1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oezbekistan

Discussie in 'Centraal-Azië' gestart door Dominiek, 6 jan 2011.

1. Dominiek

Dominiek New Member

Hallo,

Zijn er hier mensen die Oezbekistan al gedaan hebben ?
    Zijn er bepaalde inentingen verplicht ?
    Zijn er bepaalde gewoonten die not done zijn ?
    Is het makkelijk om ginds cash geld af te halen ?
    Hoe zit het met de taalbarriere ?

Alvast bedankt voor degene die hier zijn eigen reiservaring wilt delen.

mvg

2. Lise

Lise Member

Altijd als ik een reis boek, check ik het reisadvies op diplomatie.be. Het geeft je toch al wat informatie over inentingen, al dan niet drinkbaar water, gewoonten, vervoer, klimaat, ...

http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/azie/oezbekistan/ra_oezbekistan.jsp

Voor de rest ben ik er nog niet geweest en ken ik ook niemand die er al is geweest, maar ik neem aan dat je wel al wat te weten komt met een beetje googlen.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2016

3. Gecko

Gecko Active Member

Hallo Dominiek,
    Voor alles wat betrekking heeft op je gezondheid in Oezbekistan, op dit forum heb ik een reisapotheek geplaatst ( het betreft alle landen van de wereld en wat moet je doen voor je vertrek en tijdens je reis).
    Dit is een reisapotheek samengesteld door de Tropische Instituut in Antwerpen en niet een klein zakje waar je een pijnstiller en wat gel in geval van...
    Wat andere aspecten betreft, Lise heeft gelijk : Diplobel geeft advies.
    En nog meer info's zijn te vinden in de LP (Lonely Planet - DE "bijbel" van de reiziger, volgens mij - niet letterlijk te nemen-)
    Als je dit allemaal gedaan hebt en nog vragen hebt, we staan ter je beschikking.
    Veel succes !
    Groetjes
    Gecko:)

4. nepoceda

nepoceda New Member

Uzbekistan

Hey hey
    ik ben Tatyana en zelf uit Uzbekistan. Ik ben daar geboren, woon in Belgie 12 jaar. Als iemand heeft vragen zal ik graag antwoorden. mijn e-mail is tatjana_kim@yahoo.com

5. nepoceda

nepoceda New Member

afgeraden in de zomer gaan, de temperatuur stijgt tot 45°. als iemand kan niet tegen hete best gaan in april,mei, september ,oktober.daar zijn geen bankautomaten, cashgeld mee nemen. zeer weinig mensen die spreken Engels.

6. Gecko

Gecko Active Member

Hallo Nepoceda
    Wat reisadvies betreft, kun je gemakkelijk de advies van Instituut van Tropische Ziektes Antwerpen, de link vind je in het forum "Algemeen", onder de titel "reisapotheek"; ze zijn allemaal dokters die de advies geven, niet ik; ik heb alleen de link geplaatst.
    Veel succes en zeer fijne reis !
    Groetjes
    Gecko

Deel Deze Pagina