BrechtVds

New Member
Over net iets meer dan een maand is het zover en vertrek ik op mijn eerste cruise (met dank aan de huwelijksverjaardag van mijn ouders). We vertrekken in Marseille op vrijdag 4 juli waarna we een rondje maken in de Middellandse zee: Italië, Sicilië, Tunesië en Spanje, om vervolgens terug in Marseille te eindigen.

We gaan mee met de MSC Preziosa, een gloednieuw schip dat nog maar pas klaar is. Iemand toevallig ervaring met deze boot of andere boten van MSC? Ik ben zeer benieuwd naar de grootte van het schip, kan het mij moeilijk voorstellen.

Kan je trouwens nog zeeziek worden op zo een grote boot? Of merk je er eigenlijk weinig van dat je op water bent?

Gecko

Well-Known Member
...en kijk eens aan : http://www.youtube.com/watch?v=PoJkX5qzncY

Mijn schoonouders hebben ook een cruise gemaakt, maar in Cariben. Neen, door de afmetingen en de schipligging op het water, merk je niets van; trouwens, gaat je ook geen tijd er voor hebben...het valt zo veel te doen en te genieten, dat, voor dat je weet, ben je terug in Marseille.

Geniet, maar niet met mate ! ;)
Goede reis, schipper !
Gecko:)

P.S. Als je gezien hebt, "je" cruiseschip heeft 2 stabilisatoren; in Indonesië, de "perahu" 's hebben ook 2 "vleugels" die dienen om de boot stabiel te houden.

Kijk : http://www.youtube.com/watch?v=nSp4Xb-AfXU

Heb je de 2 kanten van de boot gezien met grote en dikke bamboe stokken ? Het zijn lokale "stabilisatoren" die weinig of niets gekost hebben; alle boten worden met de hand gemaakt.

Laatst bewerkt:

Gecko

Well-Known Member
...en misschien dit nog :

" Cruisevakanties en dan vooral op de Middellandse Zee zijn populairder dan ooit, bleek onlangs uit een onderzoek van de Cruise Lines International Association.

Het nieuwe boekje ‘Cruisen op de Middellandse Zee’ komt dan ook op het juiste moment uit. Daarin worden 58 aanlegplaatsen aan de Middellandse Zee uitgebreid beschreven.

U leest er welke excursies u er kunt maken, waar u kunt gaan eten, winkelen en drinken, welke souvenirs u er kunt kopen, hoe het openbaar vervoer er geregeld is en er is een handige plattegrond.

Aan de hand van sterren (één, twee of drie) kunt u meteen zien of iets enkel interessant, een omweg waard of zeer de moeite waard is. Een hoofdstuk met alles dat u moet regelen voor u aan een cruisevakantie begint en hoe en waar u kunt inschepen, maken de gids compleet. (MS) "

Cruisen op de Middellandse Zee

Uitgever : Lannoo/ Michelin

Prijs : 16,99 euro

304 pagina's

Groetjes,:)
Gecko

Bovenaan