Ik ga half augustus en september fietsen, van haarlem naar santiago de compostela, langs de st. Jacobs pelgrimsroute en de camino francés in spanje. Ik ben een vrouw van 58 jaar en heb een santos fiets en zet er oa voor de bergetappes een pendix op. Ik fiets rustig aan, wil ook lekker genieten onderweg.
Ik wil onderweg slapen in hostels, b&b’s of pelgrims accomodaties.
Ik wil dus niet kamperen.
Als je zin hebt om mee te gaan, laat het weten!
Hallo. Dus een trip van één maand, en daarna terug met openbaar vervoer. Enig idee van de kostprijs hiervan? Ik heb een TREK Domane II XL als ros. Ik liep al een poosje te denken om eens een fietstrip te gaan maken.
Ik wil er 4-6 weken over doen en met het vliegtuig terug.
Een Trek Domane, dat is een racefiets toch? Is die geschikt om bagage te dragen en snelle afdalingen te maken, qua stijfheid van het frame? Heb je dat al eens uitgeprobeerd?
Is idd een racefiets. (heb voor gelegenheid even in profielfoto geplaatst) Eentje zoals wordt gebruikt in de Ronde van Frankrijk. Het is natuurlijk wat afhankelijk van het type parcours. Via de normale landwegen zal dit normaal lukken. Het is een licht kader, dus bergop gaat makkelijk, bergaf vlotjes en geruisloos. Afgelopen maand ga ik dagelijks fietsen, weer of geen weer. Sinds begin 2021 zat ik bijna onafgebroken in de wagen voor het werk, en begon dit stilaan wat te voelen in de rug. Dus daarom laat ik die wagen even ad kant, en koos terug voor de fiets. Vandaar ook de idee om eens een flinke trip te maken. Ik veronderstel dat uw Santos een elektrisch model is?
Oorspronkelijk speelde ik met de idee om een fietstocht te maken vanuit Zuid-Frankrijk (Draguignan) naar Noord-Italië om een bezoek te brengen aan uw landgenoot Martijn Doolaard. Ik ben zelf architect, dus kon hem wat tips geven bij zijn bouwproject in ruil voor overnachting in de berghutten. Maar de Pelgrimsroute klinkt ook interessant.