Booking.com

Medische keuring, wanneer?

Lisan

New Member
Wij zijn een beetje in verwarring over de vraag bij het aanvragen van het visum over je verblijf in het buitenland. Als je 8 maanden door Zuid-Oost Azie hebt getrokken maar niet langer dan 3 maanden in 1 land bent geweest, wat vul je dan in? De antwoorden zijn hierin niet eenduidig. Voor nu hebben we nee ingevuld en is het visum afgegeven maar we willen natuurlijk niet terug gestuurd worden aan de grens. De twijfel is toegeslagen hier... Wat is nu het beste om te doen? En is het mogelijk om op eigen initiatief voor de zekerheid een keuring aan te vragen bij de desbetreffende keuringsarts in Amsterdam? Ik heb begrepen dat je het visum niet meer kunt wijzigen en je dan helemaal opnieuw zou moeten beginnen.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Waarom zou je liegen? Zet het er gewoon op zoals het is. Zet erbij dat je 8 maanden door Zuid-Oost Azië hebt getrokken maar niet langer dan 3 maanden in 1 land bent geweest.

Lisan

New Member
Liegen is zeker niet de bedoeling vandaar mijn vraag hier. Ik vind de vraagstelling onduidelijk en je moet met ja/nee antwoorden. Ook zie ik dat het niet voor iedereen duidelijk is. Zo stelt iemand dat je met nee kan antwoorden als je niet langer dan 3 maanden in 1 land bent geweest, ergens anders lees je dat je wel gekeurd moet worden na 4 maanden zuid-oost Azie.. dus onafhankelijk in welk land je bent geweest en hoe lang. We zijn nu bezig om de wijziging te proberen door te voeren via het formulier wat daarvoor is, maar het lukt dan weer niet dit op te sturen/bij te voegen...

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Hou er rekening mee dat ze naar de stempels in jou paspoort kijken. Als jij zegt nee en er staat een stempel in je paspoort dan heb je een probleem. En en in Australië zijn ze heel streng. Dan zou het wel eens kunnen dat je een vlucht retour moet nemen.

Lisan

New Member
Klopt, dat weet ik en juist daarom wil ik de juiste informatie verstrekken. Nu nog hopen dat we dit foutje op kunnen lossen. Anders wordt het een nieuwe visumaanvraag. Nou ja, in elk geval hebben anderen misschien ook iets aan deze informatie. Het gaat dus om de totale tijd dat je in het buitenland bent geweest, niet of je langer dan 3 maanden in 1 land bent geweest. Bedankt Fred!

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan