Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

last minute (zuid) afrika !

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefaniep

New Member
helloooo

ik denk er al een tijdje aan om op reis te gaan naar zuid-afrika, op safari, de dieren zien, de prachtige natuur .. lijkt me gewoon super !
jammergenoeg vind ik in mijn vriendenkring niet meteen een reispartner ...
ik had er eerst aan gedacht om in juli te gaan maar aangezien het daar dan winter is .. vandaar deze oproep om een last minute reis te boeken ...
wie heeft zin om een 10-tal dagen in de paasvakantie zuid afrika te gaan verkennen ?? (aangezien het mijn 1e verre reis is, kies ik voor een 'kortere' reisperiode)
ikzelf ben vrouw, 24 jaar en woon in west- vlaanderen
vragen, ideeën, reiskriebels ? let me know
groetjes

he

hallo, kan je eens wat meer info geven omtrent de reis?kosten en concrete tijdsinvullig daar?en waarom specifiek deze bestemming??heb je msn?praat wat vlotter?

bedankt alvast

halloo!

bedankt vr je reactie
ik ben momenteel nog in de "onderzoeksfase" ik ben aan het opzoeken welk deel ik het liefst zou doen, mijn voorkeur gaat nu uit nr de regio rond het 'kruger national park'
ik heb ondertussen ook al enkele fantastische groeps- rondreizen gevonden, mss dat ik me daarbij aansluit, dan volg je een mooi programma mee
want alles zelf organiseren, denk voor mijn 1e reis dat het mss beter en veiliger is in groep ... maar ben nog niets zeker
mss dat ik het nr september verzet want tegen april nog alles organiseren :s die rondreizen zijn meestal ook voor een 20-tal dagen
ben je er zelf al geweest ?

groetjes
stefanie

reizen

hey stefanie als je zekr gaat rond september of oktober laat mij zeker iets weten zeker dat met een groeps reis programma zie ik zekr zitten voor mij is het ook de eerste verre reis en wil het niet missen voor info kan altyd mailen naar forum of email scapa_174@hotmail.com

bedankt fred !

prachtige foto's, was ik maar al daar

september zal idd frisjes zijn, maar wel goed zicht in kruger park zeker ?
het is nogal moeilijk, van de ene hoor ik, je moet in april gaan (maar dan moeilijk de big 5 te vinden), de ander zegt, juli, september
ik wil dat het toch nog lekker warm is maar wil natuurlijk ook graag zoveel mogelijk dieren zien
de rondreis die ik nu zou willen doen gaat van johannesburg nr krugerpark, swaziland, drakensbergen, naar cape town
(mooi toertje he
wanneer is volgens jou de beste periode (warm, weinig kans op regen, veel kans op dieren) ... ben nu aan het denken om eind april / begin mei te gaan ... niet veel zin om mijn winterjas mee te moeten doen
tips zijn altijd welkom !

groetjes
stefanie

Ik heb eigenlijk alleen aan de rand van het krugerpark geweest (Numbi gate) en ik had daar open vlakte verwacht, maar dat is dus niet zo. Of de foto's kan je zien dat er overal hoog gras enzo staat. Als je ogen er op getraind zijn vind je heel goed de dieren, maar als je dat niet gewoon bent zal je er waarschijnlijk heel veel voorbij rijden. Onze gids was ongeloofelijk goed. (Jack) Hij zag echt alles.

Wil je open vlaktes met veel dieren zien, dan moet je minstens een week in het krugerpark verblijven en slapen in het park hebben ze mij verteld.

De dieren houden niet van de warmte, dus als het frisser is heb je veel kans dat je heel wat dieren ziet. vooral bij zonsopgang.
Warm en veel dieren gaat dus niet samen, je zal dus toch moeten kiezen.
Ik heb zelf de big 5 gezien op 1 dag. (wel van 6 tot 6 rondgereden in het Kruger park)
Ik ben eind Augustus geweest en toen was het er rond de 10 - 15 graden denk ik, maar da varieert nogal van plaats tot plaats. in het Kruger park was het het koudste.
Geen regen gehad in het Kruger Park, enkel in Cape Town.
Voor veel dieren te zien zou september - oktober inderdaad de beste keus zijn.

De taal ginder is geweldig, goed gelachen.
Ik heb maar 1 tip : winterjas!
alle nog een 2e dan...
Neem genoeg geheugenkaartjes mee voor al die duizenden foto's die je daar zal maken. Film is ook leuk voor de olifanten, zebra's of leeuwen die voor je neus de weg oversteken.

reizen

hey
thanks voor je reactie fred dan zal het nit overbodig zijn dat winterjasje in september heb zin al om eerder te vertrekken na de mooie fotos leuk traject uitgestipeld stefanie johannesburg swaziland krugerpark drakenberg augustus is ook nog een optie voormij om te vertrekken fred wat heb jij toen betaalt voor je trip en hoelang heb je er verblven groetjes mo

Ik heb toen ongeveer € 2500 betaald voor 14 dagen.

Tiens, van waar ken ik dat?

Misschien wel ff verduidelijken: voor die €2500 had je wel vluchten, vervoer, gids, toegang tot Krugerpark, grotten, struisvogelfarm, ... en degelijke lodges.
Prijs-kwaliteit is De Blauwe Vogel altijd het beste, vind ik.
In het programma zit wel geen Swaziland, Drakensbergen en zo, dat is zit in de reis "Zuid-Afrika voor gevorderden" denk ik.
Het is ook te groot om alles op een korte tijd te doen.

hellooo

alvast bedankt voor alle info en tips !!! als onervaren reizer is dit wel handig

de rondreis die ik eerder beschreven heb (johannesburg - kruger - swazi - drakensbergen - cape town) loopt over een periode v 22 dagen en kost 2395 euro... (via de organisatie "koning aap" - iemand ervaring mee ???)
valt dan eigelijk wel goed mee, die prijs voor zo'n periode !
ik wil eerlijk gezegd ook niet te lang meer wachten ... als je iedereen er over hoort praten en die foto's ziet, super gewoon !!

groetjes
stefanie

Hey Stefaniep,

Ik ben zelf 25 en v, afkomstig van Oost-Vlaanderen. Ik overweeg eventueel om een groepsreis te doen, maar niet alleen ... misschien vind ik iemand die meewil, maar voorlopig allemaal nog niet zo duidelijk.

Afrika spreekt me wel aan, maar heb geen idee van het budget enzo, ... Je had al info gevonden van organisaties las ik, over welke organisaties gaat het?
Heb je nog al groepsreizen gedaan of verre bestemmingen bezocht? Ik in ieder geval niet, maar voor alles is een eerste keer zeg ik.

Greetz!

hoi flavie

bedankt voor je berichtje!
stuur je me anders eens je email adres door via een privé berichtje?
dan kunnen we eens overleggen

groetjes
stefanie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...