Norway

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brida
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Brida

New Member
Hey mensen,

ik zou graag dit jaar eens naar Noorwegen trekken.
Ik heb geen ervaring in rondtrekken en zoek daarom mensen of één iemand die me wil vergezellen op deze reis.
Liefst zou ik kamperen...
De trip zelf, hoe er geraken maakt me niet zoveel uit, vliegtuig (ryanair), auto, of zelfs de trein!
Ik zou er graag ongeveer 2 weken, maximum 3 weken vertoeven.
Noorwegen is ongeveer een 1750km van zuid naar noord. Liefst had ik van noord naar zuid getrokken maar ik hoorde dat je daar al zeker een 4-tal weken voor moet nemen en best een auto huren daar, wat al erg duur is om alleen te doen.
Dus daarom dacht ik van eerst te beginnen met vooral het zuiden te bezoeken, of whatever, als jullie een voorstel hebben?

Ik ben een jonge vrouw van gent, 27jaar en in gedachten ben ik al in Norway:wink:

Mvg

Dag Brida!

Als Noorwegenliefhebber ( ben er al 6 keer geweest) kan ik je absoluut aanraden om alleen 'het zuiden' te doen. Er valt zo veel te zien met zeer diverse spectaculaire natuur! Op drie weken kan je zelfs van het zuiden niet alles gezien hebben. Daarom raad ik je aan om niet direct naar het noorden te trekken. Veel te ver en er valt in het zuiden even veel te zien!
Ik heb al andere plannen dit jaar dus kan niet mee...

Prettige reis, maar dat zal geen probleem zijn ;)
Groeten Wannes

Hm nice..

Ik dacht ook om eerst het zuiden te bezoeken.
Heb een boek liggen, maar kun je me vertellen wat zeker de moeite is om naartoe te trekken?
Jij als gedreven noorwegenbezoeker zult dat wel weten.
Zou graag tussen juni en september toch willen gaan.
Hoe ben jij ernaar toe gereisd? Vliegtuig, wagen?
Best ook degelijke kledij meenemen, want ik zag dat het er niet warmer wordt dan zo n 22 graden, in bepaalde streken zelfs veel kouder.
Zalig, ik hou toch niet zo van de warmte.
Btw, kun je er goed liften?

Yeps, alle kledij meenemen!
Heb er drie zomers gelift eigenlijk, eerste 2 keer zeer goede ervaringen, derde keer ging iets minder vlot (of was ik het mss een beetje beu?). Heb het telkens met een vriend gedaan. Eerste zomer had ik maar liefst 57 liften in drie weken :good: . Voor liften moet je altijd en overal geduld hebben, maar als vrouw pakken ze je makkelijker mee. Ik zou het zelf nooit doen als vrouw alleen maar dat is jouw keuze uiteraard.
Zie hier nog wat tips;
- jotunheimen; meest spectaculaire gebergte met gletsjers!
- dovrefjell
- rondane
- geirangerfjord: boottocht naar hellesylt en de wandeling naar de preekstoel daar. Gewoon het dorp geiranger en de fjord beneden op zich zijn niet zooo speciaal vergeleken met andere fjorden, wel als je de boottocht maakt en een wandeling waarop je vanboven zicht krijgt op de fjord.
- trollstigen
- alesund ( zeer gezellig stadje aan de oceaan, zeker een kleine wandeling naar boven maken via de trappen zodat je zicht hebt op de verschillende eilandjes, s'avonds echt magnifique)
- Vogeleiland runde; schitterene wandelingen
- hardangervida
- wereldberoemde preekstoel in het zuiden

Dat is zowat alles van zuid noorwegen denk ik. Wel wat veel om allemaal te doen. Je kan het beetr wat op het gemak doen en een selectie maken!
Persoonlijk zou ik dan gaan voor Jotunheimen en en een paar fjorden oa de geiranger!
Have fun!

Wannes

Hoi Brida,

Ik ben, net als jij op zoek naar een reisgenoot voor Noorwegen.
Ik ben er zelf 2x geweest. 1x met mijn ouders, zo'n 12 jaar geleden en vorig jaar heb ik een boerderijwerkvakantie gedaan in het zuiden van Noorwegen.
Ik vind het gedeelte langs de kust, de fjorden dus, het mooiste gedeelte van wat ik al gezien heb. Ik wil in ieder geval naar Alesund en Runde. Dat is als ik anderen moet geloven echt een aanrader.
Ik hoop iets van je te horen!

hey

Dag evelien!

Thnx voor je reactie.
Dus je kent al een beetje van Noorwegen, das perfect, dan kun je een beetje begeleiden hee, want voor mij is dit een primeur.:wink:
Wanneer zou je graag naar daar reizen en voor hoe lang had je in gedachten?
De kuststreek lijkt me goed hoor, voor mij is toch alles nieuw:smile:

tot gauw

Hey Brida ,

Ik ben ook van plan om deze zomer een reisje naar het noorden de maken , Zweden , Noorwegen .... Ben verleden jaar één weekje in Goteborg geweest , en heb de smaak van het noorden te pakken !!Ik zou er gewoon naartoe rijden . Ik heb een lichte bestelwagen , er kan veel materiaal mee, tent , fiets, BBQ ,.....(meer heeft een mens niet nodig ) één nadeel er kan maar één persoon mee !
Ben een man (44 j jong) w.vlaanderen .

groet
geert
[email protected]

Noorwegen

Hey Brida,

Ik ben volop mijn rondrit in Zuid-Noorwegen aan het plannen en lees nu uw berichtje. Ben je nog op zoek naar een reisgenoot?
Ik in iedergeval nog wel, ga momenteel alleen. ik plan om einde juni te vertrekken voor 2à3 weken een rondrit te doen via auto met tent en/of vakantiehuisje (of mijn ideaal een motorhome maar helaas wat duur). enfin niks ligt nog helemaal vast en ook niet helemaal de bedoeling, ter plekke kiezen waar je zin in hebt zint me eerder, wel veel op voorhand opzoeken.

Ikzelf ben 29 jaar jong, laat maar iets horen indien interesse.

groeten,
[email protected]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan