Maleisië - Singapore

Status
Niet open voor verdere reacties.

wo0dy

Member
Ik ben er nog niet helemaal uit voor deze zomer, maar ben momenteel aan het kijken om door Maleisië te trekken, van noord naar zuid, en eventueel een mooi eilandje aan de oostkust mee te pikken (met de trein door de jungle van kuala lumpur naar kota bahru).

Dit voor een 3 tal weken (kort, ik weet het, maar hang vast aan mijn verlof), en daarna nog een paar dagen Singapore, shoppen, sightseeing, genieten, ...

Via joker zou ik een vlucht kunnen nemen van Brussel naar Kuala Lumpur (of naar Georgetown, om vanuit het noorden te kunnen vertrekken), en van Singapore terug naar Brussel voor zo'n 900 euro.

Ter plaatse zou ik low budget willen rondreizen (maar niet het allergoedkoopste, het moet toch iets zijn :P) en Maleisië is sowieso goedkoop om rond te trekken.

Is er iemand die het eventueel leuk zou vinden om mee te gaan? Laat gerust weten!

Groeten,
Gert (31/m)

hoi woody,

dit lijkt mij zeker de moeite om te doen!! enkel vind ik de prijs voor de vlucht heel erg tegenvallen, best wel duur...als je vergelijkt met andere bestemmingen en periodes... Hou je mij zeker op de hoogte van je plannen?
groeten,

griet

hey griet,

het is een stuk goedkoper dan de meeste prijzen die ik gevonden heb totnogtoe. Plus komt er voor mij ook bij dat Maleisië blijkbaar een erg goedkoop land is qua backpacken en eten. Voor 25 euro per dag kan je er rondtrekken heb ik gehoord.

Het kan nog goedkoper natuurlijk, India of Thailand, waar vooral de vluchten goedkoper zullen zijn. En daar ben ik ook nog niet geweest, dus zou het ook wel zien zitten.

Qua periode zit ik jammer genoeg vast (bouwverlof) dus ik vrees dat ik de hogere prijzen qua vluchten er moet bij nemen.

Groeten,
Gert

hoi,
mja idd in het bouwverlof is alles wat duurder, begin juli kan ik er tussenuit maar vrees dat ik niet de volle 3 weken van het bouwverlof vrij kan krijgen aangezien dit nogal een populaire periode is...:(

Air Asia is misschien ook wel een interessante luchtvaartmaatschappij als je goedkopere vluchten zoekt, maar op hun website lijk ik geen vluchten meer te kunnen zoeken vanaf/naar Londen, wat ik vreemd vind.

Over eilanden aan de oostkust: als het voor de laatste dagen iets meer mag zijn, dan kan ik Coral View Island Resort (http://www.coralviewislandresort.com/) op Pulau Perhentian Besar aanbevelen. Ben er vorig jaar geweest en was er echt super: rustig gelegen maar constant bootjes die op 10 min naar de feestkant van het kleine eiland (Perhentian Kecil) varen, mooie stranden, zee waar je heerlijk in kunt zwemmen (wat lang niet overal zo is, op veel plaatsen doe je er een kwartier over om tot aan uw middel in 't water te staan door véél keien in het water en strand dat super traag afloopt), mooie chalets, lekker eten, ... Over dat strand: het hotel ligt aan 2 kanten aan het strand: aan de ene kant is het ook zo met keien en veel te laag water maar aan de andere kant (ff brugje van 't hotel over) is dus het strand met de heerlijke zee. ;-)

Ik denk dat Air Asia alleen continentale vluchten in Azië doet Lise, en trouwens ook een stuk duurder dan de vluchten die ik via Joker heb gekregen.

En dat eilandje klinkt inderdaad heel mooi :) Bedankt voor de tip!

Air Asia deed vroeger zeker intercontinentale vluchten vanaf Londen, maar het lijkt er inderdaad op dat ze dat nu niet meer doen. Jammer dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan