(Belga) Het grootste reisbureau van Japan, JTB, heeft naar eigen zeggen voor zijn welstellende klanten een nieuwe reisbestemming in petto: de ruimte. JTB heeft een commercieel akkoord afgesloten met het Amerikaanse bedrijf Space Adventures dat zich op ruimtetoerisme toelegt en er al voor zorgde dat de Amerikaanse miljonair Dennis Tito in 2001 de eerste echte ruimtetoerist werd.
Het Japanse reisbureau wil aldus al vanaf oktober ruimtereizen verkopen. Een trip van een week met een Sojoez naar het ISS gaat 16 miljoen euro kosten, het bedrag dat Tito en zijn opvolger, de Zuid-Afrikaan Mark Shuttleworth, zouden hebben betaald. De kandiderende Japanners moeten wel een opleiding van zes tot acht maanden volgen. JTB voorziet ook een trip naar de Maan. Vanaf 2008 zou die in de aanbieding zijn. Voorts geeft JTB klanten ook de mogelijkheid om met een nieuw type ruimteschip vanaf 2007 of 2008 de grens van de ruimte, op een hoogte van 100 km, te bereiken en voor 102.000 dollar dagen en vier nachten gewichtloos te zijn. Nog een alternatief is een ruimtereis met een Sojoez ter waarde van 100 miljoen dollar. PDG Eric Anderson van Space Adventures zei zeer optimistisch te zijn omtrent het potentieel van de Japanse markt. (svr) (Belga/AG)
bron : De Morgen
Het Japanse reisbureau wil aldus al vanaf oktober ruimtereizen verkopen. Een trip van een week met een Sojoez naar het ISS gaat 16 miljoen euro kosten, het bedrag dat Tito en zijn opvolger, de Zuid-Afrikaan Mark Shuttleworth, zouden hebben betaald. De kandiderende Japanners moeten wel een opleiding van zes tot acht maanden volgen. JTB voorziet ook een trip naar de Maan. Vanaf 2008 zou die in de aanbieding zijn. Voorts geeft JTB klanten ook de mogelijkheid om met een nieuw type ruimteschip vanaf 2007 of 2008 de grens van de ruimte, op een hoogte van 100 km, te bereiken en voor 102.000 dollar dagen en vier nachten gewichtloos te zijn. Nog een alternatief is een ruimtereis met een Sojoez ter waarde van 100 miljoen dollar. PDG Eric Anderson van Space Adventures zei zeer optimistisch te zijn omtrent het potentieel van de Japanse markt. (svr) (Belga/AG)
bron : De Morgen