1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Phuket 2 tal weken maart-april

Discussie in 'Zuid-Oost Azië' gestart door Phuket, 11 jan 2005.

1. Phuket

Phuket New Member

Ik ben hier gloednieuw op dit forum. Veel volk is er gelijk niet maar alé we gaan es kijken of er reactie komt.

Ik speel reeds een tijdje met het idee om naar Thailand te trekken, meer bepaald naar Phuket. Laat me wel duidelijk zijn: dit is niet om de ramptoerist uit te gaan hangen. Het is nog van voor de ramp dat de ik interesse had in Phuket en ik vind dat deze interesse niet mag zakken door de ramp. De mensen hebben toeristen nodig en ik ben best blij om mijn steentje bij te dragen op deze manier.

Binnen 1 à 2, 3 maand denk ik 'mogelijks' te gaan. 'Alleen' ga ik wellicht niet maar moesten er mensen zijn die mee willen dan kunnen we toch es de mogelijkheden bespreken.

Wat meer details: ik ben een Westvlaming, single van nog geen 35. Ik denk aan een max budget van om en bij de 1200€ en ik vermoed dat we best gaan via een ordinair reisagentschap. Misschien geven ze in het begin zelfs kortingen ik weet het niet. Wat ginder doen? Wel, in eerste plaats genieten van de prachtige stranden en het (uitgaans)leven . Zoveel mogelijk ook de streek verkennen. Maar misschien kunnen we zelfs ook eens een handje aldaar toesteken, als men het wenst, met heropbouw of eender wat. Uiteraard zijn we vrij en is het niet omdat we samen vertrekken, dat we elke seconde samen moeten zijn he.
    Laat me ook duidelijk zijn dat ik hetero ben maar ook dat het niet de bedoeling is met deze boodschap hier om een vriendin te vinden. Pas op, moesten we daar een vriendin vinden, who knows.... dan is dit meegenomen, maar, hoewel ooit verhuizen naar Thailand misschien wel een verre droom is, maak ik me geen illusies.

Mensen die reeds in de streek geweest zijn (of er misschien wel wonen!) kunnen uiteraard ook reageren, heel graag zelfs, met hun tips en ervaringen.

Greetz!
    Berten

2. parusken

parusken New Member

Phuket

Plaats je advertentie in het forum op www.atong.be
    Je zal door ook zeker een antwoord krijgen .
    Groetjes
    Johnny

3. kohraya

kohraya New Member

Hoi,

Je budget ligt een beetje hoog. Kan goedkoper! Ofwel heb je een dure vlucht (ik heb deze week een rechtstreekse vlucht voor 600€, last minute), ofwel reis je niet low budget.
    Phuket is vrij toeristisch, te grote stranden en minder mooie plekjes dan op andere plaatsen. Leg je daarom op je luie krent op een eilandje in de buurt of trek naar Krabi of omstreken. Tenzij je echt iets zoekt als Patong ...
    Persoonlijk laat ik Phi Phi deze keer links liggen omdat ik niet de tijd heb voor humanitair werk, hoe hard het ook klinkt, maar deze keer ga ik niet alleen.
    Alleen reizen is echter een aanrader. Je ontmoet altijd wel iemand en hebt alle vrijheid. Ik heb het jaren zo gedaan (ben er ook 35).

Nog veel suc6 met je plannen.

4. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Misschien moet je even een kijkje nemen op de site van http://www.best-tours.com zij hebben een uitgebreidt aanbod. ook voor low budget.

Dit zullen de meeste reisbureau's jou waarschijnlijk ook aanraden.

Ik ben zelf nog nooit in Thailand geweest (ik wou juist toen de tsoenami kwam boeken) maar dit is dus niet door gegaan.

Ik heb wel verschillende mensen horen vertellen dat het een zeer mooi land is (buiten de hygiene dan op sommige plaatsen) maar in de hotels is alles ok.

Ik heb echt geen idee hoe het daar nu na de tsoenami gesteld is...
    Ik veronderstel dat het meeste al wel opgeruimd is en terug netjes is, al zal je de grote schade altijd nog wel hier en daar zien.
    Als er iemand daar al geweest is, laat a.u.b een berichtje achter hier.

5. kohraya

kohraya New Member

Thailand is erg groot. De ochtend na de Tsunami landde ik in Bangkok. Behalve een bevolking in de ban van de ramp, opsporingsberichten die de eerste weken overal op de hoeken vd straten verschenen en mensen die aan het journaal gekluisterd waren, was er zo ver van het zuiden niet veel van te merken.
    Hoe het momenteel in het zuiden gesteld is, zal ik in een volgende posting wel eens laten weten (als ik terug ben).
    Wat betreft hygiëne, tja ... een bed en rugzak vol kakkerlakken, gekko's overal om me heen, schorpioenen en spinnen op wc, en eens wakker worden van een rat die over me heen loopt ... het hoort erbij als je lowbudget gaat. Maar ik heb mezelf daarom niet minder proper gevoeld :p

6. kohraya

kohraya New Member

Met een daypack rondgereisd van Phuket naar Phang-Nga, verder via Ao Leuk naar Ao Nang en zo naar Koh Phi Phi. Daar enkel op Ton Sai beach eigenlijk nog gevolgen van de Tsunami waargenomen. En dan enkel nog maar omdat je weet wat er heeft plaatsgevonden en omdat ik weet hoe het er vroeger uitzag.
    Phi Phi is en blijft een vakantiebestemming, waar het toerisme meer heeft verwoest dan de tsunami :confused:

Deel Deze Pagina