Booking.com

Oostenrijk

MR TRAVEL

New Member
Hoi allen,

Ik ben nieuw op "reisforum.net", dus weet niet goed of ik met mijn vragen hier terecht kan?
Wij gaan van de zomer met de wagen naar Oostenrijk, maar wij zijn er zelf nog niet naartoe gereden.
Welke vignetten moet ik aanvragen voor Duitsland en/of Oostenrijk. En waar kan ik hier voor terecht?

Thnx,

MR TRAVEL

iLoveStedentrips

New Member
Hi!

Ik ga dit jaar ook met de auto naar Oostenrijk.

In Duitsland heb je geen vignet nodig. In Oostenrijk alleen op de snelwegen, maar je kan ook redelijk goed rijden buiten de snelwegen om.

Waar ga je naar toe in Oostenrijk en ben je van plan om veel afstanden te rijden in Oostenrijk? Als je besluit om naar Innsbruck en Wenen te gaan dan is een vignet wel handig.

Mocht je in Oostenrijk besluiten om alsnog een vignet te halen kan dat bij diverse punten alsnog.

Mijn ervaring dateert wel van circa 4 jaar terug maar ik koop geen vignet vooraf en zet de GPS op het vermijden van tolwegen.

Gr,
iLoveStedentrips

Laatst bewerkt:

iLoveStedentrips

New Member
Zelf ga ik naar Kirchberg in Tirol, daar kan je komen zonder vignet.

Je moet een vignet hebben vanaf Kufstein maar jij gaat volgens Google Maps ook voor Kufstein eraf richting het oosten.

Dus.......geen vignetten nodig. Tenzij je vanaf daar een dagje naar Innsbruck wil, al kan het ook zonder over de snelweg te gaan, maar dat moet je qua tijd zelf even bekijken.

Gr,
iLoveStedentrips

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan