Op naarZuid-Amerika !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag iedereen,

Wij (Christel en Nico) zijn van zin om naar Zuid-Amerika te reizen in juli of vooraan augustus 2013. Bestemming? Peru, Ecuador,... het ligt nog niet helemaal vast. Nu zondag 7 april spreken wij samen af in Antwerpen-centrum om te brainstormen en info te vergelijken over reisroutes, locaties, (outdoor) activiteiten enzoverder.

We doen graag een oproep naar andere mogelijke geïnteresseerden die ook graag richting Zuid-Amerika willen trekken in dezelfde periode, en ons willen vervoegen.
Graag even aanmelden dat je interesse hebt en zondag eventueel naar Antwerpen kan komen ([email protected] ; [email protected])... dan geven we meteen de details mee over het uur en plaats van afspraak.

:vliegtuig!

Groeten

Christel en Nico

Hallo Christel en Nico,

ik ben net nieuw op het forum dus zie nu pas jullie bericht.
Ik vroeg me af of jullie nog op zoek waren naar een reisgenoot?

Ik zou zelf ook heel graag naar Zuid-Amerika willen, maar ik twijfel om alleen te gaan...

Groetjes,
Floor

* update *

Wij, een Vlaming en een Nederlander, hebben recent de knoop doorgehakt om samen te reizen naar de volgende bestemmingen:
1)Peru, waar we doorreizen vanuit Lima naar een paar andere locaties én 4-daagse tocht tot in Cuzco en dan tot Machu Picchu, om dan via Titicaca tot in
2) La Paz (Bolivië) te geraken waar we op 21 juli een vlucht nemen naar
3) San Salvador (in El Salvador), wat goedkoper bleek dan in Honduras of Guatemala te landen, en vandaar direct de grens over in
4) Honduras, waar we o.a. de imposante ruines van Copán te gaan bezoeken en terugvliegen vanaf San Pedro Sula.

Mochten er nog mensen in de periode 9 juli - 21 juli in Peru zitten OF tussen 22 juli t.e.m. 28 juli in Honduras, en ons willen vervoegen op onze trip: graag aanmelden op [email protected] en [email protected] om concreet te horen wat we willen bezoeken.
Zo hebben we al ons oog laten vallen op een trekking van 4 dagen voor $215 pp die eindigt in Machu Picchu aangeboden door een agentschap daar... (route: Cusco - Abra Malaga - downhil -Santa Maria, ev. tot Chaullay voor ev. een 2u durende rafting op de Vilcanota rivier - Santa Teresa - cocaplantage - Cocalmayo hot springs - hydroelectrische dam - ruines van Intiwatana - Aguas Calientes - Machu Picchu - Huayna Picchu beklimming - Aguas Calientes - bus tot Cusco).

We vertrekken op 9 juli in London Gatwick en landen op 28 juli de reis in Parijs (bleek ook alweer goedkoper dan Brussel, Amsterdam of Dusseldorf).

We horen graag van jullie

Groeten
Vinnie en Nico

Als ik jullie was, zou ik toch nog eens goed nadenken over de route. Jullie willen dus eigenlijk enkel Peru en Honduras bezoeken met tussenin een bezoek aan La Paz? Ik heb vorig jaar Peru en Bolivia gedaan op een maand tijd en persoonlijk vond ik La Paz niet echt de moeite. Als je naar Bolivia gaat, zou het zonde zijn om geen 3daagse jeeptour naar de Uyuni salt flats, gekleurde lagunes en geisers op 5000m hoogte te doen. Tenzij dat het veel goedkoper is om te vliegen vanaf La Paz ipv Cusco, zou ik niet naar Bolivia gaan als je niet verder dan La Paz gaat. Het is ook een meer onlogische route dan Lima - Arequipa - Colca Canyon - Puno - Cusco. Als ik 1 tip mag geven: ga zeker naar Huacachina! Ligt tussen Lima en Arequipa. Je moet maar es googlen. :) Ah ja, en voorzie u op koud weer. Met shorten en sandalen kunt ge daar niks gaan doen in juli. In de zon is 't oké voor in uw t-shirt rond te lopen, in de schaduw doet ge meteen terug uw fleece aan. Ik heb es een hele lijst gemaakt met persoonlijke bedenkingen, aanraders, ... voor iemand die ook in juli naar Peru gaat, als je wil kan ik je die wel es doorsturen.

Als ik jullie was, zou ik toch nog eens goed nadenken over de route. Jullie willen dus eigenlijk enkel Peru en Honduras bezoeken met tussenin een bezoek aan La Paz? Ik heb vorig jaar Peru en Bolivia gedaan op een maand tijd en persoonlijk vond ik La Paz niet echt de moeite. Als je naar Bolivia gaat, zou het zonde zijn om geen 3daagse jeeptour naar de Uyuni salt flats, gekleurde lagunes en geisers op 5000m hoogte te doen. Tenzij dat het veel goedkoper is om te vliegen vanaf La Paz ipv Cusco, zou ik niet naar Bolivia gaan als je niet verder dan La Paz gaat. Het is ook een meer onlogische route dan Lima - Arequipa - Colca Canyon - Puno - Cusco. Als ik 1 tip mag geven: ga zeker naar Huacachina! Ligt tussen Lima en Arequipa. Je moet maar es googlen. :) Ah ja, en voorzie u op koud weer. Met shorten en sandalen kunt ge daar niks gaan doen in juli. In de zon is 't oké voor in uw t-shirt rond te lopen, in de schaduw doet ge meteen terug uw fleece aan. Ik heb es een hele lijst gemaakt met persoonlijke bedenkingen, aanraders, ... voor iemand die ook in juli naar Peru gaat, als je wil kan ik je die wel es doorsturen.

Hey Lise zou je mij eventueel die lijst eens doorsturen?
Ik ben zelf van plan om naar Peru te gaan en alle info is welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan