Tja Nieuw Zeeland, ik geef je familie gelijk dat ze er wonen....
Maatschappijen:
BA, Qantas uiteraard maar natuurlijk ook diegene die Fred al opnoemde.
Voor deze vluchten vanuit Brussel ga je altijd over een Europese hub, nl London, Parijs en noem maar op, Schiphol is groter dus ik verwacht wel dat je daar misschien al zo geen klein startvluchtje meer nodig hebt.
Mijn NZ reis was met BA/Qantas: Brussel-Londen-Los Angeles (11u30 vliegen)-Auckland 12u30 vliegen) terug Christchurch-Sydney-Bangkok-Londen-Brussel, even rond gevlogen dus...
Prijzen: hoe vlugger uw tickets aangekocht hoe goedkoper, muv promoties maar aangezien je met 3 gaat is het misschien niet al te best om daarop te wachten als er dan geen promoties komen... Koop dus vanaf 11 maanden voor vertrek uw tickets, NZ moet kunnen voor een kleine 1000 EUR per persoon.
Stopovers: zou ik niet doen, NZ is te mooi om 'een korte' tijd te verdoen in de stopover plaats waar je dan toch (bijna) niets van gezien kan hebben. Trouwens, geef mij maar de harde pijn van alle vluchten ineens hoor dan ben je er vanaf. Met een stopover gaat het meestal zoals dit: London-Bangkok : 10u30 vliegen dan kom je daar toe in de vroege namiddag, je hebt dan al een nachtje van maar enkele uren achter de rug, hotel opzoeken en wat van de stad zien, en dan tegen de vroege namiddag de dag erop moet je weer gaan inchecken om nog es 8u30 te vliegen tot in Sydney en dan nog es een 3 tal uren om in NZ te raken. Als je alles ineens na mekaar doet neem het van mij aan, slapen lukt je zeker in een vliegtuig. Je bent dan zo'n 54 uur wakker want vergeet niet dat je dan meestal 's morgens om 6 uur geland bent!!
Je kan ook zien bij reisbureau's met speciale aanbiedingen, ik ken er eentje die voor 1295 EUR vluchten H/T, 1 hotelovernachting en 25 dagen autohuur (28 dagen reisduur in totaal) een zeer goede aanbieder is. Maar aangezien je naar familie toegaat nemen zij jullie misschien mee op sleeptouw dwars door NZ en heb je geen auto nodig maar anders zeker het overwegen waard!
Wat te zien in NZ?
Auckland,
Rotorua,
Tongariro (als je kan doe de dagtocht, schitterend)
Wellington,
Abel Tasman NP,
NZ Alpen,
Dunedin,
Ivercargill,
Catlins!!!
Queenstown
Veel plezier bij de kiwi's en autorijden ginder is een zaligheid, ja zelfs links!!!!