Hey Katrien
wij kennen elkaar nog van een stapavondje in Leuven
Ierland & vooral natuur & mss een dagje Dublin wou ik bij beter weer volgend jaar inplannen.
Ik heb even wat geïnformeerd i.v.m. berghutten in Roemenië maar ik ga dat sowieso niet aankunnen met m'n gezondheid (hernia). Die hutten liggen echt hoog en afgelegen van alles, daar heb je aangepaste kledij voor nodig, onvoorspelbaar weer, ...
Nu volgende heb ik van iemand met veel Roemenië-ervaring: in Sinaïa heb je mooie natuur, een knap paleis met doenbare wandelroutes en het is bekend als 'koningin' van de Prahova Vallei. Dit is ook voor de Roemenen een heel populaire plaats om nieuwjaar te vieren, met andere gewoontes dan bij ons.
En dat merk je nu ook want ik heb op een paar dagen tijd gemerkt op booking.com hoe veel van de hotels daar nu al bijna zijn volgeboekt.
Daarom zou ik nu al overnachting willen vastleggen binnen een paar dagen. Vluchten kunnen later nog geregeld worden.
Ondanks de sneeuw en de bergen is het klimaat er in december vergelijkbaar zoals hier, rond -3°C. Er zijn ook goedkope trein en bus-verbindingen die je ter plekke kan regelen naar bv. Brasov / Boekarest (nabije grote steden).
Je kan je er als toerist behelpen in het Engels/Frans/Duits.
Je kan er ook gaan wandelen via google street view.
Wie geïnteresseerd is, laten jullie me binnen een paar dagen iets weten zodat logement al zeker kan vastgelegd worden?
Groetjes