Naar... juli/augustus 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaViajera

Well-Known Member
Hey,

Ik ben op zoek naar reisgenoten voor een verre reis in de zomer.

• Naar waar? Mijn eerste idee was Latijns-Amerika en dan meer specifiek Mexico/Belize/Guatemala omdat vluchten naar Mexico goedkoper zijn dan andere plaatsen in Latijns-Amerika. Maar ik sta ook open voor andere bestemmingen, zolang ik er nog niet geweest ben, er iets te zien valt en het klimaat er een beetje ok is in de zomer...

• Wanneer? juli-augustus, bij voorkeur juli

• Hoe lang? ca. 4 weken, want als je zo lang en zo duur vliegt, kan je er maar beter optimaal gebruik van maken, vind ik :D.

• Prijs? Zo voordelig mogelijk, maar wel met een minimum aan comfort. En als excursies ter plekke duurder uitvallen dan verwacht, heb ik daar ook geen probleem mee om meer te betalen dan voorzien.

• Met wie? Ik ben zelf 27, dus een beetje in dezelfde leeftijdscategorie (23-32 ofzo) zou wel leuk zijn. Ideaal zou zijn om met een groepje van ongeveer 4 personen te vertrekken.
  • Type reis? Ik ga op reis om dingen te zien (zowel cultuur als natuur). Ik wil de tijd nemen om alles deftig te bekijken, dus geen overvol programma. Dagen aan het strand liggen is niet aan mij besteed.

Vorige jaren heb ik een aantal verre reizen gedaan en altijd reisgenoten gevonden, maar door omstandigheden kan geen van hen met mij mee deze zomer.
Dus: wie heeft er zin om mee te gaan :)? Reageer dan snel, zodat we eens kunnen afspreken. De tickets worden elke dag duurder...

P.S. Ben ook nog op zoek naar reisgenoten om in de paasvakantie naar de Azoren of Kaapverdië te gaan...

verre reis

Hoi,

Een verre reis lijkt me wat, maar ik sta qua bestemming nog open voor alles (Z-Amerika, Indonesië, Australië...). Alle vereisten die jij aanhaalde zijn ook avn toepassing op mij. Ik hou ook heel veel van natuur en doe dan ook graag een wandeling. Ook de plaatselijke cultuur opsnuiven vind ik een must. Low budget is me helemaal ok, maar indien duurder kan dit geen kwaad....
Ik ben v, 22 jaar ('88), Gent, studeer voor leerkracht lager onderwijs en werk ook als begeleidster.

Intresse? Laat gerust iets weten

Grtjs, Jolien

Hey,

Ik ben op zoek naar reisgenoten voor een verre reis in de zomer.

• Naar waar? Mijn eerste idee was Latijns-Amerika en dan meer specifiek Mexico/Belize/Guatemala omdat vluchten naar Mexico goedkoper zijn dan andere plaatsen in Latijns-Amerika. Maar ik sta ook open voor andere bestemmingen, zolang ik er nog niet geweest ben, er iets te zien valt en het klimaat er een beetje ok is in de zomer...

• Wanneer? juli-augustus, bij voorkeur juli

• Hoe lang? ca. 4 weken, want als je zo lang en zo duur vliegt, kan je er maar beter optimaal gebruik van maken, vind ik :D.

• Prijs? Zo voordelig mogelijk, maar wel met een minimum aan comfort. En als excursies ter plekke duurder uitvallen dan verwacht, heb ik daar ook geen probleem mee om meer te betalen dan voorzien.

• Met wie? Ik ben zelf 27, dus een beetje in dezelfde leeftijdscategorie (23-32 ofzo) zou wel leuk zijn. Ideaal zou zijn om met een groepje van ongeveer 4 personen te vertrekken.
  • Type reis? Ik ga op reis om dingen te zien (zowel cultuur als natuur). Ik wil de tijd nemen om alles deftig te bekijken, dus geen overvol programma. Dagen aan het strand liggen is niet aan mij besteed.

Vorige jaren heb ik een aantal verre reizen gedaan en altijd reisgenoten gevonden, maar door omstandigheden kan geen van hen met mij mee deze zomer.
Dus: wie heeft er zin om mee te gaan :)? Reageer dan snel, zodat we eens kunnen afspreken. De tickets worden elke dag duurder...

P.S. Ben ook nog op zoek naar reisgenoten om in de paasvakantie naar de Azoren of Kaapverdië te gaan...

Hoi!

Ik ben Sven, 23, leraar secundair onderwijs en ook ik zoek nog reispartners voor deze zomer.

Ik heb reeds via deze manier mensen gevonden om een reis in West-Amerika te gaan doen. Dat was de ebste ervaring uit mijn leven! Dat was twee jaar geleden. Vorig jaar ben ik dan opnieuw op zoek gegaan naar reispartners en toen heb ik de Transiberische expres gedaan. Ook dat was een onvergetelijk ervaring!

Dit jaar had ik India of Zuid-Oost Azië in mijn hoofd, maar uiteindelijk sta ik voor alles open. Ik was ook nog aan ht twijfelen tussen een Jokerreis of opneiwu alles zelf organiseren. In dat laatste kruipt immers veel tijd en heb ehjt al twee jaar achter elkaar gedaan.

In ieder geval, het lijkt me ook wel wat om naar Zuid-Amerika te gaan. Ken wel gen woord Spaans.
Bij interesse hoor ik het wel! :-)

Dag Sven, het toeval wil dat jij een van de reisgenoten was waarmee ik 2 jaar geleden ook heb afgesproken om naar de VS te gaan. Ik be toen met iemand anders gegaan, maar er ook de mooiste reiservaring van mn leven aan overgehouden :)
We zullen even kijken wat het andere meisje zegt, wie weet kunnen we wat info uitwisselen... Z-O Azie lijkt me ook zeer spannend, of wat van mexico?

Grtjs Jolien

Hoi!

Ik ben Sven, 23, leraar secundair onderwijs en ook ik zoek nog reispartners voor deze zomer.

Ik heb reeds via deze manier mensen gevonden om een reis in West-Amerika te gaan doen. Dat was de ebste ervaring uit mijn leven! Dat was twee jaar geleden. Vorig jaar ben ik dan opnieuw op zoek gegaan naar reispartners en toen heb ik de Transiberische expres gedaan. Ook dat was een onvergetelijk ervaring!

Dit jaar had ik India of Zuid-Oost Azië in mijn hoofd, maar uiteindelijk sta ik voor alles open. Ik was ook nog aan ht twijfelen tussen een Jokerreis of opneiwu alles zelf organiseren. In dat laatste kruipt immers veel tijd en heb ehjt al twee jaar achter elkaar gedaan.

In ieder geval, het lijkt me ook wel wat om naar Zuid-Amerika te gaan. Ken wel gen woord Spaans.
Bij interesse hoor ik het wel! :-)

Hoi!

Ik ben Tinne, 26 jaar, ook een leerkracht (lager onderwijs) en al twee jaar dromend van Peru. Ondanks die droom ben ik tijdens de afgelopen zomers naar Senegal en Zuidoost-Indië getrokken. Fantastische ervaringen (vooral Senegal), maar binnen de vrij grote Jokergroep met uiteenlopende karakters en een erg verschillende zin voor initiatief verliep het soms stroef...

Daarom lijkt het me fijner om in een kleiner groepje te reizen met andere ondernemende mensen. De Perudroom is geen vereiste, die kan ik zeker nog wel een jaartje 'in wacht' zetten. Wel zou ik graag voor Zuid-Amerika gaan. Trekken van hostels naar kleine hotelletjes, veel mensen ontmoeten, geschiedenis en sfeer opsnuiven. Ook ik ken amper Spaans, maar met enkele goedgekozen reisgidsen kunnen we een paar weken lang onze plan wel trekken hé.

Als je meer wil weten over mij of mijn reisvoorkeuren, vraag maar raak!

Groetjes,
Tinne

Hey allemaal,

Amai, plots veel interesse :D!

Ik spreek Spaans (niet echt vloeiend, maar wel genoeg om redelijk goed mijn plan te kunnen trekken :)).
Tinne, Peru is een aanrader, maar ik ben er helaas voor jou al geweest (is blijkbaar een zeer populair land om met een groepje onbekende mensen te doen... hihi ;) ). In Costa Rica ben ik ook al geweest, maar voor de rest sta ik voor alles open (eventueel ook buiten Latijns-Amerika). Het hangt er ook een beetje vanaf voor welke bestemmingen de vluchten momenteel nog redelijk geprijsd zijn. Ik heb de prijzen recent niet meer gecheckt. Van Mexico weet ik wel dat de prijzen intussen gestegen zijn, maar ik denk dat het nog betaalbaar is :). Ik dacht oorspronkelijk aan Mexico of Belize-Guatemala-Honduras (vanuit Mexico) of anders Bolivië of Ecuador. Maar de vluchten naar Ecuador en Bolivië kosten 1000+ euro :wtf:.

Ik zit ondertussen nog te wachten op een reactie van een potentiële werkgever (had zelf niet verwacht dat het zover zou komen...). Dat zou ik normaal deze week ergens moeten weten.
Kunnen jullie me elk jullie e-mailadres in een privé bericht sturen? Dan hou ik jullie op de hoogte via email, da's wat makkelijker :). Als ik een antwoord van de potentiële werkgever gekregen heb, kunnen we misschien volgend weekend eens afspreken...

Groetjes,

Nikkie

Juli 2011

Eigenlijk wilde ik dit bericht plaatsen:

Ik ben studente (25j) en ik hoop dat ik deze zomer 3 maanden vakantie heb (zonder her-examens eind augustus). Ik zou graag een volledige maand juli in het buitenland willen besteden.

Eerst dacht ik aan een roadtrip doorheen Italië, of Spanje, maar dat mag zelfs Zuid-Amerika zijn. Ik heb ook een zekere interesse in Azië. De bestemming staat nog niet vast. Ik zou dit graag willen overleggen met mijn reisgenoot/reisgenoten, maar deze heb ik nog niet. Dus als iemand met mij mee wil reizen zou dat super zijn.

De ingrediënten voor mijn vakanties zijn meestal zon, natuur, cultuur, eten, plaatselijke bevolking, wandelen, relaxen, een avondje uitgaan... . Dus een beetje van alles eigenlijk. Ik ben nogal een actieve reiziger, maar ik hou er ook wel eens van om een dagje/namiddag uit te blazen/niets te doen.

Meestal verblijf ik in hostels, campings en guest families, maar een B&B/klein hotelletje tussendoor lijkt mij ook wel eens fijn. Dus ik reis vooral low budget.

Als iemand interesse heeft om samen met mij een tripje uit te stippelen en deze in juli (4 volle weken) te realiseren, hou me dan op de hoogte...

Hopelijk tot snel!
------------------------------

Dus samengevat ben ik ook op zoek naar enkele reisgenoten en de bestemming maakt niet zo zeer uit. Liefst geen India, omdat ik al 3 jaar na elkaar daar ben geweest. Normaal reis ik alleen en doe dat vrijwilligerswerk of een cursus, maar dit jaar wil ik enkel rondreizen.
Ik verkies ook 4 weken, omdat ik minder dan 4 weken toch wat te kort vind. Ik weet nog niet of ik in augustus her-examens ga hebben, dus ik kan eigenlijk maximum 4 à 5 weken. Vorige examenperiode was gelukkig goed verlopen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan