Nieuw Zeeland

Masha

New Member
Hallo allemaal,

Mijn moeder, broertje en ik zijn van plan om volgend jaar december op bezoek te gaan bij onze familie in Nieuw Zeeland. Nou komen er zoveel vragen bij me op:
  • Met welke vliegtuigmaatschappij kunnen wij het beste vliegen?
  • Welke maatschappij is het goedkoopst?
  • Welke stopover mogelijkheden kun je het beste maken?
  • Welke plaatsen voor een stopover zijn het mooiste?
  • Wat moet je zeker bezocht hebben wanneer je naar Nieuw Zeeland gaat?
Ik hoop dat mensen die dit lezen hier antwoord op weten. Alvast bedankt!

Groetjes Masha

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Masha zei:
Hallo allemaal,

Mijn moeder, broertje en ik zijn van plan om volgend jaar december op bezoek te gaan bij onze familie in Nieuw Zeeland. Nou komen er zoveel vragen bij me op:
  • Met welke vliegtuigmaatschappij kunnen wij het beste vliegen?
  • Welke maatschappij is het goedkoopst?
  • Welke stopover mogelijkheden kun je het beste maken?
  • Welke plaatsen voor een stopover zijn het mooiste?
  • Wat moet je zeker bezocht hebben wanneer je naar Nieuw Zeeland gaat?
Ik hoop dat mensen die dit lezen hier antwoord op weten. Alvast bedankt!

Groetjes Masha
Hallo Masha,

De volgende vliegtuigmaatschapijen vliegen al zeker naar Nieuw-Zeeland.

KLM, Singapore Airlines, Malaysia Airlines

[DLMURL]http://www.klm.com/travel/nl_nl/index_default.html[/DLMURL](Amsterdam - Auckland) of (Brussel - Auckland)
http://www.singaporeair.com (Amsterdam - Auckland)
http://www.malaysiaairlines.com(Amsterdam - Auckland)

Sommige vertrekken vanaf Amsterdam of Brussel maar soms ook via Londen.
Er zullen er nog wel zijn, maar dit zijn de belangrijkste denk ik.
Je kan tussenstops maken waar je wil, je moet dan wel de vluchten regelen naar de juiste plaatsen.

Goedkoopst? Zal je even moeten kijken...
KLM misschien?

Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken om een begeleide rondreis te gaan maken in Nieuw-Zeeland eind 2006 en ik zie dat de meeste stoppen in of Kuala Lumpur.

Welke plaatsen de mooiste zijn op te stoppen...
Dat moest ik ook nog ééns bekijken.
Van Singapore heb ik al mooie foto's gezien.

Wat moet je zeker bezocht hebben wanneer je naar Nieuw Zeeland gaat?

ja...
Volgens mij moet je zeker Rotorua gezien hebben.
Je moet vooral de fotos van Hans (zit ook op dit forum) ééns bekijken http://www.hansaroundtheworld.com

ze zijn prachtig.
nog meer foto's en info http://www.reisadvies-nieuwzeeland.nl/
Deze website kwam ik net tegen en lijkt mij heel interessant. kijk ook even bij de hoogtepunten van Nieuw-Zeeland.

Ik denk dat je hier alweer wat verder mee kan.
Als je nog iets moet weten... Vraag er maar op los :LOL:
Ik ben op deze moment bijna bezeten door Nieuw-Zeeland.

Ik geloof trouwens dat er hier nog gebruikers zijn die daar al geweest zijn?
Mensen laat u horen :p

Laatst bewerkt:
Tja Nieuw Zeeland, ik geef je familie gelijk dat ze er wonen....

Maatschappijen:
BA, Qantas uiteraard maar natuurlijk ook diegene die Fred al opnoemde.
Voor deze vluchten vanuit Brussel ga je altijd over een Europese hub, nl London, Parijs en noem maar op, Schiphol is groter dus ik verwacht wel dat je daar misschien al zo geen klein startvluchtje meer nodig hebt.
Mijn NZ reis was met BA/Qantas: Brussel-Londen-Los Angeles (11u30 vliegen)-Auckland 12u30 vliegen) terug Christchurch-Sydney-Bangkok-Londen-Brussel, even rond gevlogen dus...
Prijzen: hoe vlugger uw tickets aangekocht hoe goedkoper, muv promoties maar aangezien je met 3 gaat is het misschien niet al te best om daarop te wachten als er dan geen promoties komen... Koop dus vanaf 11 maanden voor vertrek uw tickets, NZ moet kunnen voor een kleine 1000 EUR per persoon.
Stopovers: zou ik niet doen, NZ is te mooi om 'een korte' tijd te verdoen in de stopover plaats waar je dan toch (bijna) niets van gezien kan hebben. Trouwens, geef mij maar de harde pijn van alle vluchten ineens hoor dan ben je er vanaf. Met een stopover gaat het meestal zoals dit: London-Bangkok : 10u30 vliegen dan kom je daar toe in de vroege namiddag, je hebt dan al een nachtje van maar enkele uren achter de rug, hotel opzoeken en wat van de stad zien, en dan tegen de vroege namiddag de dag erop moet je weer gaan inchecken om nog es 8u30 te vliegen tot in Sydney en dan nog es een 3 tal uren om in NZ te raken. Als je alles ineens na mekaar doet neem het van mij aan, slapen lukt je zeker in een vliegtuig. Je bent dan zo'n 54 uur wakker want vergeet niet dat je dan meestal 's morgens om 6 uur geland bent!!

Je kan ook zien bij reisbureau's met speciale aanbiedingen, ik ken er eentje die voor 1295 EUR vluchten H/T, 1 hotelovernachting en 25 dagen autohuur (28 dagen reisduur in totaal) een zeer goede aanbieder is. Maar aangezien je naar familie toegaat nemen zij jullie misschien mee op sleeptouw dwars door NZ en heb je geen auto nodig maar anders zeker het overwegen waard!

Wat te zien in NZ?
Auckland,
Rotorua,
Tongariro (als je kan doe de dagtocht, schitterend)
Wellington,
Abel Tasman NP,
NZ Alpen,
Dunedin,
Ivercargill,
Catlins!!!
Queenstown

Veel plezier bij de kiwi's en autorijden ginder is een zaligheid, ja zelfs links!!!!

Fred. zei:
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken om een begeleide rondreis te gaan maken in Nieuw-Zeeland eind 2006 en ik zie dat de meeste stoppen in Singapore of Kuala Lumpur.
Tja Fred,

Inderdaad veel keuze hé!

Om alleen nog maar enkele jongereizen aan te reiken:
Ik ben indertijd met Joker meegeweest, DE reis van m'n leven, waarschijnlijk te herhalen in 2006! Voordeel van Joker is dat je met vlamingen op stap bent.
Voordeel: kleine groep, zelf auto rijden, vlaams, avontuurlijk, jeugdherbergen
Nadeel: de reisbegeleider is waarschijnlijk ook voor de eerste keer in NZ

Contiki: 18-35 jarigen, internationaal gezelschap van over de ganse wereld, pas op verschil met Joker bv is enorm, en dan heb ik het voornamelijk dat Contiki fuifbeesten zijn ;-)
Voordeel: gids is meestal een local, toeristenklassehotels, je reist met andere culturen
Nadeel: grote groepen, doordat de gids hier om de maand op dezelfde plaats komt treed er een gevoel van automatische piloot op

Connections: soortgelijk aan Contiki

Om dan nog maar te zwijgen van de alombekende organisaties maar die duizenden euro's kosten en die helemaal niet avontuurlijk zijn.

Bekijk ook es aussietours, als je enkele lotgenoten kan overtuigen, een schitterende aanbieding voor 1295 vluchten H/T, en 25 dagen waarvan 21 dagen huurauto, als je alles zelf zoekt en boekt kan je niet goedkoper vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Ja, ik ben dus ook constant op het internet bezig met te zoeken wat er allemaal in Nieuw-Zeeland te zien is en ik kwam deze site tegen http://www.thenewzealandsite.com ze hebben geweldig mooie foto's en dan kan je ook zien waar het mooi is...
Er staat ook veel interessante info op.

een paar dingen die ik persoonlijk zeker wil zien in nieuw zeeland zijn de huka falls en de thermale bronnen in Rotorua, en dan natuurlijk nog wat meren en valleien hier en daar.

Ik heb mij een boek met rondreizen aangevraagd bij Aussie Tours en hier staan zeer mooie rondreizen in, ook met de mobilhome enzo.
Ik heb ook even in de QAS holidays gekeken en deze hebben ook een mooi aanbod wat voor jou misschien interessant is.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
globe-traveller zei:
Tegen wie heb je het nu?:?:
Tegen Masha, Ik lees net dat jij al met Qantas daar bent geweest.
Ziet er mij wel deftige reis uit.

Bovenaan