Kroatië juli

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francis1

Active Member
Ik ben van plan om dit jaar voor een week naar de regio van Dubrovnik te gaan. Heb 2 weken verlof vanaf 18 juli.
Hou van de combinatie zon en cultuur. Leuk hotel, uitstapjes doen, maar ook genieten op een terrasje of aan het zwembad.
Iemand zin om mee te gaan?

Hi Francis

Ik ga daar zijn rond 16 mei ; een tip : als je kunt, kom naar Kroatië buiten het toeristische seizoen ; ik ben in Novi Vinodolski, ook een toeristische stadje, in de zomer de prijzen zijn de dubbele van de prijzen van nu..:eek:

Groetjes uit Novi Vinodolski ( Kroatië )
Gecko :)

Ik heb ook dik goesting om die richting uit te gaan!:)
Gecko heb jij toevallig tips voor studio's of goedkope pensionnetjes daar ?
(of waar verblijf jij ?)

groetjes,
Anita

Hi Anita

Ik ben momenteel nog in Kroatië, 45 km inlands van Zadar. Als je zeker weet wanneer je wilt komen, boek je accommodatie zo snel mogelijk via : booking.com
Waarom ? omdat wat ik in september 2014 geboekt heb voor deze periode, kost het nu 100 euro meer !

Mensen die accommodatie boeken via deze link, krijgen speciale tarieven ( zelf gezien, op een papier, aan de receptie ). Ik heb het ook gedaan, zonder te weten dat de accommodaties geboekt via booking.com, speciale tarifering bieden (y)

Opgelet : eten kopen of gaan eten en/of drinken : alle prijzen die je ziet zijn netto prijzen... het komt nog BTW, lokale taksen en toeristische taksen bij. BV., vandaag ben ik boodschappen gaan doen in 'Konzum' ( een van de duurste supermarkten, maar het was geen andere..;) ); de netto prijs was 362,99 Kuna + 88,90 alle taksen samen = totaal : 451,89 Kuna of 59,61 euro.
1 euro = 7,58 Kuna

Nog vragen ? Geen probleem....het is echt graag gedaan :)

Groetjes uit Gornji Karin ( Kroatië )

Nog iets over de Balkan : [DLMURL]http://www.wereldcontact.nl/europa/balkan?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=orientatiefase[/DLMURL]

:)

De Balkan moet je individueel verkennen en niet in groep... alleen ziet je veel meer ...;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Anita, ik ben natuurlijk :rolleyes: iets vergeten : de BTW en de rest van de taksen varieert van plaats tot plaats... vreemd, maar zo is het :(

Neen, ik heb direct geld afgehaald bij een ATM ( er zijn genoeg en overal ) en ik betaal in Kuna's. Als je met euro's betaalt, dan krijg je Kuna's terug. :)

Als je geld afhaalt van een ATM, neem genoeg want anders betaalt je voor elke afhaling 5 euro ( je bank 'werkt' niet gratis... hoewel, het gaat om je centen :eek: )...

Laatst bewerkt:
Thx Gecko voor de info (y)
ik veronderstel dat je ook gewoon met de euro betaald in Kroatië, of niet ?

Hi Anita

Als je met een groep komt en je huurt een groot appartement of een vakantiehuis, het is goedkoper om zelf te koken en boodschappen doen. Als je met 2 bent, dan gaan eten is goedkoper, juist zoals in Tsjechië; ga eten in een 'gostina' of 'buffet'...lokale eetgelegenheden; een 'restoran' of restaurant is de duurste...

Groetjes uit Gornji Karin - morgen vertrek ik richting Sibenik, steeds korter bij Dubrovnik :)

Hey Gecko,
ben eens aan het rondkijken om een scooter te huren... (ik land op Rijeka en wil dus eiland Krk doen)
Ja man ik sta versteld van de prijzen !!
30€ per dag voor een 50cc in juni, :eek: is dat normaal dat dat zo duur is ???
(in Griekenland bvb betaal ik nog niet de helft in die periode)

was ik nog vergeten te vermelden : 30€ is de dagprijs als je hem voor een week huurt.
1 dag huur = 40€ !!

en hoe zit het met 'afdingen' , wordt dat daar gedaan ?

Laatst bewerkt:
Hi Anita

Nee, over de prijzen valt niet te praten. Bv., je auto te wassen kost bijna 1€/minuut. Buiten het seizoen, het is min of meer betaalbaar...:( In Omis, heb ik voor een appartement met zicht op zee en terras (gelijkvloers ) 21€/dag betaald. Maar ik heb het lang geleden gereserveerd en ik ben buiten seizoen geweest ( zon en warm...27 graden C ). Ik schrijf 'geweest' omdat ik nu even in Bosnië & Hercegovina ben, namelijk in Mostar. ;)

De goedkope Kroatië is geschiedenis, vrees ik... voor altijd. De prijzen gaan blijven stijgen, zegt een local...

Groetjes uit Mostar ( BiH )

Hi Anita

Een goedkoper alternatief voor Dubrovnik is Cavtat; je kunt met de ferry heen en terug ale dagen, bijna om het uur... Cavtat is een kleine Dubrovnik, maar de prijzen liggen anders : bv., voor een burek betaalt men 9 - 10 kuna's, ik heb in Dubrovnik 20 kuna's uitgegeven... schandalig veel, volgens onze appartement eigenaar. :( Ik heb Dubrovnik gezien en voor me hoeft het niet meer... het is niet zoooooooo fantastisch als het lijkt, volgens me...

wat is een burek Gecko ?
(voor mij namelijk de eerste keer dat ik naar Kroatie ga)

ooh ik zie het net op google : ongeveer hetzelfde als in Griekenland de tiropita of spanakopita (kaasflap en spinazieflap)

btw : het zal het eiland Krk worden, als het meevalt zal ik in de toekomst meer van Kroatië willen verkennen. wil sowieso Dubrovnik nog doen (in Cavtat logeren) en verder naar Montenegro (vooral voor Kotor)

Laatst bewerkt:
Juist. Hier bestaat ook nog een variant : met vlees.
Waar ik verbleven heb, de eigenaar had brommers te huur. Stom genoeg, heb ik de prijs niet gevraagd ( ik verplaats me met de auto ).

Bekijk Cavtat ook...met Google, volgens me is het een gezellig stadje, veel fijner dan Dubrovnik (y)

wat is een burek Gecko ?
(voor mij namelijk de eerste keer dat ik naar Kroatie ga)

ooh ik zie het net op google : ongeveer hetzelfde als in Griekenland de tiropita of spanakopita (kaasflap en spinazieflap)

btw : het zal het eiland Krk worden, als het meevalt zal ik in de toekomst meer van Kroatië willen verkennen. wil sowieso Dubrovnik nog doen (in Cavtat logeren) en verder naar Montenegro (vooral voor Kotor)

Hi Anita

Dit heb ik voor je gevonden :

http://blog.housetrip.com/top-10-be..._term=0_e310a0211e-bcbf6dae89-108360925#brela

Een tip : ik heb geen zandstrand gezien ! Overal liggen keien, groter of kleiner...

Groetjes uit Zabljack ( Montenegro )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan