Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

pasen 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

filip2block

Active Member
hallo reisfanaten,

ik ben 29 jaar (en jong van geest) en ben op zoek naar een leuke bestemming en al even leuke reisgenoten (m/v ; 1 of meer ; ...) voor de komende paasvakantie (begin april tot midden april ergens). Alle ideeën zijn welkom zolang het maar geen twee weken strand is en min of meer budgetvriendelijk (de Jokerreis naar Kameroen spreekt het me ontzettend aan, maar € 2000 is net iets te veel). Uiteraard hoeft het geen Afrika te zijn: Skandinavië, Bulgarije of gewoonweg Frankrijk kunnen ook leuk zijn. Ook wat de overnachtingen betreft ben ik voor wel wat te vinden: tent, hostels, couchsurfing (ooit moet ik mijn lidmaatschap eens gebruiken),... ; Met de auto of met het vliegtuig maakt me ook al niet uit.

Er moet gewoon iemand zijn die een geweldig plan heeft waardoor ik even twee weken weg van alles kan zijn.

grtz

Filip

Dag Filip,

ik heb wel een idee tenzij je intussen al iets gevonden hebt. Ik zoek nog mensen die mee willen gaan op wandelvakantie naar Portugal met het Zuiderhuis (Te Voet reizen). Is een tiendaagse reis, een lichte wandelvakantie met goed comfort. Kost wel 1200 euro, alles inbegrepen, vlucht, logies, maaltijden.

Het is een groepsreis, maar momenteel is de jongst ingeschrevene 43 jaar en de rest is in de 50. Ik probeer de gemiddelde leeftijf wat omlaag te halen,

Ik kan enkel tijdens de paasvakantie reizen, geen dag vroeger of later, aangezien ik in het onderwijs sta,

groetjes
Anneleen (32)

portugal...

Een vriendin van mij zag Portugal ook zitten, maar het wandelaspect iets minder. Zelf ben ik wel een fan van wandelen (twee jaar geleden een veertiendaagse trekking gedaan in Noorwegen en afgelopen zomer oa de Triglav in Slovenië bewandeld), maar wandelen is geen uitdaging in vergelijking met euh... 50-plussers. Nu, niks tegen vijftigplussers, maar als't om een hele groep gaat ga'k me toch in de minderheid voelen. Maar tot Portugal (en het onderwijs) ben ik mee (en als ik voor mezelf spreek ben ik ook wel fan van het wandelen), maar zou dat niet haalbaar zijn op eigen houtje ? Volgens mij kan je wel de vlieger pakken naar ginder en ter plaatse één en ander regelen. Nu mijn Portugees is niet meer wat het zijn moet, maar als reisbegeleider bij Joker kan ik m'n plan toch wel trekken in het buitenland.

Senegal?

Hallo,

ben ook al enkele keren op de nieuwe website van joker geweest.
Mij spreekt de reis naar senegal (voorkeur gaat uit naar Afika) wel aan maar kan niet in de paasvakantie. Ik ben er over aan het denken om 9 dagen (via joker) in mei '10 te gaan.

Is misschien een leuke tip?

Groetjes,
Evi

Afrika

Afrika is uiteraard een uitstekende bestemming (ik hoop deze zomer naar Tanzania/Zanzibar of Ghana te gaan).
Van Senegal heb ik al veel goeds gehoord, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je wil doen. Zelf vind ik 9 dagen te kort voor zo'n reis en Senegal is een behoorlijk gemakkelijke reis (= ze weten ginder wat toeristen zijn en wat ze willen). Vandaar dat ik liever naar Ghana zou gaan ("authentieker") of Mozambique of Madagascar, maar als je een ontspannende Afrikavakantie wil hebben met voor de zalige Afrikaanse couleur local, hou ik je zeker niet tegen !

Dag Filip!
Ik ben voor de tweede week van paasvakantie ook nog op zoek naar actief reismaatje. Ik weet niet of je ondertussen al iets hebt geregeld.
Ik denk dat ik je gedachten ivm stappen wel kan volgen.
Ook ik hou van wel wat uitdaging.
Deze zomer ga ik naar Peru (expeditie) dus hou ik het graag op een goedkoop reisje dit keer.
Vorige zomer heb ik de GR 20 in Corsica gedaan, huttentochten door Italië en Zwitserland, Kroatië ...
Een stukje natuur doorkruisen op eigen kracht lijkt me wel wat.
Ik dacht eventueel aan de ring of kerry in Ierland en de connemara streek, maar andere voorstellen zijn okiedokie!
Zelf ben ik 25j en trek wel graag rond!
laat je iets weten?
merci!
Emilie

Paasvakantie 2010

Dag Filip, Emilie en andere gegadigden,

Zelf ben ik 34 jaar, sportief en ook jong van geest. Net als jullie ben ik ook een felle voorstander van wandeltochten doorheen ongerepte natuur.
Ierland heb ik al een paar keer bezocht en de "Connemara" en de "Ring of Kerry" zijn inderdaad absolute aanraders! Ook op het adembenemende Corsica ben ik al geweest.

Maar het is pas lente en tegenwoordig vliegt Ryanair op Corsica, Sardinië en Sicilië. Ik heb zonet die bestemmingen eens rustig vergeleken en doe graag een zo concreet mogelijk voorstel om de tweede week van de paasvakantie een fly&drive te doen naar Sicilië.

Eindhoven - Trapani 12/04 17:55
Trapani - Eindhoven 19/04 14:50

Totaalprijs (heen en terug, inclusief tax) per persoon en enkel met handbagage: 49,58 euro

Een huurauto (goedkoopste type A: Fiat Panda) kost er 180 euro (te delen door het aantal reisgenoten). Ik heb Hertz vergeleken met Avis en Europcar en Hertz komt er als vanouds het goedkoopst uit.

Benieuwd wat jullie hierover denken? Eventueel kan er nog een vierde persoon bij, maar dat lijkt me echt het maximum binnen deze prijscategorie.
Eerlijkheidshalve voeg ik er nog aan toe dat een vlucht naar Sardinië ongeveer hetzelfde kost en de huur van een auto net iets hoger ligt.

Bijkomende voorstellen of alternatieven zijn uiteraard meer dan welkom!

Met vriendelijke groeten,
Stefan

mailadres

Goeie dag Filip en Stefan!
Is het eventueel mogelijk eens jullie mailadressen door te geven? Dan kunnen we wat makkelijker afspreken dan via deze weg...
Merci alvast!
Emilie

Sicilië, fly&drive, 2de week paasvakantie

Goeiemorgen Emilie en Filip,

Vriendelijk bedankt voor jullie snelle respons. Eigenlijk was ik van plan om er een weekje tussenuit te knijpen en dat zou het best passen tijdens de tweede week van de paasvakantie.

Geen idee of Filip bereid is om na een eerste week vakantie de volgende dag al dadelijk opnieuw te vertrekken? Maandag 12 april lijkt me nu wel de uiterste datum om te vertrekken. Als we immers een week later terugkeren is de nieuwe werkweek al begonnen. Voor mij is dat geen probleem, maar ik weet niet of dat voor jullie ook zo is?

Wat logement betreft dacht ik in eerste instantie aan jeugdherbergen, maar vanzelfsprekend komen andere eenvoudige overnachtingsmogelijkheden ook in aanmerking.

Tot slot geef ik onderaan nog mijn e-mailadres wat het wellicht makkelijker maakt om een en ander duidelijk af te spreken. Eventueel kunnen we ook eens samenkomen om al eens kennis te maken en te bespreken hoe we het vervoer naar de luchthaven regelen.

Ciao
Stefan

stefan.masson@gmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...