Nieuwjaar in het buitenland vieren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

debbedoe

Member
Ik weet nog niet precies hoe of wat maar heb zin om Nieuwjaar eens een keer in het buitenland (Europa) te vieren.

Zijn er hier nog geïnteresseerden voor en ideetjes hieromtrent?
Ik ben een 31-jarige vrouw uit Antwerpen.

Ik ben ook aan het kijken om tijdens die periode in het buitenland te zijn. Niet zozeer om Nieuwjaar te vieren, maar gewoon om weg te zijn van de drukte hier. Ik ben wel aan het kijken om buiten Europa te gaan, liefst waar het warm is dan :)

WoOdy, als je dan toch wat verder gaat, kan je idd beter ineens warmere oorden opzoeken :smile: Aan welke oorden zat jij dan zoal te denken?

Nee, ik zou juist wel wat drukte/gezelligheid willen met de overgang.
In België is het bij mij de laatste jaren wat tegen gevallen: slechte fuifen, overvolle café's, last minute afspraken afgezegd, ...
En na kerst heb ik ook even geen behoefte meer aan verdere familiale "verplichtingen".

Ik zou dan graag tussen een hoop volk willen staan met vuurwerk tegen een mooie achtergrond (zoals ze dan op tv over heel de wereld laten zien).

Mss Praag. Je kan er bv ook met een feestboot naar het vuurwerk varen. http://www.take-a-trip.eu/nl/reisinfo/vier-nieuwjaar-in-praag/82/
En combineren met een paar dagen citytrip.

Of Berlijn, Parijs, ... uiteindelijk maak het niet zo veel uit. Zou al tof zijn als ik wat reisgezelschap kon vinden voor die periode.
Ik denk wel hoe vroeger je boekt hoe goedkoper.

Ik wil eigenlijk juist weg van die drukte, dat vuurwerk, dat feestgedoe, ... Ik heb geen behoefte om dan tussen een hoop volk te staan.

De locatie zal volledig afhangen van mijn financiële toestand :P ... Er zijn wel een aantal landen waar ik dan naartoe zou willen gaan (afhankelijk van regenseizoenen, klimaat, ...) zoals Oeganda, Ghana, Iran, maar ook Azië: Maleisië en eventueel Singapore, India, ... En eigenlijk zou ik het liefst met de rugzak alleen op reis gaan, alhoewel een paar dagen samen reizen met iemand ook wel leuk is :)

Praag is inderdaad een heel mooie stad. En op Nieuwjaar zul je daar inderdaad niet alleen staan!

Groeten

Ik weet nog niet precies hoe of wat maar heb zin om Nieuwjaar eens een keer in het buitenland (Europa) te vieren.

Zijn er hier nog geïnteresseerden voor en ideetjes hieromtrent?
Ik ben een 31-jarige vrouw uit Antwerpen.

Hi Debbedoe
Een goedkope bestemming om Nieuwjaar te vieren ( in de bergen, bv, met veel sneeuw als decor) is Roemenië; ga op "You Tube" en zie hoe het eigenlijk is op "Valea Prahovei" ( Prahova Vallei) , een vallei tussen pieken van 2 500m en daar gaat je ook gegarandeerd niet alleen zijn en de Roemenen weten wat vieren is !
Groetjes
Gecko:smile:

Bedankt voor je tip, Gecko.
Wat een mooi land ziet Roemenïë eruit, ben al helemaal opgewarmd :)

Maar als ik youtube op Prahova Valley zelf vind ik vnl. filmpjes van treinritjes door het gebergte. Een tip om m'n zoekdracht beter aan te passen?

Is dit eigenlijk niet vooral meer op wintersport gericht en wat moeilijk bereikbaar zonder eigen wagen?

Hi Debbedoe
Roemenië is zeer mooi en nog steeds goedkoop : het land heeft alles wat je wilt als reiziger - bergen, zee, natuur, mooie steden, noem maar op...
Wat Nieuwjaar betreft, het is best om nu al je vliegtuigticket te reserveren en je plaats om Nieuwjaar te vieren.
Neen, het is niet te vroeg, de Roemenen beginnen nu al met reservaties want Prahova Vallei is de mooiste plaats om Nieuwjaar te vieren.
Je hebt 2 mogelijkheden : individueel gaan ( ik kan voor je alles regelen, het kost je niets) of contact nemen met "Maxitours" in Brussel die voornamelijk met Roemenië bezig is: het is een reisagentschap dus je weet hoe het is .... Ik heb een sterke vermoeden dat ze Frans spreken, want Nederlands is voor de Roemenen en eventueel Brusselaars, een moeilijke taal.
Wat stadjes betreft ( of skioorden), kun je op "You Tube" zoeken "Busteni" of "Sinaia"; je kunt ze bereiken met de trein vanuit Bucuresti ( of Boekarest - de hoofdstad) en daar gaat je ook landen. De treinrit is zeer mooi, zeker als het gesneeuwd ligt.
Wat vliegtuigmaatschappijen betreft, je hebt 2 keuzes ( rechtstreeks vluchten) : Blue Air ( low cost vliegtuigmaatschappij) of Tarom ( de nationale luchtvaartmaatschappij) . Het gaat over iets meer dan 2 uren vliegen. Het uur in Roemenië is 1 uur later dan bij ons.
Zo, heel snel en kort. Nog vragen of ...? Steeds tot je dienst.
Groetjes:smile:
Gecko

Laatst bewerkt:
Misschien toch iets vergeten : Prahova Vallei ( of Valea Prahovei, in het Roemeens) ligt tussen Bucuresti ( ofwel Boekarest) en Brasov, een zeer mooie stad, met Duitse accenten.
Groetjes:smile:
Gecko

Ik heb vernomen dat ik nieuwjaar niet met vrienden zal kunnen doorbrengen dit jaar. Dus ipv alleen thuis te zitten, wil ik wel eens overwegen om iets in het buitenland te doen.

Het noorderlicht proberen te zien+ nieuwjaar in de besneeuwde bossen lijkt me wel iets tof (maar duur)

Anders iets van max. 1 week ofzo.

Als je toch sneeuw en bergen wilt zien, what about Roemenie ? Goedkoop en gastvrij, iets meer dan 2 uren vliegen van Brussel, zie de berichten van Debbedoe en mijne...:smile:
Groetjes
Gecko

idd, spijtig dat een reisje richting noorderlicht zo kostelijk is :(

Had intussen ook al wat privé met Gecko zitten mailen omtrent Roemenië.
Ik was nog aan het twijfelen daar ik nog nooit in een skigebied heb verbleven, dus niet goed weet of dat ook te doen is zonder de noodzaak van duur wintermateriaal te moeten kopen.

Ik had sowieso een korte periode in gedachte: ongeveer 27/12 vertrekken rond 3/1 terug.
Als er nog andere suggesties zijn ook welkom :wink:

Joep!

Hier melden zich mss 2 enthousiaste meiden aan!
Allebei van prov Antwerpen 27 en 30 jaar...we willen beetje ontsnappen aan melige, bekende sferen:-)
Denk dat we beiden wel flexibel en sociaal zijn!
We dachten aan bijv citytrip zoals Dublin, of berghuttentocht vind ik ook zeker wel cool!

grtjs

Hey Katrien
wij kennen elkaar nog van een stapavondje in Leuven ;)

Ierland & vooral natuur & mss een dagje Dublin wou ik bij beter weer volgend jaar inplannen.

Ik heb even wat geïnformeerd i.v.m. berghutten in Roemenië maar ik ga dat sowieso niet aankunnen met m'n gezondheid (hernia). Die hutten liggen echt hoog en afgelegen van alles, daar heb je aangepaste kledij voor nodig, onvoorspelbaar weer, ...

Nu volgende heb ik van iemand met veel Roemenië-ervaring: in Sinaïa heb je mooie natuur, een knap paleis met doenbare wandelroutes en het is bekend als 'koningin' van de Prahova Vallei. Dit is ook voor de Roemenen een heel populaire plaats om nieuwjaar te vieren, met andere gewoontes dan bij ons.
En dat merk je nu ook want ik heb op een paar dagen tijd gemerkt op booking.com hoe veel van de hotels daar nu al bijna zijn volgeboekt.
Daarom zou ik nu al overnachting willen vastleggen binnen een paar dagen. Vluchten kunnen later nog geregeld worden.

Ondanks de sneeuw en de bergen is het klimaat er in december vergelijkbaar zoals hier, rond -3°C. Er zijn ook goedkope trein en bus-verbindingen die je ter plekke kan regelen naar bv. Brasov / Boekarest (nabije grote steden).
Je kan je er als toerist behelpen in het Engels/Frans/Duits.

Je kan er ook gaan wandelen via google street view.

Wie geïnteresseerd is, laten jullie me binnen een paar dagen iets weten zodat logement al zeker kan vastgelegd worden?

Groetjes

Het beste om Nieuwjaar te vieren is in Parijs (indrukwekkend en da weet ik omdak er al 2x Nieuwjaar heb gevierd) en ik denk Dublin ook wel, aangezien ik er al een aantal keren ben geweest, maar Nieuwjaar nog nooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan