Op reis in november of december 2012

• Onderwerp starter Onderwerp starter wesn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wesn

New Member
Hoi ,

Ik heb heel wat verlof in november en december, begin 2013 dus ik zou graag dit jaar eens voor een 3-tal weken trekken naar waar de zon schijnt in die periode :).

Ikzelf ben 26j, woon in West-Vlaanderen en ondertussen al iets van de wereld gezien, zot van muziek en reizen. Wat reisformule betreft is het me eender... Ik hou van trekkings met de backpack & tent, maar ook van eens een deftige maaltijd in een goed restaurant en een goed bed in jeugdherberg / hotel. Een hele dag liggen bakken op het strand of aan het zwembad is minder aan mij besteed.

Landen die me aanspreken: Sri Lanka, Costa Rica, Nepal, Marokko, ... andere voorstellen zijn zeker welkom! Als ik op reis ga is het vooral om te ontdekken en zoveel mogelijk te zien.

Dusssss...... spontane levensgenieters met de reismicrobe van rond mijn leeftijd Laat iets van jullie horen!!

Groeten

hoi hoi,

ben ook op zoek naar reisgenoot in ongeveer dezelfde periode! Ben 30 jaar en levenslustige avonturier! budget reizen schrikt mij zeker niet af! Mijn interesses liggen ver uiteen, van wereldmuziek tot koken tot reizen..en ga zo maar door! Welke voorstellen heb je zoal in petto?

Hey wes en grietpetite (afgeleid van die Jacky Wilson song? :P)

Ikzelf zou misschien ook kunnen tijdens de kerstvakantie. Ik weet niet of dat een mogelijkheid is voor jullie? En zouden jullie het wat vinden om te reizen met shoestring.be? Dit is een Nederlands dochterorganisatie van Koning Aap, en een stuk goedkoper, aangezien zij meer basic reizen, de accomodatie eenvoudiger is en soms met het openbaar vervoer reizen ter plaatse.

Voor die periode heb ik even gekeken en kun je bv. voor een 1500 euro (incl. vlucht) al 2 weken door India en Nepal reizen. Afrika (wat ik heel graag zou doen) is ook mogelijk.

Voor mij hangt het nog wat af van mijn financiële toestand. Heb net een appartement gekocht en moet daarom wat op mijn geld letten, maar wou mij eventueel voor die periode wel al kandidaat stellen (3 weken moet ook wel lukken op het werk, maar is sowieso de periode tussen kerst en nieuw, en de week na nieuw).

Groeten!

Hallo,

Leuk om jullie reactie te lezen!

@ grietpetite: Momenteel overweeg ik in November en/of december een trip. Ik heb inmiddels hier en daar wat opgezocht en kan nog altijd niet kiezen welke bestemming... Nepal, Sri Lanka, Costa Rica, .... Misschien in November een stuk van het ST-Pauls trail in Turkije..alles ligt nog open. Welke landen zou jij zoal nog willen bezoeken?

@ woody: Wat december betreft zou ik inderdaad ook rond 22-23ste willen vertrekken en een week of zoiets na nieuwjaar. Ik heb eens gekeken op Shoestring en is inderdaad zeer gevarieerd aanbod. Maar ik twijfel een beetje wat de persoonlijke vrijheid betreft indien je aansluit bij zo'n groep, en misschien is het ook wel goedkoper om het zelf te organiseren ? In elk geval toch wel interessant, ik zag dat het over internationale groepen gaat .... Jij wil graag naar Afrika ? er stond trouwens een reis bij Kenia- Tanzania, quite cheap! Namibië en Tanzania staan ook op mijn verlanglijstje.

Indien jullie verdere plannen hebben, hoor ik dat graag.

Groeten

Hey wesn,

goedkoper mag altijd natuurlijk! Dat moet volgens mij in India, Nepal, .. wel lukken. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of je erg goedkoop door Afrika kunt reizen. Mijn voorkeur gaat naar Afrika. Vooral de landen in het oosten rond de evenaar, Oeganda, Ethiopië, . .en zuidelijker, Kenya, Tanzania, Malawi, Namibië, Zuid-Afrika.

Maar bij mij zou het dus inderdaad low budget zijn, vandaar dat ik wat vrees voor Afrika. (Mocht iemand tips hebben btw, altijd welkom!)

Maar India en Nepal lijkt me wel te doen binnen een kleiner budget. Nu heb ik geen idee van de vluchten, maar mij lijkt het dat die de week voor kerst toch ook niet van de goedkoopste zijn, maar misschien wel goedkoper dan juli-augustus.

Trouwens, China vond ik ook vrij goedkoop via shoestring.be

Mochten er concretere plannen gemaakt worden, keep me in touch! :)

Groeten,
Gert

Hallo,

Leuk om jullie reactie te lezen!

@ grietpetite: Momenteel overweeg ik in November en/of december een trip. Ik heb inmiddels hier en daar wat opgezocht en kan nog altijd niet kiezen welke bestemming... Nepal, Sri Lanka, Costa Rica, .... Misschien in November een stuk van het ST-Pauls trail in Turkije..alles ligt nog open. Welke landen zou jij zoal nog willen bezoeken?

@ woody: Wat december betreft zou ik inderdaad ook rond 22-23ste willen vertrekken en een week of zoiets na nieuwjaar. Ik heb eens gekeken op Shoestring en is inderdaad zeer gevarieerd aanbod. Maar ik twijfel een beetje wat de persoonlijke vrijheid betreft indien je aansluit bij zo'n groep, en misschien is het ook wel goedkoper om het zelf te organiseren ? In elk geval toch wel interessant, ik zag dat het over internationale groepen gaat .... Jij wil graag naar Afrika ? er stond trouwens een reis bij Kenia- Tanzania, quite cheap! Namibië en Tanzania staan ook op mijn verlanglijstje.

Indien jullie verdere plannen hebben, hoor ik dat graag.

Groeten

hoi,

november is voor mij ideaal, dan kan ik er zeker 3 weekjes van onderuit! eind december w al heel wat moeilijker voor mij om verlof te krijgen! Eerlijk gezegd, ik heb het niet zo voor groepsreizen, ik ben meer het type van " ik neem de vlucht, ben voorbereid en weet welke dingen ik wil zien..maar voor de rest plan ik niet zo veel op voorhand en laat ik gewoon alles op mij afkomen" Ik reis ook steeds low budget vandaar dat ik steeds de prijs van mijn vliegticket de reis laat bepalen! Sri lanka, costa rica, peru, bolivia, brazilie...spreken mij heel erg aan...maar er zijn nog zoveel mooie dingen te ontdekken in de wereld dat de bestemming mij niet zo heel veel uitmaakt! je laat mij maar iets weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan