Yeps, alle kledij meenemen!
Heb er drie zomers gelift eigenlijk, eerste 2 keer zeer goede ervaringen, derde keer ging iets minder vlot (of was ik het mss een beetje beu?). Heb het telkens met een vriend gedaan. Eerste zomer had ik maar liefst 57 liften in drie weken
. Voor liften moet je altijd en overal geduld hebben, maar als vrouw pakken ze je makkelijker mee. Ik zou het zelf nooit doen als vrouw alleen maar dat is jouw keuze uiteraard.
Zie hier nog wat tips;
- jotunheimen; meest spectaculaire gebergte met gletsjers!
- dovrefjell
- rondane
- geirangerfjord: boottocht naar hellesylt en de wandeling naar de preekstoel daar. Gewoon het dorp geiranger en de fjord beneden op zich zijn niet zooo speciaal vergeleken met andere fjorden, wel als je de boottocht maakt en een wandeling waarop je vanboven zicht krijgt op de fjord.
- trollstigen
- alesund ( zeer gezellig stadje aan de oceaan, zeker een kleine wandeling naar boven maken via de trappen zodat je zicht hebt op de verschillende eilandjes, s'avonds echt magnifique)
- Vogeleiland runde; schitterene wandelingen
- hardangervida
- wereldberoemde preekstoel in het zuiden
Dat is zowat alles van zuid noorwegen denk ik. Wel wat veel om allemaal te doen. Je kan het beetr wat op het gemak doen en een selectie maken!
Persoonlijk zou ik dan gaan voor Jotunheimen en en een paar fjorden oa de geiranger!
Have fun!
Wannes