Dag allen,
Mijn naam is Lise en ik kom uit brussel (oorspronkelijk limburg) en zou supergraag deze zomer naar Noorwegen trekken. Door een nieuwe job heb ik vrij lang gewacht met het plannen van een vakantie waardoor ik nu nog steeds geen concrete plannen, noch een reispartner heb, oeps...
Ik heb in het verleden al enkele verre reizen gemaakt maar dacht dit jaar eens wat dichter bij huis te blijven om te zien wat voor moois Europa me nog te bieden heeft.... En dat is heel wat heb ik de indruk. De vakantiekriebels zijn volop aanwezig dus ik kan het dan ook niet laten om bijna dagelijks op zoek te gaan naar leuke bestemmingen... en nu is mijn oog gevallen op noorwegen en zijn fjorden. Foto's op internet zijn al ongelofelijk mooi dus je kan je inbeelden wat dat in het echt moet zijn
Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste 2 weken van augustus (vanaf 28 juli) maar eigenlijk kan ik daar nog wel wat in schuiven. Voor de rest hou ik van low-budget vakanties. Aangezien het in Noorwegen toegestaan is van wild te kamperen gaat mijn voorkeur daar dan ook naar uit. Ik ben ook iets meer een natuurmens dan een cultuurmens waardoor de vakantie iets meer mag overhellen naar een actieve trekkingvakantie.
Voor de rest ontbreekt het mij momenteel nog aan een plan
Met de auto naar daar en daar rondtrekken? Met het vliegtuig naar daar en een auto huren? Met het vliegtuig naar daar en ons verplaatsen met het openbaar vervoer? Daar een trektocht boeken, of alles zelf regelen? Enkel kampereren of ook couchsurfen?
Met één reisgenoot zou ik al heel blij zijn, maar meerdere zijn natuurlijk welkom... ook dit beïnvloedt natuurlijk de reiswijze.
Naast een reisgenoot zijn ook reistips en suggesties meer dan welkom!
Hopend op massa's reacties
,
Groetjes!
Lise