Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Onderzoek Single Belgische Reiziger

Relinde

New Member
Hallo!

Voor mijn afstudeeropdracht op het gebied van toerisme onderzoek ik de Belgische single reismarkt. Om over deze nog niet heel erg onderzochte markt meer te weten te komen, heb ik besloten om deze enquête te maken.

Ik hoop dat u een moment van uw tijd vrij wilt maken om deze enquête in te vullen. U helpt mij hierdoor namelijk een stuk verder met mijn afstudeeropdracht!

Hier vindt u de enquête: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=18138

Alvast mijn hartelijke dank voor uw medewerking!

Relinde

Ik heb je enquête ingevuld, maar heb toch een paar opmerkingen.
Ik heb bvb reizen met de trein op 1 gezet (als favoriete vervoermiddel) maar heb nog nooit echt een treinreis (als in interrailen of zo) gedaan, enkel es een nachttrein en zo. Ik reis wel vaker met het vliegtuig dan met de trein, maar als het gaat om favoriete vervoermiddel, dan staat vliegtuig dus niet op 1.
Gelijkaardige dingen met verblijf. Voor de reis die ik binnenkort ga maken, verblijf ik altijd in echt goeie hotels en zo, maar ik vind hostels ook heel leuk, het hoort gewoon bij een ander soort reis.

En singlereizen, is dat dan eigenlijk reizen voor mensen zonder lief of reizen voor mensen zonder reispartner? Of is dat eigenlijk een domme vraag van mij? Want ik ben al singlereizen in de eerste betekenis tegengekomen, maar kan toch ook het tweede zijn, nee?

Hallo Lise,
bedankt voor het invullen!

Natuurlijk kunnen dingen per reis verschillen, maar het gaat om je eigen favoriet. Dat je dan vaker met het vliegtuig reist dan per trein is niet van invloed op de vraag. Wat jij persoonlijk het fijnste vindt komt bovenaan.

Met singlereis (zoals ik dit bedoel) wordt niet specifiek bedoeld een reis waar alleen alleenstaanden meegaan. Het is een reis voor alleengaanden, die mogelijk een partner hebben of niet met vrienden op vakantie kunnen of willen. Het gros van de deelnemers reist dan ook alleen, echter kan het voorkomen dat er een koppel, of een stel vrienden meegaan.
Natuurlijk is dit ook weer organisatie afhankelijk. Er zijn organisaties die als vereiste hebben dat je ook echt alleenstaand bent, maar bij de meesten is het niet erg mocht je een partner hebben en toch mee willen.

Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...