Ik droom al langer om een rondreis te maken in het hoge noorden van Finland, Zweden en Noorwegen en deze droom wil ik graag in 2015 waarmaken. Via North and Away vond ik een interessante 13 daagse rondreis langs de hoogtepunten van Lapland. Als het eventueel zou gaan,wil ik graag deze reis een beetje langer maken(ik weet niet of dit kan via North & Away en anders zelf iets in elkaar steken) zodat we op sommige plaatsjes iets langer kunnen blijven en genieten. Ik zoek nog 2 of 3 mensen die met mij willen gaan. Leeftijd, geslacht en van waar je bent speelt geen rol voor mij. Graag zou ik ergens eind juni 2015 vertrekken zodat we ook kunnen genieten van de middernachtzon. Spreekt jou dit ook aan? Aarzel dan niet om een berichtje achter te laten . Hopelijk tot snel!
Hoi Meike! Ik heb samen met 2 andere een reis in de planning van 25 dagen via Denemarken naar Noorwegen poolcirkel en Zweden. We hebben veel bezienswaardigheden en steden op de planning staan. Lijkt jou een reis als deze ook mooi? We zoeken nog een mede reiziger!
Ik ben heel erg geïnteresseerd om met jullie mee te gaan. Wanneer zijn jullie van plan om te gaan? Overnachten jullie in hotels/motels/...of reizen jullie met een mobilhome? Sorry voor de vele vraagjes. Enigste probleem is wel dat ik maar max. 3 weken na elkaar verlof mag/kan nemen en mijn budjet is ook niet zo groot. Is er al een idee van de kostprijs?
We vertrekken 16 juni voor 25 dagen. We gaan gewoon kamperen en de prijs is nog niet helemaal duidelijk omdat je ook met een pont vaak over moet maar het is ongeveer geschat op 1000 euro.
Ik en Mika ((mijn Border collie) vertrekken op 26 juni 2015 voor 21 dagen naar Noorwegen (via Denemarken) waar ik de boot overtocht neem naar Kristiansand. Vanuit hier rij ik eerst langs de kust langs de fjorden's richting Bergen. De volgende gebieden/steden worden dan, door de bergen naar Trondheim ( eenmaal in de bergen zijn er een aantal plaatsten waar je kan zomer skiën wat mij erg leuk lijkt om te doen) Tromso, Noordkaap, Lapland, (Finland (optie) en vervolgens de terugreis via Zweden. Het lijkt mij leuk om eventueel samen te reizen, dingen ondernemen, bezichtigen enz.
Wat zijn jullie plannen inmiddels?
Het lijkt mij sowieso al leuk om onze informatie's uit te wisselen, misschien komen we dan op leuke ideeën
Misschien een tip: je kan vanuit Gent een "Volvo"-boot nemen die meteen tot Göteborg of zelfs verder tot Narvik gaat. Is eigenlijk een vrachtschip met een 10-tal kajuiten. Fijne kleinschalige, familiale sfeer. Kost 250 à 300 € voor de hele trip tot Brevik (inclusief 2 nachten en eten wat de pot aan de bemanning schaft). Meer info: http://freight.dfdsseaways.com/dfds_ferries/north_sea_ferries/brevik_ghent_ferries/
Groetjes en geniet van Scandinavië!
Ed