Opnieuw brandstoftoeslag bij Thomas Cook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
BRUSSEL - Door de hoge brandstofprijzen rekent touroperator Thomas Cook België dit zomerseizoen opnieuw een brandstoftoelage aan.
Vakantiegangers betalen naargelang de bestemming 2,4 tot 10 euro meer voor een vliegticket.
Dat heeft Thomas Cook België vanmiddag bekendgemaakt.
Door de aanhoudende stijgingen op de internationale oliemarkten hebben verschillende luchtvaartmaatschappijen eerder al een brandstoftoelage aangerekend.
Ook Thomas Cook België ,,ziet zich genoodzaakt" een brandstoftoelage toe te passen tijdens het komende zomerseizoen (afreizen van 11 mei tot 26 oktober).
Ook vorig jaar paste de touroperator een gelijkaardige brandstoftoelage toe.

De touroperator betreurt de toeslag, maar hoopt op begrip van de reiziger.
,,De vakantieganger zal begrijpen dat de prijzen van de brandstof momenteel historische hoogtepunten bereiken en dat de brandstoftoeslag voor deze zomer onvermijdelijk is geworden", aldus Thomas Cook België.

De brandstoftoeslag varieert van 2,40 tot 10 euro per persoon per traject, naargelang de bestemming.
De toeslag is van toepassing voor alle betalende passagiers vanaf 2 jaar en zal geïnd worden door het reiskantoor.
De toeslag geldt zowel voor nieuwe als voor bestaande boekingen.

bron : De Standaard

Brebe77

New Member
Brandstoftoeslag

Deze morgen een brief in de bus: 2de maal een brandstoftoeslag aangerekend bij Neckerman, de eerste maal 13 euro en nu 18 euro extra per persoon. Dit lijkt mij nu toch wel sterk overdreven voor een reis naar Gran Canaria. Dit is wel veel meer dan in het bovenstaande artikel wordt beweerd.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Deze morgen een brief in de bus: 2de maal een brandstoftoeslag aangerekend bij Neckerman, de eerste maal 13 euro en nu 18 euro extra per persoon. Dit lijkt mij nu toch wel sterk overdreven voor een reis naar Gran Canaria. Dit is wel veel meer dan in het bovenstaande artikel wordt beweerd.
Bovenstaande bericht is van 2005 :p
Daarmee dat het nu een stuk meer is.
Ja, het zal er niet op beteren denk ik.
Tenzij ze de vliegtuigen op water zouden kunnen laten vliegen. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan