Booking.com

Op vakantie naar Noorwegen, wie kan helpen

Jeroen1357

New Member
Goede dag iedereen

Ok wij willen dus deze zomer naar Noorwegen gaan. (we gaan met een 5 a 6 personen zijn).

En zijn van plan om met de auto in Belgie te vertrekken. Maar nu wou ik vragen, wat u zoal kan aanbieden dat we zeker moeten gedaan en gezien hebben. Wij hebben voor deze reis 2 weken uitgetrokken maar nemen allemaal 3 weken verlof, zodat er altijd iets spatie is, maar het liefst houden we het op de 2 weken. datum zijn we nog niet uit, maar zal in juli of in augustus zijn
Ohja we zijn allemaal tussen de 21 en de 25 jaar (dus er mag wat actie zijn en moet niet te saai zijn (zoals museums,...) (tenzij het echt de moeite is)

Een paar vraagjes:
1) We zijn van plan om via Zweden te rijden richting Noorwegen (voor die brug te nemen en niet de Ferry) (is dit een slim idee?)

2) De bedoeling was ook om de west kust te doen en dan eventueel langs midden of oostkant terug te reizen (is dit haalbaar op 2 weken)?

3) we willen ook niet elke dag op hotel gaan, maar eigenlijk kamperen (omdat dit een toffere ervaring is en om geld te besparen)

4) graag had ik ook walvissen, dolfijnen, .... gezien (is dit bv ook mogelijk zonder een tocht met de gids te doen?)

5) ik en een ander persoon hadden ook graag een paar bergen beklommen, wij klimmen al een hele tijd indoor en nu zondag start onze klimschool waardoor we na het behalen van ons diploma een kvb 3 hebben. Dus dit zouden we ook graag doen.

6) wat moeten wij zeker gedaan en gezien hebben?

7) wat we zeker willen doen zijn: Kjerag, Trolltunga, Preikestolen, Trollstigen

8) 2 personen van de groep, waaronder ik zelf houden ook graag van foto's maken, maar dat zal in dit land wel niet moeilijk zijn veronderstel ik

9) zijn er speciale regels in Noorwegen, ik heb wel gehoord dat alcohol in het openbaar verboden is, maar voor de rest weten we er niet zo heel veel van

10) wat gaat het ons ongeveer kosten, qua benzine/ auto huur dachten we rond de 2000 euro, maar voor dingen te bezichten, iemand daar een idee?

11) alle raad en info is dus welkom

ALVAST SUPER BEDANKT

Laatst bewerkt:

JanJee

New Member
Noorwegen is een land met een grote keus aan vakantiehuisjes om in te overnachten. Online is genoeg te vinden en ook wel te boeken. Soms is er zelfs een bootje inbegrepen. Bij de campings kost het niet veel meer dan ' normaal kamperen' , maar het scheelt wel weer bagage. Ik heb kampeerders gesproken die het zien als slecht weer alternatief. Campings hebben allemaal een soort keuken; pannen en wat eten mee levert een volgende besparing. Alcohol is er idioot duur, dus neem mee wat kan/mag.
Ferry of brug naar Zweden maakt qua kosten geen verschil. Als je via Zweden rijdt, doe het dan op de heenweg, want terug is erg saai vergeleken met Noorwegen. Mijn voorkeur zou de ferry naar Denemarken zijn; prijzen varieren nogal. Een Last Minute was bij Color Line bijna dubbel zo duur. De boottocht door de fjorden naar Bergen is vrij spectaculair en niet goedkoop, maar brengt je wel vlot bij o.a. Voss. Wij hebben na de ferry een stopover in DK gedaan en daar alles met de pinpas betaald zonder Deense Kronen op zak.

Wat je 'moet' zien, hangt ook vooral af van de km's die jullie willen rijden. Verkijk je niet op de afstanden. Er zijn weinig snelwegen en vergeet niet vooraf te registreren voor de tolwegen. De tolwegen zijn praktisch onvermijdbaar als ze op de route liggen. Ik ben er nu drie keer geweest en de laatste keer door het zuiden gereisd over water (per zeiljacht) en land, maar voor mij is het overal spectaculair. Musea en attracties zijn vaak alleen hoogzomer open.
Succes.

Gecko

Well-Known Member
Hi Jeroen
Als je ondertussen nog "dorst" hebt, zondag sta ik ter je beschikking. Ik zit momenteel in Jamaica en ik ben super-gefrustreerd omdat ik niet kan internetten wanneer ik wil, zelfs in een hotel met 4* Jamaicaanse sterren !:mad::mad::mad:
Ik ga mijn info's over Jamaica in mijn reisbeschrijving zetten, zodanig dat iedereen weet hoe en wat Jamaica is:rolleyes:
Tot zondag !
Groetjes
Gecko:)

Gecko

Well-Known Member
Hi Jeroen
De beste manier om info's van de eerste hand, dus betrouwbaar en up-to-date, te krijgen is een "local" contacteren, die kan fungeren als je/jullie "fixer" ( tolk, gids, en) ; hij/zij weet alles en nog veel meer dan wie dan ook en wat dan ook. Zijn/haar diensten zijn meestal gratis, wat je een aardige som geld kan besparen in Noorwegen, het duurste land van alle Scandinavische landen.

Als je geïnteresseerd ben, laat me iets weten.

Groetjes:)
Gecko

Jeroen1357

New Member
Dag gecko

Tuurlijk ben ik geintresseerd
alle info is welkom, dus kom maar op :)

en hoe kan ik een local het best contacteren?

thnx :)

Gecko

Well-Known Member
Hi Jeroen
Hier viendt je een paar adressen :
* www.spottedbylocals.com

* www.toursbylocals.com ; op dezelfde pagina, in Google, vindt je meer sites ;

* www.trip-logic.com

* iets anders, misschien ook interessant : www.vakantiezuidnoorwegen.com

Stuur een e-mail; ze gaan je zeker antwoorden; eens een dialoog geopend, je kunt hem/haar vragen wat je wilt weten, en.

Nog vragen ? Laat me weten, ik ga verder in mijn "bibliotheek" graven ;)

Groetjes

Gecko

Well-Known Member
Wandeltips Noorwegen:

In de "Wereldwijzer Noorwegen" staan 26 wandeltips beschreven: 1: Setesdal - 2: Gaustatoppen - 3: Rennesøyhodne - 4: Preikestolen - 5: Skomakarnibbå - 6: Siggjo - 7: Hardangervidda - 8: Flåmsdal - 9: Skålatårnet - 10: Vogeleiland Runde - 11: Slogen - 12: Zomerboerderijen boven de Geirangerfjord - 13: Åmotan - 14: Galdhopiggen - 15: Het Peer Gyntpad over de Besseggen - 16: Rago nationaal park - 17: Halls' toppen, Stetind - 18: Lofoten en Vesteralen - 19: Anderdalen nationaal park - 20: Lyngense Alpen - 21: Langs de Reisaelva naar Kautokeino - 22: De kloof van de Altaelva – 23: Kirkeporten - 24: De postroute Alta – Karasjok - 25: Stabbursdalen Nationaal Park - 26: Tanahorn.

Ik weet het niet als je geholpen bent...maar ik hoop van wel :)

Groetjes

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan