Hallo iedereen,
Mijn man en ik zijn volgend jaar in juli 10 jaar getrouwd en we zouden dat uiteraard op een gepaste manier willen vieren. We moeten echter nog een paar knopen doorhakken waarvoor ik gerust wat raad kan gebruiken: het probleem is dat we niet zo goed weten wat we nu uiteindelijk willen: een weekje met ons tweetjes naar een exclusieve bestemming (de kinderen - tegen dan 8 en 5 - zouden met de grootouders naar de kust kunnen gaan zodat ze niet "zielig" thuis zitten terwijl mama en papa het ervan nemen), of meteen de gezinsvakantie eraan koppelen en 2 weken met de kinderen iets doen. Omwille van budgetredenen zou die tweede optie dan waarschijnlijk wel een minder exclusieve bestemming worden... Wat denken jullie? Heeft iemand tips voor leuke bestemmingen (zowel dus exclusieve als minder luxe-bestemmingen zijn welkom!)...
Groetjes en bedankt voor de hulp,
Stéphanie
Wat ik zou doen : kinderen naar de kust laten gaan ( daar amuseren zich ook) en we twee lekker genieten van 1 week zorgeloze vakantie + onze verjaardag op een zeer aangename manier vieren.
Het budget hangt veel af van wat je wilt : een exclusieve week op een exclusieve plaats, vlucht in "business-class", of, een gewone vlucht ( "economy") maar toch een speciale week op een speciale plaats.
Als bestemming weet ik niet wat je zou graag willen: tropisch, continentaal of meer noordelijker klimaat. De beslissing is aan jullie...
En je kunt je vakantie zelf regelen, als je wilt...voordelen zijn veel, onder andere je weet beter dan wie dan ook wat je verwachtingen zijn.
Dag Gecko,
Bedankt !
Ik denk inderdaad dat we het zo gaan oplossen en dan gaan we thuis nog eens lekker eten met de kindjes of een dagje samen weg...
Qua bestemming: ik dacht zelf aan de Malediven (maar wel duur en ver vliegen voor een week). Ik zou graag een plek vinden waar we zeer waarschijnlijk nooit meer naartoe zullen gaan om het speciaal te maken en waar het eind juni of begin juli lekker warm is (zonder risico op orkanen enz.). De Seychellen vallen af, want daar zijn we op huwelijksreis geweest en omdat we dan maar een week tijd hebben, willen we ook niet de hele wereld rond (dus een uurtje of 8 maximum vliegen). Misschien Aruba of Curaçao... Enfin, ik hoop dat ik hier nog wat tips krijg van geroutineerde reizigers, alleszins alvast bedankt voor jouw antwoord!
Groetjes,
Stéphanie
Bahama's, Jamaica, Puerto Rico en Hawaii ben ik al geweest, maar de andere (ei)landen zijn inderdaad wel goeie tips, vooral Belize spreekt me aan. Zal eens snel gaan opzoeken hoe ver het vliegen is enz.
Thanks,
Stéphanie
Nog een tip : "Pegase" wintereditie brengt je de absolute "crème de la crème" van de cruiseschepen, onder de vlag van de meest prestigieuze rederijen ter wereld.
Je kan 1 à 2 weken naar de Caraïben, de Middellandse Zee en het Midden-Oosten, maar nog opvallender zijn de cruises naar avontuurlijker of paradijselijker bestemmingen als het Verre Oosten, Australië, Nieuw-Zeeland, Frans-Polynesië, Zuid-Amerika, Galápagos of Antarctica.