vlucht naar Milan (Bergamo) vanuit Eindhoven. Naar Milan Malpensa of Mila Linate moet ook nog lukken, en je kan ook vanop een andere NL-luchthaven vertrekken. Je kan ook met de wagen komen. Als je er maar bent vóór woensdagavond 22/9.
- Je eten en drinken (maak zelf niet wat een Italiaan beter kan).
- Je gsm-verslaving.
- Een rugzak met je kleren, alsook een klein rugzakje voor je water en amphetamines. (
) - Een via-ferratasetje (klimgordel + setje met 2 musketons). Met (bv. fiets-)helm en handschoenen. Huren van een setje kan perfect (+/-25 euro).
- Je minimale conditie (dagtocht van +/-5 uur). We blijven onder de hoogte van 2000 meter. (en slapen op gelijkvloers
). - Als je totaal geen conditie hebt en liever afziet van de tochten, ben je enkel welkom als :
- je je kan bezighouden overdag,
- je een gezellige babbel hebt 's avonds,
- je uit ervaring weet dat het Belgisch bier het beste ter wereld is, en
- je een IQ hebt dat hoger is dan je leeftijd x 2.
- Op vlak van "Klettersteig" (=Via Ferrata, maar zonder Duitse onomatopee) moet je geen ervaring hebben (het is op 10 minuten uitgelegd), maar ik raad je toch aan om wat filmpjes te bekijken over via ferrata. Om te zien of het jouw ding is (bv. als je niet op een ladder thuis durft om de kat uit de boom te halen, dan ben je in Italië een vogel voor de kat). Enkel de makkelijkste tochten (groen/geel) zullen we doen, d.w.z. tochten die je met gemak kan doen met kinderen vanaf 10 jaar.
- Je corona-shizzle (coronapas of een test vlak voor je vertrek) voor op de vlieger.
- Flexibiliteit: te veel 'tralala' werkt niet in deze formule. Fun staat bovenaan het lijstje.
Als deze oproep je nu reeds alle antwoorden heeft gegeven om effectief te vertrekken, dan hebben we een deal.
Laat maar iets horen via mail, ik ben benieuwd!
Met sportieve groet,
David